/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP
Fra : Fasanvej
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 19-02-07 14:38

Hej
Jeg vil gerne vide om der er noget som ved hvad forskellen er på
Windows Xp Home og Windows Xp Professional, bortset fra prisen.

Mvh
Fasanvej

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 19-02-07 14:55

fandt lige dette :

Windows XP er et styresystem i Microsoft Windows-familien. Det fås i to udgaver, Windows XP Home Edition der især henvender sig til hjemmebrugere og Windows XP Professional der har ekstra funktionalitet såsom understøttelse af flere processorer (SMP) og muligheden for at have maskinen tilmeldt et domæne. XP blev tilgængelig 25. oktober 2001. Bogstaverne "XP" kommer af det engelske ord experience. Windows XP hed Whistler som kodenavn. Windows XP betegnes af Microsoft som version 5.1 af Windows NT

kig evt mere:

http://da.wikipedia.org/wiki/Windows_XP

/ Henrik

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-02-07 15:12
Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-07 16:49

som sagt så er Pro mere beregnet til firmaer og har meget mere netværk med sig. Jeg bruger Pro og vil da ikke gerne undvære den.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-02-07 18:20

Men hvis du er alm. hjemmebruger som jeg, er der ingen grund til at benytte Proff-versionen. Den har nogle features der udelukkende er til gavn for større virksomheder der jo har nogle specielle behov. Hvis du synes at Home-edition virker for dig så glem alt om Proff-edition.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 25-02-07 16:51

Windows Xp Home : For hjemme bruk.
og
Windows Xp Professional:For firma bruk.
sammenlikninger kan ses på:
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.mspx

Kommentar
Fra : Sofiie10

Dato : 02-03-07 12:05

Windows XP home . & . Windows XP professionel er rent faktisk det samme !
Professionel har bedre kvalitet men ellers er det det samme :)

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-03-07 12:36

Sofiie10 > > vrøvl; der er kæmpestor forskel på bl.a. netværksdelen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-07 08:14

Har du fået svar på dit spørgsmål eller skal vi uddybe lidt

Godkendelse af svar
Fra : Fasanvej

Dato : 05-03-07 22:54

Tak for svaret Fijala.