/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
billeder???
Fra : pspgirl
Vist : 582 gange
200 point
Dato : 19-02-07 18:31

hej

Jeg har formateret min PC i foregårs. Nu er der mange sider jeg ikke kan se billeder på ... har tjekket på min anden PC der kan jeg godt se dem.
jeg kan heller ikke modtage på MSN.
har tjekket alle mine indstillinger så de er de samme på den anden PC men kan stadig ikke se billeder kun røde x
har tjekket anti virus og firewall men de ser også ud til at være ok...
mangler jeg måske et program????
Har XP home sp2 IE vers 6

knus Pspgirl

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-02-07 18:36

har du checket dine tilføjelsesprogrammer ?
Åbn IE -> Funktioner -> Administrer tilføjelsesprogrammer o.s.v...

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 19-02-07 18:40

sorry jeg er en dum til PC.... hvad skal jeg kigge efter der????

Jeg har Windows på italiensk da jeg bor i Italien og købt min PC her

knus Pspgirl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 18:52

Citat
sorry jeg er en dum til PC

Var det så ikke bedre at spørge i et italiensk forum......

Det er sgu svært at guide dig til noget der står på italiensk.....

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 19-02-07 18:54

mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-07 19:11

pspgirl - har du husket at opdatere din computer både med hurtige og brugerdefinerede ???? Du kan udemærket have netop det røde kryds pga manglende opdateringer

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-02-07 19:13

Hov lige et øjeblik.
Når computeren formateres og styresystemet lægges ind igen så:
Skal den Cd (utility / motherboard) som hører til computeren også indstalleres.
Du skal også lige en tur til sun og hente Java her:
www.sun.com
eller direkte her: http://java.com/en/download/index.jsp
Måske skal du også lige hente flash her:
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&%3BLang=German

Hvordan du får dem på Italiensk ved jeg ikke - måske kan siden selv se hvor du er i verden.

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 19-02-07 20:24

ja jeg har opdateret alt hvad der var ....

instaleret alt fra CD'en Motherboard den nyeste java og flash

har tjekket mine firwall og anitvirus....

har gentjekket alle indstillinger på min anden PC som kører uden problemer

men stadig det samme

takker for hjælpen.....
knus Pspgirl

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-02-07 20:31

prøv lige at vise adressen på en side hvor du ikke kan se billeder

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 19-02-07 20:36

feks ... den her..... på min anden PC kan jeg se det hele....

på den her PC er det umuligt...

http://www.mysticstutorials.com/ghostdancers.html

knus Pspgirl

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-02-07 20:39

Internet Explorer 6 (gælder nok også de andre udgaver)
Funktioner
internetindstillinger
avanceret
rul ned til ca. midten
er der sat [V] vis billeder

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 19-02-07 20:46

jep der er V i vis billeder

øv alså det er surt når det driller

knus

Pspgirl

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-02-07 20:48

De spøgelsesdansere er jo bare et gif-billede og burde kunne ses uden videre.
Kan du se at denne smiley snakker.

Funktioner
internetindstillinger
programmer
her kan du nulstille nede til venstre
og lige under > hvis du trykker på administrer kan du sammenligne med den anden comp.

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 19-02-07 21:01

Ja kan godt se den bevæger sig.....

men det er underligt med bla den side....

og på msn og skype kan jeg kun modtage giffer.... ikke jpg, jpeg og bmp

har sammenlignet med den anden pc... og der er alle rigtige

knus
Pspgirl

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-02-07 21:11

Et er at du ikke kan se filerne.
Men hvis den ikke vil modtage alm. jpg filer må det være din firewall som spærrer.
Hvad så hvis du sender en jpg-fil til dig selv.

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 19-02-07 21:24

hvis jeg sender til mig slev på msn eller skype er det det samme

jeg kan ikke modtage... men godt sende

har slået min firewall fra.... hjælper heller ikke LOL
knus

Pspgirl

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-02-07 21:31

Tja - så kan jeg ikke regne det ud.

Hvis ikke der kommer andre bud - så prøv at spørge her:
www.experten.dk

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 19-02-07 21:33

takker for hjælpen........
knus Pspgirl

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-07 21:47

Prøv at gendanne puteren til før problemet opstod. Start/Programmer/Tilbehør/Systemværktøjer/Systemgendannelse. Der vælger du så en markeretdag før problemet opstod
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 19-02-07 21:51

Hej Sune

problemet opstod efter jeg formaterede i foregårs.
Så jeg kan ikke systemgendanne... desværre
Jeg har formaterede flere PC'er for venner og familie og har aldrig været ude for det før.
Så godt det er med min egen PC LOL

takker for hjælpen

knus

Pspgirl

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-02-07 21:57

Det lyder helt gak at du ikke kan modtage jpg filer.

