/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
manglende XP CD
Fra : fooler
Vist : 545 gange
200 point
Dato : 18-02-07 19:56

Jeg skal til at formattere min maskine.
Nu kan jeg ikke finde min XP cd, men jeg har min produktnøgle.
Kan jeg så bruge en anden CD men min egen produktnøgle??.
Det er samme xp- version.

Hvid ovnst er ja, og jeg så senere vil opgradere til Vista, kommer mit indhold så med over i Vista.?

Eller er en opgradering til Vista = formattering at XP indhold?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-07 20:00

Hvis du har mistet din XP cd ringer du til Microsoft og sætter dem ind i situationen og de sender dig en ny.

Opgradering tilVista kan godt lade sig gøre ved at købe en OEM version og opgradere, men det er eftr min mening lidt for tidligt med Vista da der stadig er fejl i den. Men hvis du nu alligevel skal til at koste penge efter en version kan jeg da godt se det fornuftige i det

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 210 point
Dato : 18-02-07 20:04

ang. XP: du kan sagtens benytte en anden lånt CD (husk at brænde en kopi) .
Du SKAL bare være sikker på at det er NØJAGTIG samme version (Home til Home, Pro til Pro, OEM til OEM, sp2 til sp2, DK til DK, o.s.v.)

XP til Vista: en upgrade er en upgrade Nor du laver en helt normal upgrade af en eksisterende XP installation, mister du intet. Du skal bare huske på at du under din upgrade skal sige ja til/sæt kryds ved noget med "bibehold mine nuværende indstillinger", hvis du vil beholde dem.

Godkendelse af svar
Fra : fooler

Dato : 18-02-07 21:34

Tak for svaret hcma.