/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
KLOVN
Fra : Satellit
Vist : 1067 gange
25 point
Dato : 19-02-07 11:40

Jeg er helt tosset med Frank Wham og Casper Christensen's serie KLOVN, - jeg synes det er noget af det sjoveste, jeg længe har set.
Ved godt at humor er svær at diskutere, men hvorfor elsker eller hader DU serien???

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 19-02-07 11:52

Jeg tilslutte mig. Det er jo nok fordi vi kan se os selv i situationerne.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-02-07 11:57

Ja, man fryder sig jo over at se disse tå-krummende situationer, som man er meget meget glad for ikke selv at befinde sig i Men mange af disse ubehøvlede eller barnlige/grænseoverskridende ting Frank siger og gør, kan man jo meget nemt identificere sig med, da man måske selv har tænkt tanken, men ikke "kørt den ud", som han gør....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-07 11:57

Mit TV har et filter, som filtrerer Casper Christensan fra, så jeg kan ikke se Klovn

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-02-07 11:59

Hvor har du fået det fra?? Jeg ville gerne have et filter, der kunne filtrere Iben Hjejle fra, for hun er bare møghamrende irriterende

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 19-02-07 12:06

Ja en god idé med filter, men skulle den så ikke kunne tage "bolig mig dit" og "bolig mig dat"?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-07 12:37

Citat
filtrere Iben Hjejle fra
jamen-jamen hun er da til at holde ud at se på

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-02-07 12:43

Ja, vel er hun til at holde ud at se på, hun er en flot pige! Men hun er så forfærdelig sur og vred i den serie, at man bliver meeget træt af hende

Nu hvor vi er ved filtrene, så vil jeg heller have et sportsfilter, der filtrerer alle håndboldkampe og andre sportsprogrammer fra.
Og et DANSE-filter, for alle de danseprogrammer er da ikke til at holde ud!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 19-02-07 13:21

Jeg ELSKER klovn!!

Og det er fordi den får mig til at krumme så voldom tæer - og det er SKØNT at krumme tæer når man kan gøre det uden at være i en pinlig situation med rigtige mennesker...

Den piller ved alt det barnlige, spontane, primitive og provokerende, som almindelige voksne mennesker ofte har lyst til at springe ud i, men heldigvis har pli til at undlade...

Og jeg er altså også vild med Ibens karakter... Hun fremstår som en sur kælling, men helt ærlig - hvad skal hun ellers gøre... hendes kæreste lyver, er utro, barnlig, egoistisk - og alt muligt andet... Jeg tror også jeg ville blive lidt stram i betrækket med sådan en mand ved min side

Vaxen

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 19-02-07 13:29

Nej, det har du vist ret i, Vaxen Jeg ville sgu også blive sur, hvis jeg havde en fej kujon af en kæreste som Casper Christensen, som lyver og bedrager og er alt for "fætter-højben-agtig" hele tiden!

Mia Lyhne er også vidunderlig...hende kan jeg slet ikke stå for! Evigt positiv og tilgivende........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 15:12

Det er da ikke noget problem med filter på tvet......

Bare drop parabol og kabel og gå over til alm VHF antenne - så er det løst...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-02-07 17:18

Det der overrasker mig gang på gang er Frank´s måde at bare jokker direkte ned i spinaten på uden at blinke. En af de bedre er den hvor skider i sengen da hans tennis makkerinde står i døren, og den hvor han får lægen til at give "lillemor" mere morfin så hun dør af det, det er også den hvor han prøver at få "lægeerklæring" på at køre uden hjelm.

Fakta er det er humor... 110000000 gange bedre og sjovere end langt fra las vegas.

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 19-02-07 19:00

Nogen gange er afsnittene sjove og andre gange er bommerterne bare for langt ude.

Mie's evige måben og den altid underdrevne atitude får mit hår til at rejse sig, af irritation. så kan jeg meget bedre forstå den reaktion Iben skal udtrykke. Men i mit univers er både Casper's og Frank's opførsel overdrevne og platte, det er det der gør dem sjove.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-02-07 19:51

Citat
Bare drop parabol og kabel og gå over til alm VHF antenne - så er det løst...

Haha, parabol er for de rige
Men jeg ser da stadig klovn med min fine antenne

Og krummer tæer!!

Filter løsningen til at sortere danse, bolig, sport... osv skrammel fra lyder sgu til at være en god ide

- Anden

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 20-02-07 08:59

Citat
Fakta er det er humor... 110000000 gange bedre og sjovere end langt fra las vegas.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 20-02-07 09:28

Jeg var til middag for nylig med nogle mennesker, som IKKE bryder sig om KLOVN.
De synes, at det meget velhavende miljø og deres store forbrug af penge, dyre køkkener, biler og gourmetrestauranter er provokerende. De mener, at det er en mangel at serien ikke er kritisk overfor dette.
Jeg er nu ikke enig. Jeg mener ikke, at vi behøver at bevæge os ud i socialrealisme og Erik Clausen førend vi har lov til at grine.
Og Erik Clausen gør iøvrigt heller ikke grin med arbejderklassen...

Accepteret svar
Fra : Rosalill

Modtaget 25 point
Dato : 20-02-07 11:50

Næh Satellit, humor handler ikke om politisk korrekthed.

Min mening om den bedste humor er at den synliggør nogle problematikker eller elementære dilemmaer og vender dem så man kan se det komiske i alvoren......(i hvert fald nogen gange.)

Men jeg synes nu du tager fejl Clausen gør også grin med arbejderklassen, men han glemmer ikke at se med de kærlige øjne. Hans vinkel er at vise arketyperne og de karakterisktiske træk i kulturen.

I klovn er der lagt en akademisk plathed. På mange måder ligner den de amerikanske ungdomsserier, som venner.

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 21-02-07 13:12

Tak for svaret Rosalill.

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 21-02-07 16:40

Nøhj.....jeg fik også point...selv TAK

Rosalill

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 23-02-07 12:00

Jeg har givet hele 2 points for at få lov til at se svarene på dette spørgsmål og vil tiføje, at jeg elsker at hade dette program. Om jeg ser det alligevel ? Ja da, jeg ser også Ørkenens sønner, som jeg også elsker at hade.

Det er ligesom manden der slår sig selv i hovedet med en hammer, fordi det gør så godt, når han holder op.

maxhankat