/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
europa paller
Fra : Stenstrup
Vist : 5530 gange
100 point
Dato : 19-02-07 09:51

Hej. Nogen her der ved hvor man kan få penge for europaller??

Jeg fik 4 paller træpiller i sække leveret sidste år på europaller, men har snakket med leverandøren, som ikke normalt levere på europaller og som derved heller ikke tager dem retur. Ikke for penge i hvert fald

Mener der er pant på den slags paller, men hvor??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 09:54

Du får ikke en krone.....

At pallerne har en værdi er måske rigtigt nok, men der er INGEN der opkøber i den størrelsesorden....

Brug dem i brændeovnen - der får du mere ud af dem...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 19-02-07 09:57

Eller find et firma som normalt får leveret på E-paller, - aflever til dem - måske får de så lidt ud af det!
Tømrerhandlere, - papirgrossister m.m.

Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 10:03

Bor du i et "byggeområde" hvor der kommer biler og læsser paller af - kan du være heldig at han vil fjerne dem for dig - mod et par øller....

At få betaling for dem kan du glemme....

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 19-02-07 10:58

Det har du ret i, der er 100 kr pant på europaller men kun når de er helt intakte, tal med en fragtmand når han er i området hvor du bor, han kan råde dig

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-02-07 13:07

Du kan kun få penge for pallerne, hvis du har betalt pant for dem, og pengene kan du kun få hos

den leverandør du har betalt panten til

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-02-07 13:15

Hvis det er rigtige EUR-paller (og det tvivler jeg lidt på hvis ikke der er betalt særskilt pant og udfyldt en palle-returseddel) ....de skal være stemplede med EURmærke og div. numre, kan du sætte dem til salg f.eks. i den blå avis, der er nogen rundt omkring der opkøber pallerne og så sælger dem videre når de har samlet et større parti.

Mener det er omkring 50 kroner de koster.

Men hvis ikke det er rigtige EURpaller, er de kun til brændsel.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-07 14:07

Der er sgu ingen der gider "betale" for at hente 4 paller.....

Det skal være en anden størrelsesorden....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-07 17:05

Brænd lortet sammen med træpillerne, så får du mest ud af dem

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-07 17:08

Du får en 50-er, find en vognmand der samler op ved lejlighed.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-02-07 17:08

samme idé som refi (ref. min 17:05 og refi's 09:54
Citat
Brug dem i brændeovnen - der får du mere ud af dem...

Kommentar
Fra : Stenstrup

Dato : 19-02-07 18:10

Der er åbenbart delte meninger om den sag. Det er rigtige euro-paller. Ved godt hvordan de skal se ud. Men nej der er ikke betalt pant for dem, da de jo er leveret ved en fejl. De er helt fine og iorden. Men jeg kunne jo selv køre hen med dem et sted hvor man kunne få lidt for dem. Jeg er godt klar over at der ikke er nogen langvejs fra der gider køre efter 4 paller. Men jeg prøver at høre fragtmanden der kommer med et læs piller mere i løbet af ugen. Han ved måske noget. Så vender jeg lige tilbage.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-02-07 20:08

Ja, måske han tager dem med retur.. Men du skal ikke forvente at få noget for dem!
Jeg henter paller ved fragt centralen indimellem, til at fyre med. Og jeg får dem GRATIS! De har rigeligt. Okay, dem jeg får er dem som er som regel skadet.. Men ved de har nok.

- Anden