/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
999: Foto redigeringsprogram
Fra : Plambaek
Vist : 716 gange
500 point
Dato : 19-02-07 20:40

Hej

Jeg har nu leget lidt med windows movie maker. Det er ok til det små og meget bruger venligt. Det er dog langt fra optimalt og kan ikke særligt meget. Jeg sørger derfor efter et mere professionelt program der er bygget op på den samme måde med et storyboard og lige til at gå til. De eneste krav til programmet er:

1. Billedekvalitet skal ikke forringes når filmen laves.( Det bliver den i movie maker)
2. Kan de samme ting som movie maker og brugervenligt
3. Gerne på dansk men ikke nødvendigt
4. gerne et gratisprogram(man har jo lov at håbe ) Eller en crack

Plambæk

ps. Hvis jeg får et brugbart svar på det hele smider jeg 499 point oveni

Kommentar
Fra : Plambaek

Dato : 19-02-07 20:48

Hvad siger folk hvis jeg siger Adobe primiere? Er det godt?

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 510 point
Dato : 19-02-07 20:56

http://www.davk.dk/
her er en god side om video redigering

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-02-07 21:00

Premiere Pro 2.0...så bliver det ikke bedre !!!!
http://www.adobe.com/dk/products/premiere/
Du kan downloade en 30 dages trialversion på ovenstående link.

Jeg brugte programmet til mine eksamensopgaver sidste år, og det er SÆRDELES ideelt til videoredigering

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-02-07 21:01

Jow da - men nok ikke gratis.
Ulead video studio 7 (der er nok kommet en nyere) er heller ikke gratis.
http://www.pertho.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=92&Itemid=45

og så lige en gratis (jeg kender ikke programmet)
http://www.davk.dk/index.php?name=Reviews&req=showcontent&id=19

Kommentar
Fra : Plambaek

Dato : 19-02-07 21:34

glemte at nævne at det også skal kunne lave film af almindelige "still" billeder. håber i forstår hvad jeg mener

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-02-07 21:44

Et af de bedste programmer til at lave "filmsekvenser" af stillbilleder er Image Ready som er en del af PhotoShop (også fra ADOBE...kan hentes fra samme link som ovenstående)

FLASH er heller ikke så tosset, men er nok mest velegnet til "grafiske fremstillede" videosekvenser...har jeg i hvert fald hovedsalig brugt FLASH til

/Palle

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-02-07 21:49

Udmærket ide at besøge Davk.dk e.c. Her må du kunne få nogle gode ideer Plambaek og måske også stille dit spørgsmål der.

http://www.davk.dk/index.php?module=ContentExpress&func=display&ceid=6

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-02-07 22:38
Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-02-07 22:42

Eller prøv dig frem her,der er godt nok nogle af dem der er udløbet

http://www.phazeddl.com/search.php?q=Premiere+Pro+2.0

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 19-02-07 22:49
Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 20-02-07 00:02

Hej.
Nu skriver du ikke, hvad det egentligt er du vil, men har du prøvet at kigge her:

http://www.videohelp.com/tools

Det meste er godt nok på engelsk, men der er mange gode gratisprogrammer, og en lang række guides (på engelsk) om, hvurdan du gør tingene.

En anden mulighed er, f.eks at købe dig en DVD-brænder. Hvis du leder lidt her:

http://www.edbpriser.dk/

under hardware/dvd brænder, eller under AV-capture (eller - måske - TV-kort, kan du nok finde noget med f.eks en fuld version af NERO's , cyberlink's eller Ulead's software.
Det er nok den billigste måde at komme til lovlige betalings programmer på. Hvis du ikke skal bruge hardwaren, kan du jo altid sælge det videre uden programmer.

Hvis du bare skal klippe i lidt AVI filer, kan jeg varmt anbefale "Virtualdub". Det har jeg selv brugt i mange år til lidt af hvert. Det har ingen storyboard etc. men kan stort set alt, undtagen komprimere til MPEG1/2 (=DVD), men det kan NERO gøre, når man er færdig med at lege.

Hvis det hele skal være gratis, kan du bruge virtualdub til redigering, filtre, kontrast, lys, lyd og hvad du ellers kan finde på, og så komprimere det til MPEG1 eller MPEG2 med en af de tidlige TMPGEmcoder versioner (gratis til 1.4)

virtualdub henter du her:

http://www.virtualdub.org/

og TMPGencoder findes her:

http://www.tmpgenc.net/en/e_main.html

Hvis du får rigtig blod på tanden med selv at flikke DVD'er sammen, med levende menuer med musik, film osv., kan du finde mange gode freeware programmer på

http://www.videohelp.com/

Du kan også tilmelde dig som bruger (gratis - - - hvilket dejligt ord ), så du kan spørge om hjælp til de problemer, du garanteret løber ind i undervejs.

God fornøjelse

Finn

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 20-02-07 15:36

Der er en kæmpe forskel på at benytte MovieMaker og så et næsten hvilket som helst andet videoredigeringsprogram. Det er utroligt så meget man er nødt til at sætte sig ind i for at få et resultat der kommer videre end resultatet fra MovieMaker.
Du nævner at billedkvaliteten forringes når filmen saves i MovieMaker, er du sikker på at du har prøvet at vælge en af de 18 forskellige indstillinger du kan vælge under"andre indstillinger" hvor filmen kan konverteres så den fylder næsten ingenting og modsat, video i høj kvalitet (stor) hvor den kommer til at fylde mere end den originale optagelse fylder.

Har du mulighed for at få fat i "Komputer for alle" Nr. 4 - 2004 så er der på den tilhørende CD. alle 6 lektioner i brugen af Ulead Video Studio og det program kan hentes gratis fra CD'en 15 - 2003 ligeledes "Komputer for alle"

Kommentar
Fra : video11

Dato : 20-02-07 19:12

Nu er der flere som anbefaler Adobe Premier pro 2,0 som er et betalingsprogram. Jeg vil anbefale
Pinnacle Studio 9 eller studio plusd version 10.
Video11

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 21-02-07 06:09

Citat
Nu er der flere som anbefaler Adobe Premier pro 2,0 som er et betalingsprogram. Jeg vil anbefale
Pinnacle Studio 9 eller studio plusd version 10.

Adobe Premier pro 2,0 som er et betalingsprogram??????,hvis du følger mit link,betaler man ikke for programet (der følger et crack med)

Kommentar
Fra : video11

Dato : 21-02-07 10:58

ok, det var jeg ikke klar over

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 21-02-07 12:23

Med risiko for at blive helt til grin vil jeg alligevel spørge jangchr hvad der menes med at der (der følger et crack med) ?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 21-02-07 12:32

Citat
Med risiko for at blive helt til grin vil jeg alligevel spørge jangchr hvad der menes med at der (der følger et crack med)

Nu har jeg ikke selv taget programet ned,men enten er det en key-genarator(til at lave et seriel-nummer med,så man ikke skal betale for programmet)eller også er det et crack til at ligge ind i programet,så programet tror at den er købt og betalt

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 21-02-07 12:42

God forklaring, har set udtrykket anvendt tidligere og det er rart at få betydningen af det

Godkendelse af svar
Fra : Plambaek

Dato : 25-02-07 20:07

Tak for svaret ferik. Grunden til at du får de 500 bobs er at du henviste til den gode hjemmeside hvor jeg fik svar og blev meget klogere.

Til jangchr vil jeg gerne give dig de resterende 499, hvis du vil have dem. Sig til så opretter jeg et spørgsmål.

og tak for alle de andre svar.

Plambaek