/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Købe klassisk musik/Flensborg
Fra : Franksp
Vist : 2158 gange
100 point
Dato : 19-02-07 11:51

Er der nogen her på KanDu, der ved hvor jeg kan købe klassisk musik i Flensborg (Ikke on-line over Internettet), men evt. adresse på butikker.

Vi skal et smut derned i denne uge.

Med venlig hilsen

Franksp

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-02-07 12:36

Der er rimeligt udvalg i 1). Peotzchved Harrislee (lige over grænsen ved Padborg). Her er der tit tilbud på klassisk cd-musik. Der er dog større udvalg i FörderPark, udenfor Flensburg, (bedst at køre over Kruså grænse, lige ud til skiltning kommer), her er der 2 forretninger, den ene er en decideret 2). Foto/Musik/IT-forreting straks til venstre ved indgangen, den anden er i 3). Real- SuperMarkt, som er placeret længst ned til højre i bygningen. Ligeledes findes i Flensburg by 4). MediaMarkt, adresse; Langberger Weg 4, som er en stor specialforretning inden for al slags IT-/Musik-/Foto-/PC-/TV-/Hvidevarer udstyr mm. I samme bygningskompleks er der også en del udvalg i 5). CittyMarkt= supermarked, ligger længst ned i passagen.
Ligeledes i Flensburg er den forholdsvis nye Musik- og Medie kompleks i Flensburg by. Et besøg værd, da dette nye kompleks bl.a. er bygget udenom et ældgammelt bindingsværkshus som er bevaret i denne nye bygning, Her er det gamle hus indrettet med café og restaurant. Resten af det nye kompleks er indrettet med forskellige forretninger, bl.a. musikforretningen 6). SATURN, adresse; Holm 57-61 beliggende i Flensburg Gågade (tæt ved kirken).
Håber du kan bruge noget af dette.
MVH Akle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 12:42

Ellers er det bare at søge efter det specifikke

http://www.meinestadt.de/flensburg/branchenbuch/brkat/100-19055-19061-71264

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-02-07 21:40

Til refi

Måske, er det fordi jeg er ... men jeg kan ikke finde nogen steder de sælger klassisk musik. Kan du hjælpe mig med at finde det, f.eks. noget musik af Beethoven? Jeg kan ikke.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-07 08:35

Du kan ikke finde det enkelte musiknummer....

Det var heller ikke meningen....

Du ville jo i en FYSISK forretning og det er dem du kan finde adresser på i linket.....

Hvad de har i bytikken må du jo gå ind og kigge på....

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-02-07 13:47

Hej - har tidligere givet dig flere valgmuligheder vedr. forretninger. Specielt pkt. 1, 4 og 6, er gode steder.
Har selv benyttet mig af gode tilbud flere gange.
Adresse og event. vejbeskrivelse er også opgivet.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-02-07 21:03

akle

Jeg har ikke glemt det. Vi ta'r afsted i morgen, hvis vejret tillader det. Vi bor i Odense, så det går nok. Vi har kun haft regnvejr, stille og roligt, hele dagen og 3-4 plus grader.

Så hvis ikke vejret har skiftet, ta'r vi som sagt afsted i morgen tidlig. Så skal jeg nok vende tilbage.

Mvh
franksp

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-07 23:33

Franksp
Fint nok. Hvis I vælger Poetch, så tag grænseovergang ved Padborg, kør lige ud til I ser flere Poetch Flag på venstre hånd. Her er også fint at handle alle andre varer.
Tager I FörderPark, er det nok lettest at tage grænseovergang ved Kruså, kør lige ud til FörderPark skiltning vises på højre hånd (ved bro-overgangene).
MedieMarkt ligger i samme bygning som Citty(Markt) i Flensborg.
Saturn er nok det nemmeste at finde, da det ligger i gågaden.
Aner ikke om du har prøvet nogle af disse forretninger før - men GOD TUR!
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 22-02-07 23:12

Tak for svaret akle.

Vi har været i Flensborg i dag. Vi har aldrig oplevet noget lignende. Der var ingen trafik på motorvejen og heller ingen mennesker i grænsekioskerne, og ingen danskere i Flensborg. Det må være fordi der er så meget sne både i Nordjylland og på Sjælland. Det var bare helt dejligt, vi havde det næsten for os selv. Vi køber altid øl, vin og vand hos Calle. Der holdt 3 biler på parkeringspladsen da vi kom. De 2 var tyske.

Vi har vinterferie i denne uge, men jeg ved ikke om jyderne og har det?

Vi gik først i Saturn. Der fandt, både min kone og jeg, nogle helt specielle indspildninger, vi havde søgt her i Odense. Blandt andet en indspildning af Richard Wagner's "Der fliegende Holländer", og en CD med en japansk pianist der hedder Lang Lang (Der er ikke nogen stavefejl, det hedder han). Så vi var/er meget tilfreds med deres klassiske afdeling, og personalet er meget imødekommende og venlige. Så det er ikke sidste gang vi kommer der. Vi købte 12 CD'er. Mest opera.

Du skriver også en adresse til MediaMarkt, Langberger Weg 4. Det er måske rigtigt, men der er også en MediaMarkt i Karstad. Den er også god, men ikke lige så god som Saturn. Det er der vi altid parkere. Så det er bare helt i orden.

Jeg skal også hilse fra min kone, og side dig tak for hjælpen. Vi fik det vi gik efter. SKØNT

De venligste hilsener

Frank

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-02-07 10:31

Hej Frank & kone.
Dejligt I fik det I søgte. Tænkte nok Saturn ville være den bedste, da den er ret ny med en masse godt udvalg. Var selv imponeret, første gang jeg var der, også over den fine sevice.
MediaMarkt i Karstad, kendte jeg ikke noget til, men så ved jeg dét! Det kan jo være jeg prøver det næste gang.
Usædvanligt men dejligt for jer, at I havde Flensborg by for jer selv, - ja, det må være på grund af sneen i resten af landet.
Nyd så jeres gode musik (jeg er også til klassisk bl.a.).
Med venlig hilsen
Akle