/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Print til kant Cannon ip5200
Fra : ehkejser
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 19-02-07 16:05

Hej med jer.

Jeg er den lykkelige ejer af en Canon ip5200 printer.

Kan dog ikke få den til at skrive helt ud til kanterne. Der mangler top og bund hver gang Bruger progammet, Easy-PhotoPrint som følger med printeren. Hjælp???

Jeg bruger Papirstørrelsen 10x15 og A4

Er der en kender til hvordan jeg får et full print.

Min platform er winxp Pro

Hej.

EH Kejser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 16:11

Din papirstørrelse passer ikke med printerens....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-07 16:15

Hej
Det burde den kunne... trods det, at den er udgået (iflg. Canon's hjemmeside).
Du kan evt. prøve:
Vedrørende Helpdesk support

Spørgsmål og support til Canon Hardware og Software skal rettes til Canon Helpdesk.

Canon Helpdesk har åbent alle hverdage i tidsrummet mellem 8:00 og 17:30.
Telefonnummeret er: 70 20 55 15
Det er også muligt at skrive et spørgsmål til Canon Helpdesk via denne web-adresse: https://self-service.canon-europe.com/dk/pages
Forespørgsler vil normalt blive besvaret indenfor 2-3 dage, men såfremt vi modtager den i weekenden eller på helligdag, vil vi svare dig den førstkommende arbejdsdag.

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 19-02-07 16:35

Det er almindeligt foto papir fra Canon

Har hørt om noget der hedder calibrere, så skærm og printet er det samme

Hej.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-07 16:36

selovfølgelig bruger du vel indstillingen Print til kant eller ?

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 19-02-07 16:47

Ja jeg bruger indstillinger print til kant. Men et stykke af top og bund forsvinder.

Hej.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-07 17:18

Prøv at udskrive i lavere DPI (f.eks 150 dpi). Hvis det fungere, så er det simpelthen fordi du løber tør for hukommelse... se evt. http://www.fixya.com/support/t102645-printer_problem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-07 17:32

Nu har papiret vel målet 10x15 g overholder det. Jeg har selv døjet med en indstilling engang hvor det viste sig at det var papiret der havde forkert mål

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 19-02-07 17:39

Der står 10x15 cm (4x6inch)

Det er Cannon Photo Paper Pro

Hej.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-07 17:42

Det er mystisk, for jeg har en Pixma MP 800R og der passer det hele som "fod i hose"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 17:47

nu er 10x15 og 4x6 tommer IKKE det samme og da fejlen bliver størst på den lange side - passer det udmærket med en hvid kant....

Papiret er sikkert 4x6 og du printer 10x15 det SKAL give hvide kanter....

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 19-02-07 17:57

Hej REFI.

Jeg printer ikke med hvid kant.

Printet bliver beskåret i top og bund.

Hej.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-07 18:06

Der må være en indstilling der gør at du ikke får det rigtige format, for ganske rigtigt er tommer og centimeter jo ikke det samme.

En strøtanke. Er driveren til printeren den danske version

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 19-02-07 18:11

Det ved jeg ikke, hvordan kan man tjekke det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-07 18:15

Afinstaller printerdriver, og geninstaller fra Canon på http://software.canon-europe.com/products/0010233.asp
Fjernelse af eksisterende driver:
Start -> Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer (find din printerdriver).

Til orientering. så er alle papirformater her:
http://www.bantex.com/template/t02.php?menuId=19&artsetId=3&articleId=19
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-07 18:16

NB: Du kan også fjerne din printer fra menuen Start -> Kontrolpanel -> Printere og faxenheder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 18:20

Citat
Der mangler top og bund hver gang

Så forstår jeg ikke din udtalelse

Det lyder som hvid kant.....

Mener du at noget af billedet mangler... ?????

Hvis det er tilfældet er det jo fordi billedet IKKE har samme format som papiret....

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 19-02-07 18:24

Mener du at noget af billedet mangler... ?????

JA..... der mangle et stykke i top bund hver gang.

Hej.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-07 18:26

Så har refi nok ret... formatet passer ikke, ikke med mindre du benytter "fit to page"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 18:26

Jamen så er det jo fordi dit billede IKKE har samme format som dit papir

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 19-02-07 18:41

Hvor og hvordan ser jeg om billedet har samme format som papiret.

Hej.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-07 18:46

Hmmm!
Hvad med http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?ID=317&side=1
Jeg vil også anbefale det lille (og gratis) program Irfanview det kan en masse, læs mere på http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 18:50

I dit billedprogram hvorfra du printer og måle papiret med en linial.....

At papirkassen hedder begge navne er blot fordi det SVARER til hinanden - men det er IKKE samme mål....

Amrk. A4(letter) er også større end A4 osv....

De bruger tommemål....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-07 18:50
Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 18:50

Har du ikke printet på den før ???????

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 19-02-07 18:56

Jeg har printet før, men har levet med problemet.

Hej.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-07 19:01

Her er flere mål http://www.billedbutikken.dk/idd28.asp men inden du opgiver totalt (og lever med problemet - hvilket du sikkert bliver nød til) så kontakt dog Canon som omtalt under 19-02-07 16:15

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-07 19:06

Citat
men har levet med problemet

Der er da ingen grund til at leve med det.....

Du kan også få fotopapir med tommemål (sikkert ikke på tilbud)

Og du kan da ALTID lave dine billeder i den størrelse papiret har....

Det kan du da i ALLE billedbehandlingsprogrammer....

ER papiret 10x15 skal du bare sørge for at billedet har samme mål...

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 19-02-07 19:13

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 19:40

Selv tak