/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Besættelse
Fra : nakgej
Vist : 655 gange
100 point
Dato : 19-02-07 12:51

Besætterne i dette hersens kulturhus i København skal de smides ud af politeet eller hvad?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-02-07 13:08

Gu skal de så, og det kan kun gå for langsomt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-02-07 13:29

http://kandu.dk/Spg97846.aspx

Her kan du få både for og imod!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-02-07 13:33

Hvilket kulturhus?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 19-02-07 13:53
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-02-07 13:59

Hvorfor skulle de det? De sidder ikke i vejen for nogen! Politiet gider jo ikke lette røven for et indbrud - er det mon så meget sjovere at slå løs på mindreårige?

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-07 14:00

Kan man tilsidesætte 100 års hævdvunden ret? Med den regering vi har valgt sammen med Dansk Folkeparti, har vi smidt vores anstændighed ud med badevandet. Engang var vi dem der virkeligt tog de svages parti, og var så rige, at vi sagtens kunne undvære til de der havde det værrer end os. Nu er vi med vores velstand, blevet så fattige, at vi nærmest smider dem ud der kunne være med til at bevare den velstand, og hælder dem ud der tit pirer vores samvitighed. Vi har en integrationsminister, der ville have været en fryd for Hitler, og en kulturminister,der tror at sport, er den eneste form for kultur, og at dem der skriver, maler m.m. bare skal gøre det vederlagsfrit fordi di nu kan, hvor imod direktører skal selvfølgelig tjene alle de penge de kan til sig selv.

Jeg ved godt jeg har overdrevet lidt i denne tekst, men ser i ordentligt efter, bliver det svært at modsige mig.

Men nej politiet skal ikke bruges til at løse politikernes fejltrin i politiske sager; og hvis hævdvunden ret stadig gælder, vil regeringen og deres stråmand tabe sagen.

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 19-02-07 14:20

Måske skulle stedet bare lukkes, det tjener jo ikke noget formål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 14:28

Da spørgsmålet er under malerier er det nok kunstnerne der er tale om

Men smid bare dem ud også.......

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 19-02-07 14:32

Der er da vist ingen der påstår at dem der skriver, maler eller kliner med ler skal gøre det vederlagsfrit, men det må da være udbud og efterspørgsel der bestemmer prisen. Hvis alle skulle have tilskud til det de producerer (som bønderne) vil landet snart gå fallit.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 14:59

nakgej

Det kunne du jo passende sætte på plads....

HVILKE BZere taler du om.... Der er mange i denne tid

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 19-02-07 15:07

refi.
Det er de velbjærgedes besættelse på Chalottenborg

Godkendelse af svar
Fra : nakgej

Dato : 19-02-07 15:11

En god besvarelse, men vi behøver ikke at være enige.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 19-02-07 16:49

A.C.Rosmon

Kunne det beskrives bedre? fortjent!!!!! :) tak!

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 19-02-07 22:26

Hvis der er nogen der kan betegnes som skruebrækkere, er det os kunstnere. Selv ufaglærte tjener ca 100 kr/t, det er sjældent at en kunstner kan det. Selv med en omsætning på 100.000 kr/år, inklusiv undervisning til 255kr/lektion, skal jeg være glad, hvis der er et overskud på 10.000 kr til selvangivelsen. Jeg ved godt, at jeg så har et varelager på over 1.000.000 kr, hvis jeg tæller op ud fra de priser jeg har sat på mine ting, men det bliver jeg ikke mæt af, eller betalt regninger med. Jeg har f.eks. et skulpturelt maleri, som jeg forlanger 75.000 kr for. Det er mange penge. Den er på størrelse med et lille sofabord. Til gengæld har den været 3 år under vejs. Der er ingen der har lavet noget der bare tilnærmelsesvis ligner, for det er en teknik jeg har udviklet. Hvis jeg skal have en løn der passer til den tillærte viden jeg har, burde min timeløn være omkring 600; det er hvad en faglært teknikker får. Jeg må klare mig med lidt mindre.

Kunstnerne har 2 særdeles vigtige funktioner her i samfundet. Vi tegner, maler, skriver om, og beskriver ting som bliver udviklet til konkrete opfindelser, og ting vi ikke kan leve uden. Nogle ting bliver udviklet i løbet af et år eller tre, andre ting er 100 eller 1.000 år under vejs, men i bagklogskabens klare lys .................................. . En anden funktion er at være samfundets dårlige samvittighed. Ikke for at man skal have dårlig samvittighed, men for at samfundet skal ændre de ting, som vi ikke kan være bekendt. Der skal der være plads til kunstnere. De firmaer der tager sig råd til en udviklingsafdeling, er dem der får noget at leve af.

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 20-02-07 09:08

Der er vel ingen grund til at være stolt af at være skruebrækker? Prisen er vel først fastlagt når tingene er solgt. Hvis man bygger et hus og forlanger 3.500.000.- kr. og det kun kan sælges for 2.000.000.-kr. er prisen vel 2.000.000.- kr. Så er det jo ligegyldig om husbggerens timeløn burde være 600.- kr. pr. time. For at ændre ting i samfundet som vi ikke kan være bekendt skulle lønnen måske hæves for so/su arbejdere i første omgang.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 20-02-07 13:13

Ja og også for kunstnere, der ligger timelønnen på mellem -100kr/t og +50 kr/t for de flestes vedkommende. der er rigtigt der mister penge ved at udstille og sælge deres kunst. for mange er et salg kun underskudsbegrænsning.