Måske du lige skulle starte forfra med formatering og installation..................

Formaterer - - -altså sletter og opretter ny partition.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-07 21:58

Ok ups øhh hvad med microsofts side og lade den søge efter og installerer alle opdateringer den evt. finder Ellers tænker jeg at du skal se i kontrolpanel system enhedshåndtering og se om der er nogle gule trekanter Og så siger du at du har scannet for virus. har du også kørt med Adaware ellers kan det anbefales 'Mvh Sune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-07 07:35

Her er en mulig løsning: http://support.microsoft.com/kb/283807

Da jeg ikke ved om du kan se denne danske supportside fra Microsoft, når du sidder i Italien med en 'italiensk' maskine vil jeg kopiere teksten ind her, pånær en længere sludder for en sladder om [V] Visbilleder i Avancerede indstillinger, som allerede er omtalt:

Løsning

Du kan udføre fejlfinding af problemet ved at følge nedenstående trin. Kontroller efter hvert trin, om problemet er blevet løst. Hvis problemet fortsat opstår, skal du forsøge at løse det ved at gå videre til næste trin: 1. Højreklik på det røde X eller på pladsholderen for billedet, og klik derefter på Egenskaber. Kontroller, om billedtypen understøttes i Internet Explorer ved at undersøge, hvilke værdier der er angivet for Type eller Adresse (URL) i dialogboksen Egenskaber. I forbindelse med eksempelvis en GIF-fil (Graphics Interchange Format) er Type angivet til GIF-billede, og Adresse (URL) ender på .gif. I Internet Explorer er det muligt at få vist billeder med filtypenavnet .art, .wmf, .emf, .png, .mov, .xbm, .avi, .mpg, .gif, .jpg, .mpeg og .bmp.

2. Start Internet Explorer.

3. Hvis webtilbehøret Toggle Images.exe er installeret, skal du aktivere visning af billeder ved at klikke på linket Toggle Images.exe på værktøjslinjen Hyperlinks.

Bemærk! Hvis værktøjslinjen Hyperlinks ikke er vist, skal du kontrollere, at feltet Hyperlinks er markeret ved at højreklikke i et tomt område af værktøjslinjen. Hvis linket Toggle Images.exe ikke er vist i værktøjslinjen Hyperlinks, skal du klikke på pilen med de to vinkelparenteser længst ude til højre på værktøjslinjen Hyperlinks.

4. Kontroller, at Vis billeder er aktiveret i Internet Explorer: a. Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner.
b. Klik på fanen Avanceret, og kontroller derefter, at feltet Vis billeder er markeret under Multimedier.
c. Klik på OK.

5. Kontroller, at scripting, ActiveX-objekter, cookies og Java-applets er aktiveret i Internet Explorer. Det kan du gøre ved at følge disse trin: a. Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner.
b. Klik på fanen Sikkerhed, og klik derefter på Standardniveau (hvis denne indstilling er tilgængelig) for den zone, som indeholder websiden (f.eks. Internet).
c. Hvis du bruger Internet Explorer 6, skal du klikke på fanen Beskyttelse af personlige oplysninger og derefter på Standard (hvis denne indstilling er tilgængelig).

6. Hvis du bruger et internetsikkerhedsprogram, en firewall eller et program til blokering af cookies fra en tredjepartsleverandør, kan du få oplysninger om, hvordan du aktiverer scripting, ActiveX-objekter, cookies, Java-applets, annoncer og oplysninger om HTTP-henvisning ved at kontakte den pågældende leverandør. Hvis du f.eks. har NIS (Norton Internet Security) eller NPF (Norton Personal Firewall) installeret, kan du finde flere oplysninger om de indstillinger i de pågældende programmer, som kan være årsag til problemet, på disse Symantec Corporation-websteder: • http://service1.symantec.com/SUPPORT/sunset-c2002kb.nsf/29dd58255a9a57a585256ee600556cc1/73af2219f66216e585256ede00518e72?OpenDocument&src=bar_sch_nam (http://service1.symantec.com/SUPPORT/sunset-c2002kb.nsf/29dd58255a9a57a585256ee600556cc1/73af2219f66216e585256ede00518e72?OpenDocument&src=bar_sch_nam)
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/429934053165308488256d8e0076af48/77ee338ff06cf3b5882568a1006a69a3?OpenDocument&src=bar_sch_nam ( http://service1.symantec.com/SUPPORT/nip.nsf/429934053165308488256d8e0076af48/77ee338ff06cf3b5882568a1006a69a3?OpenDocument&src=bar_sch_nam )
Hvis du opretter forbindelse til internettet via et LAN (Local Area Network), skal du kontakte LAN-administratoren for at få oplysninger om, hvorvidt scripting, ActiveX-objekter, cookies, Java-applets, annoncer og oplysninger om HTTP-henvisning blokeres af en firewall eller anden sikkerhedsfunktion på netværket.

