|
| Kommentar Fra : hawaii7 |
Dato : 19-02-07 08:51 |
|
Det er svært at sige hvor længe et batteri kan holde, men på alle nye er der normalt 2 års garanti også på de billige i diverse supermarkeder.
Når du køre 1 time hver dag skulle der ikke være problemer med opladningen af batteriet. Mange har problemer når det er koldt. De kører små ture med elbagruden tændt, varmeblæseren på fuld styrke, lys m.m. Så bruger de mere strøm end generatoren kan nå at lade samt den mængde strøm der bruges til at starte med.
Inden du skifter dit batteri så tjek lige ventilatorremmen og den evt. er for slap så den ikke lader nok. Den kan godt mindre end den skal uden din røde ladelampe lyser. Remmen skal kunne trykkes ca. 1 cm. Det kan også være en defelt generator, men det tror jeg ikke på. Er remmen OK så få et nyt batteri. Den ene celle kan være kolapset.
Køb evt. et nyt batteri på et ordentlig værksted, for så kan de samtidig lige måle om din bil lader som den skal.
Med venlig hilsen
hawaii7
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 19-02-07 10:13 |
|
Batterier er ligesom alt andet - de "slides"
Nu melder du ikke noget om hvor gammelt det/bilen er men er det "tomt" ved at holde i 3 dage er det tjenlig til udskiftning.....
Et nyt koster fra 400 og opefter - og de er sgu næsten lige gode alle....
| |
| Kommentar Fra : hawaii7 |
Dato : 19-02-07 10:42 |
|
Ja det er ligesom vi andre, vi slides også.
Med venlig hilsen
hawaii7
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 19-02-07 11:07 |
|
Et batteri kan normalt holde 3-6 år.
Det er meget svært, at komme det nærmere, da der er rigtig mange ting der har indflydelse.
Selvom det ikke lyder af lang tid, er batterier jo i dag meget billige, så det er ikke den store udskrivning. Jeg købte et for Kr. 189,00 og det "kører" på fjerde år (det bruges dog ikke i en bil, men står udvendigt).
MVH
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 19-02-07 14:01 |
|
Har lige skiftet mit godt 7 år gamle, selvom det stadig kunne starte bilen hver gang.
Når det dør hurtigt kan det være en defekt generator eller spændingsregulator, som tit men ikke altid er indbygget i generatoren. både for høj og for lav ladespænding ødelægger batteriet. Den skal være omkring 14,3 V når batteriet er opladet, og generatoren kører.
En anden grund til at den dør efter 3 dage kan være et strømforbrug, når bilen står stille. En bøjet kontakt i bagagerummet kan få lampen til at lyse, selv om klappen er lukket. Samme problem kan være i handskerum. Det kan også være noget forkert monteret ekstraelektronik , som ikke afbrydes, når nøglen tages ud.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 19-02-07 16:49 |
|
Citat Nogle bilfabrikanter anbefaler batteriskifte hvert andet år. |
Ja.... Så har man evighedsgaranti.......
Den har jeg godt nok aldrig set før.....
Det må være på de tidligere skodamodeller.....
| |
|
Check din ladespænding, Den skal være mindst 13,5 Volt. Hvis den er ret meget over 15 Volt er din generator, eller laderegulering på denne, defekt. Du måler bare på + og - polerne på batteriet.
Men ja, køb et ordentligt batteri, selvom mange siger det modsatte, så har jeg (eller vi..) lidt dårlig erfaring med de billige.
- Anden
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|