/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express
Fra : Smukke_Ole
Vist : 612 gange
200 point
Dato : 18-02-07 19:50

Efter at jeg har installeret Internmet Explorer 7.0 er min Outlook Express begyndt at opføre sig mærkeligt. Nogle gange starter den slet ikke, andre tager det en halv krig, medens den nogle gange "låser" computeren, så jeg er nøædt til at restarte.
Jeg mener ikke, at jeg har noget "skidt" på apparatet, men man selvfølgelig ikke vide, og det skete som sagt lige efter installation af IE 7.0.
Jeg har derfor påtænkt at afinstallere OE og så geninstallere, men hvor får jeg fat i den seneste version ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-02-07 19:56

tror nærmere det er IE7 du skal afinstallere. Mange har problemer med den.
OE er en del af WindowsXP, hvorimod IE7 er et særskilt program som kan afinstalleres helt normalt som alle andre programmer (er altså ikke en såkaldt windowskomponent.)
I stedet for IE7 kan du overveje Firefox. Så vidt jeg kan se er IE7 en efterligning af Firefox1.51

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-02-07 19:56

Min express har også til tider skabt sig på samme måde, men det har som regel ikke noget med IE at gøre. Prøv lige at kig efter om der er nogle opdateringer ved Windows Update. og hvis ikke så lave lige en lille oprydning af pcen.

Start - Alle Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - Diskopryding - Vælg drev - Sæt flueben i dem alle - ok.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-02-07 19:57

Gjorde du forresten noget før du installerede IE7 ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-07 20:01

http://support.microsoft.com/kb/263837/da

og ja der er rigtig mange der har problemer lige når oe starter op - grund ukendt

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 18-02-07 20:08

-> miritdk Hjælper det så at af- og gen-installere ?

-> hcma Næh, jeg gjorde intet, bortset fra at lade Windows Update gøre som den ville.
Hvad tænker du mere specifikt på ?

-> Fijala Jeg rydder op næsten dagligt, så jeg tror ikke, det er det, der er i vejen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-07 20:11

Citat
-> miritdk Hjælper det så at af- og gen-installere ?
- ved det ikke rigtigt - hos mig gik det bare pludselig over - flere jeg kender af- og geninstallerede med både godt og dårligt resultat - tror det er en mikroblødfejl af en slags

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 18-02-07 20:33

->miritdk

Det er hekler ikke hele tide den opfører sig mærkeligt, og jeg har ikke kunnet finde noget "system" i det, så jeg tror, at jeg ser tiden an.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-07 20:50

nok en god ide - men kør en gang oprydning - den store tur

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-02-07 00:03

gør som miritdk skriver.
1: afinstaller IE7 (kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer)
2: rens for spyware (f.eks. AdAware: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware)
3: virusscanning
4: defragmenter (Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskdefragmentering)
5: diskoprydning (Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning)
6: rens for gamle rester af afinstallerede programmer med en reg-cleaner
( RegCleaner: http://www.ccleaner.com/ )
( Manual her: http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm )
7: prøv så at installere IE7 igen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-02-07 00:05

Ellers prøv en geninstallation af OE:

Reinstaller din Outlook Express 6.0

1: Klik på start - Kør - og skriv denne kommando %systemroot%\inf.

2: Nu åbner din C:\WINDOWS\inf folder (selvfølgelig afhængig af hvilket drev den ligger på)

3: Find denne fil MSOE50.inf.

4: Højreklik på den og vælg Installer.

6: Nu vil den reinstallere alle dine filer i Outlook Express 6,0

7: Du har selvfølgelig din xp cdrom i dit drev så den kan hente filerne der fra.

8: Nu skulle din Outlook Express 6,0 virke fint igen (måske).

9: Du mister ikke dine adresser men lav heller backup for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 19-02-07 07:56

-> stl_s

Jeg kan ikke finde MSOE50.inf, hverken når jeg gør som du beskriver, eller når jeg søger egter filen med den indbyggede søgefunktion.
Og JA, jeg har slået "Vis skjulte filer" til

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-07 08:37

den fil hedder blot msoe50 - men er en informationsfil

kan du stadig ikke finde den så er der noget galt - i så fald ville jeg vælge at afinstallere ie7 - køren en oprydning og geninstallere igen - husk der er brugerdefinerede opdateringer der skal hentes også på windows update - vælg at hente alt men vent med ie7 til det hele er opdateret - håber du nu kommer igennem uden problemer

MEN - der er rigtig mange der oplever at når outlook express lige åbner er det som om den lige strejker et øjeblik - for eks første gang man åbner en mail - eller første gang man åbner en ny mail for at skrive - det vil jeg tro er en typisk mikroblødfejl (hmpff)

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 19-02-07 09:24

-> stl_s

Jeg har prøvet din fremgangsmåde efter at jeg (efter at have genlært alfabetet) fandt msoe50.
Jeg højreklikker på filen og vælger Installer.
Så forlanger den at få anvist en sti til setup50.exe på SP2 CD'en, men da jeg henviser den til det drev, hvor CD'en er placeret, sker der ikke mere, da den åbenbart ikke kan finde filen.
Det kan jeg i øvrigt heller ikke. Jeg kan heller ikke finde den på XP CD'en.
Den findes imidlertid i C:\Programmer\Outlook Espress.
Kan man køre den defra ?

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 19-02-07 18:04

Sorry for misforståelsen med inf filen. Jeg har altid selv alle filendelser aktiveret. En fejl i vejledningen, at jeg ikke fik det med .

Alle filerne bør være i mappen I386 på Windows CD´en. Indrømmet, det kan godt være lidt "tricky" at finde frem til dem. Hitter du den rigtige mappe, vil filen der bliver efterspurgt, være fremhævet.

Prøv bare at køre Setup50.exe fra OE mappen, og så se om du kan finde de andre filer den evt beder om, på Windows CD´en, i I386 mappen.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 25-02-07 12:06

-> Alle.

Jeg annullerer spørgsmålet for OE problemet er "gået i selv"

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 06-03-07 13:29

Tak for svaret stl_s.