/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
lån
Fra : hi9eking
Vist : 1129 gange
200 point
Dato : 19-02-07 13:10

Hej

Jeg står i den situation at jeg er 18 og har fundet et job i vejle og jeg bor nær esbjerg.
Jeg er forlovet med en som har barn.

så vi har søgt lejlighed i vejle, kolding og omegn og fået resultat i kolding.

jeg har snakket med banken og de vil ikke låne mig penge pga de ikke har set en stabil indkomst...

Min kæreste står i RKI og hun har i forvejen et indskudslån ved en kommune så vi har også fået afslag fra kolding kommune.

Hva skal vi gøre.?
Vi har prøvet adskellige sider på nettet og ansøge lån men vi har fået afslag på afslag.

Vi skal bruge omkring 25000

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 19-02-07 13:35

jamen det kan da ikke være et problem hvis du har fået fast job i vejle.......

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-02-07 13:40

Det er et stort problem når man står i RKI, så er der lukket for næsten alt.
Det er derfor RKI bliver meget brugt.
Det har også betydning for dig at hun "kun er din kæreste" med hensyn til at låne. Det næste er at du er ung endnu og ikke har bevist at du f.eks. kan spare lidt op. Prøv om du kan få dine forældre til at kautionere for et lån. Det er nok den ensste mulighed du har. Prøv og tab ikke modet før alle muligheder er prøvet.

Hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 19-02-07 14:11

Tror du skal skife bank....

Hvis du har haft din bank gennem en periode og du står med "fast" job i hånden, kan det vist kun være den "specielle" rådgiver der siger nej.....

Det vil/bør kunne lade sig gøre i enhver bank med så lille et beløb....

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 19-02-07 14:13

Gå ind i de forskellige pengeinstitutter i området og forklar dem åben og ærligt jeres problem, så skal i nok få heldet med jer.
Held og lykke med pengejagten.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-02-07 14:15

Er du i Ribers? Eller opretter du da bare en lønkonto der hvor du vil låne de 25.000 og aftaler hvor meger banken trækker om måneden. At du måske klapper en i numsen der står i ribers kan vel ikke vedrøre din kredit.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-07 15:35

da du har fast bopæl og formodentlig ikke er i gæld på denne - hvad jeg går ud fra - kan du så mon ikke få et kommunegarateret lån ???

Kommentar
Fra : macau

Dato : 19-02-07 18:35

hvis man har samme adr som en der står i rki,,,ja så er der lukket for begge...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 19:00

Citat
hvis man har samme adr som en der står i rki,,,ja så er der lukket for begge...

Den holder ikke - medmindre man er gift.....

Vi har bl.a. en lægestuderende boende (tilmeldt) det skulle så bevirke at vi ikke kunne noget hvis hun var i RKI.......

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-02-07 19:43

Spørg efter den overordnede i banken.. Har et par venner der havde samme problem, ham i rki og havde sprunget mellem mange jobs.. Hun havde ikke problemer med at låne. Jeg fik dem til at skifte over i "min" bank, der har de ikke problemer som før.. Lad den rette bankrådgiver lave budgettet, så skulle det sgu virke! Ellers skift bank.

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : hi9eking

Dato : 20-02-07 08:13

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 08:25

Selv tak og held og lykke....