/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
GB i mail
Fra : CCjunior
Vist : 523 gange
300 point
Dato : 19-02-07 21:12

Nogen steder man kan se hvor mange GB der ligger i endnu ikke modtaget mails??
kunne være sjovt at vide
Jeg tænker på hvor meget der ligger og svæver rundt i hele verden af uåbnede mails..
Junior

Kommentar
Fra : Storskrald

Dato : 19-02-07 21:15

Så skulle man rette henvendelse til samtlige udbydere i verden og høre dem hvor meget der ligger på deres mailserver. Det ville være noget af en bedrift.

Så svaret er nok nej :) Men ku være meget sjovt at se hvor meget skrald der ligger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-07 21:20

Tænk hvad man kan spekulere på, er din hjerne normal?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 19-02-07 21:22

Teil..Vi skal værne om originalerne, ellers ville verden være et kedeligt sted at være..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-07 21:44

OK jeg giver dig ret

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 20-02-07 06:26

Måske derfor der også er plads til dig Teil ............. har du tænkt over det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 11:36

Citat
Nogen steder man kan se hvor mange GB der ligger i endnu ikke modtaget mails

Citat
Jeg tænker på hvor meget der ligger og svæver rundt i hele verden af uåbnede mails

Du modsiger dig selv lidt...

Til det første....

Der er INGEN mails der ikke er modtaget et eller andet sted...

Til det næste....

Ingen "svæver" rundt - om de er læst eller ej kan ALDRIG konstateres....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-02-07 14:43

hvis jeg sender en mail og du ikke ha tændt din computer, hvor bliver den så af ???

Så nej. jeg vil ikke mene jeg modsiger mig selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 14:54

Så ligger den på serveren....

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-02-07 16:40

og hvor mange gb ligger så der... bare for at gå tilbage til spørgsmålet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 20:37

Spørg udbyderen - hvor skulle vi vide det fra....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-02-07 21:18

En mail bliver sendt eller ikke sendt.
mails bliver modtaget eller ikke modtaget.

Mails kan ikke svæve eller blive væk, for hvis der ikke er en mailserver med pågældende adresse vil mailen ikke kunne leveres og er derfor ikke sendt.

Inden en mail sendes spørger afsenderen først om adressen er tilgængelig............er den ikke det vil mailen ikke blive sendt.
TDC / gmail / hotmail / min egen mailserver ..... har alle bufferlager et andet sted, og som regel 4 steder rundt omkring. Gratisdns.dk som peger på min mailserver har også 4 reserver hvor mails ligger indtil min server vågner op og henter dem.
Så vel kan mails ligge og vente men de er leveret på adressen selvom mailserveren er nede et lille stykke tid.