/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fri antivirusprogram?
Fra : acilia
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 19-02-07 12:49

Mit AVG antivirus program er lige udløbet her til morgen. Nogen der kender et godt gratis antivirusprogram jeg kan installere istedet?

Jeg har noget liggende der hedder Ad-aware - men er det tilstrækkeligt?

kh
Acilia

Accepteret svar
Fra : fdbm

Modtaget 110 point
Dato : 19-02-07 13:07

Du kan med fordel fortsætte med AVG, som fortsat tilbyder en AVG Free i en ny ver. 7.5

http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-07 13:14

Prøv lige at se på ActiveVirusShield, det er Kaspersky i gratis version: http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-02-07 13:57

Husk lige at hvis du benytter ZONE ALARM så kan den ikke arbejde sammen med Kaspersky.

Hvis du har været tilfreds med AVG er der jo heller ingen grund til at skifte.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-02-07 14:14

Gå ind på Google og søg avast. Et godt og gratis antivirusprogram, hvor du kun skal registrere dig.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 19-02-07 14:42

Fortsæt med den nye udgave af AVG hvis du ellers har været tilfreds. Add-aware er et spyware program og kan således ikke erstatte et egentligt virus program.

VH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-07 15:23

absolut enig med o.v.n - active virus shield er et super program og laver ikke unoder

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-02-07 15:48

Ifølge en test i "Komputer for alle" nævnes Kaspersky ANTI-VIRUS 6.0 som: Lidt uoverskuelig og med den langsommeste skanning af de 6 testede Antivirus programmer. Men som noget positivt nævnes at der er mange typer beskyttelser, Fandt flest skjulte fejl og beskytter sine egne filer.

Spørgeren har næppe brug for et program der kræver en del indstillinger og hvorfor dog skifte fra et program som aciliaer tilfreds med og som blot har overset tilbudet om en opgradering formentlig udløst af en nødvendig tilpasning til Windows nye "Vista".

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-02-07 15:58

jeg kan anbefale avast på www.avast.com

men start med at se den pakke Arlet anbefaler på www.arlet.dk han holder vist pause med at opdatere siden, men den hjælper fint os novicer.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 19-02-07 16:49

Jeg kan da kun anbefale acilia at fortsætte med AVG Free 7.5, som ikke forudsætter nyt operativsystem, men som kører glimrende med Windows XP. Det er nemt at opdatere til den nye version fra den hidtidige, som nu ikke længere understøttes. Og AVG Free er en ganske glimrende virusbeskyttelse.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-02-07 17:20

Active Virus Shield er klasser bedre end de andre nævnte freeware programmer. Man installerer det, og så opdaterer det automatisk i baggrunden hver time, og man lægger kun mærke til det, hvis der er virus.

At det mangler nogle funktioner fra det "rigtige" Kaspersky, som "web antivirus" og "proactive defence" ser jeg ikke som noget større problem. Måske tværtimod, da brugerne ofte slår de funktioner fra i Kaspersky, da de kan give en sløvning af browsing, og en masse "falske" alarmer.

Brug du trygt AVS. Det tror jeg ikke du vil fortryde.

Lad være med at installere "Security" toolbaren. Den er overflødig.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-02-07 18:12

Det er super med flere forslag - jeg har valgt at opdatere mit AGV - men overvejer da at forsøge mig med AVS istedet hvis det som I siger er et bedre program - men jeg kan næsten se at det er sådan lidt en smagssag!?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-02-07 18:22

Tag ikke vores ord for det alene. Tjek de tests du finder her http://ssl1.at/av-comparatives.org/ (klik på Comparatives). Kaspersky topper i de fleste tests, og AVG er som regel "bundskraber".

Btw, så har AVS en rigtigt god spywarebeskyttelse. AVG har ingen. Du er klart bedre beskyttet med AVS.

Og nej, jeg ikke aktier i firmaet .

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-02-07 18:27

ok jamen altså jeg tager gerne jeres ord for gode varer.. men hvis jeg så nu vil skifte til AVS skal jeg så afinstallerer den AGV først?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-02-07 18:35

Ja, du skal afinstallere AVG først. To antivirus på samme maskine går ikke. Det kan give nogle grimme konflikter.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 19-02-07 18:46

Har du fået virus mens du har været beskyttet af AVG? Jeg har benyttet den i 3 år og ikke fået maskinen angrebet. Hvorfor dog have besværet med at sætte sig ind i et andet program!

Men elsker man at eksperimentere og prøve noget nyt så er det jo bare med at gå i gang med diverse antivirusprogrammer. Som du selv nævnte er det nok en smags sag hvad den enkelte synes om. Ofte er det det program som man efterhånden er blevet godt fortroligt med som man synes er bedst.
Det gælder vidst også mig.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 19-02-07 19:08

Er helt enig med Otnob, der er absolut ingen grund til at skifte program, hvis man har været/er tilfreds med hvad man har. Og AVG har i flere år beskyttet mig mod alle angreb fra "det ydre rum"!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-02-07 19:30

AVG Free 7.5 kører glimrende på Win98SE, Win ME, Win2000, Win XP home og prof.

Så bare se at få opdateret. Det med at den gamle AVG version ville udløbe har du jo fået at vide ved opstart lige siden en gang i starten af december 2006 SVJH ...

Vi har ikke haft vira her i hytten siden AVG blev installeret på alle PC'er....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-02-07 19:33

PS: AdAware er ikke et antivirusprogram men et anti-spyware program. To helt forskellige ting.

Jeg sværger til Spybot Seach & Destroy http://www.safer-networking.org/dk/index.html til at spærre for den slags snavs, og vha. "tea-timer" funktionen overvåges registreringsdatabasen også, for at undgå uønskede ændringer.

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 22-02-07 18:22

Tak.. Det var det jeg endte med at gøre.
kh
Acilia