7. Start Internet Explorer.

8. Peg på Tegnsæt i menuen Vis. Klik på Automatisk valg af sprog, hvis feltet ud for Automatisk valg af sprog ikke er markeret.

9. Peg på Tegnsæt i menuen Vis, og klik derefter på det relevante sprog for den webside, du vil have vist. Hvis websiden f.eks. bruger sprogindstillingen Engelsk (USA), skal du klikke på Vesteuropæisk (ISO) eller Vesteuropæisk (Windows). Hvis det ønskede sprog ikke er tilgængeligt i menuen Vis, kan du tilføje det ved at følge disse trin: a. Klik på Internetindstillinger i menuen Funktioner.
b. Klik på Sprog, og klik derefter på Tilføj.
c. Klik på det relevante sprog, og klik derefter på OK.

10. Hvis det ikke er muligt at løse problemet ved at følge disse trin, skyldes problemet muligvis, at en af de filer eller registreringsdatabasenøgler, der er nødvendige for at vise websiden med det relevante tegnsæt, mangler eller er blevet beskadiget. Du kan løse dette problem ved at gendanne Windows fra en fuldstændig sikkerhedskopi af systemet eller ved at geninstallere (eller reparere) Windows. Hvis du kører Microsoft Windows Millennium Edition eller Microsoft Windows XP, kan du muligvis løse problemet uden at skulle gendanne eller geninstallere Windows ved hjælp af funktionen Systemgendannelse, som gendanner computerens tidligere indstillinger. Du kan få flere oplysninger om brug af Systemgendannelse i Windows Millennium Edition ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
267951 ( http://support.microsoft.com/kb/267951/DA/ ) Beskrivelse af Systemgendannelse i Windows Millennium Edition
Du kan få flere oplysninger om brug af Systemgendannelse i Windows XP ved at klikke på nedenstående artikelnummer for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
306084 ( http://support.microsoft.com/kb/306084/DA/ ) HOW TO: Restore the Operating System to a Previous State in Windows XP
Bemærk, at du i visse tilfælde muligvis også vil være i stand til at løse problemet ved at redigere registreringsdatabasen manuelt. Hvis f.eks. strengværdien 28591 mangler i følgende registreringsdatabasenøgle, er det muligvis ikke muligt at få vist billeder på en webside, som anvender tegntabellen Vesteuropæisk (ISO):
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Nls\CodePage
Værdien for denne registreringsdatabasenøgle skal angives til navnet på den relevante fil med tegntabellen i mappen Windows\System eller Windows\System32. I forbindelse med tegntabellen Vesteuropæisk (ISO) skal denne værdi være enten Cp_28591.nls (Windows 98, Windows Millennium Edition) eller C_28591.NLS (Windows NT 4.0, Windows 2000, Windows XP). Du kan få flere oplysninger om de tegnsæt, der understøttes i Internet Explorer, på følgende Microsoft-websted:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/Author/dhtml/reference/charsets/charset4.asp ( http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/Author/dhtml/reference/charsets/charset4.asp )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-07 07:41

Ps. Der kan også være gået 'kludder' i din registreringdatabase under installation af opdateringer eller ved installation af programmer. Rens derfor din registreringdatabase med dette gratis program:

http://www.download.com/TweakNow-RegCleaner-Standard/3000-2094_4-10628251.html

..genstart derefter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-07 08:47

Citat
Har XP home sp2 IE vers 6
jamen hvorfor har du nu ikke opdateret til IE7 ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-07 08:59

forresten - har du en firewall - et antivirusprogram - et spywareprogram installeret hvor der er ad-blocker ?? I så fald prøv at slå den fra da IE ind i mellem har svært ved at skelne mellem billeder og adds

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-07 09:02

og så lige - hvis du er i en gruppe med psp er der sikkert nogen der kan hjælpe dig på vej

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-07 12:17

Jeg mener at kunne huske at pspgirls hjemmeside er denne : http://www.pspgirl.dk/

..og er i PSP-gruppen på yahoo...

..så hjælp til PSP behøver hun nok ikke, men jeg vil da også anbefale at opgradere til IE7

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-07 12:29

..og jeg får sådan en lyst at fortælle pspgirl at hendes Javascript på siden med 'Frames' under menuen Tutorials kan laves med næsten samme funktionalitet i ren CSS:

http://www.cssplay.co.uk/menu/pop_ups.html

..billederne er endda lagt ind, så de virker som link.

..hvis hun da ellers ku' se billeder

</MOLOKYLE>