/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny computer til 5000 - 6000 kr
Fra : mploug
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 18-02-07 16:41

Hej

Jeg regner med, at jeg snart skal have en ny stationær computer, og jeg regner med,
at jeg kan få den til under 6000 kr. Mit spørgsmål er, hvad jeg skal gå efter, og hvor jeg skal købe den. Jeg vil have en færdigsamlet, da jeg ikke selv har styr på eller lyst til at samle den.
Skal jeg går efter AMD, eller Intel osv.?

Herunder har jeg lige opstillet de krav jeg lige kan komme i tanke om.

Jeg vil have en stationær frem for en bærbar PC

Skal som minimum kunne køre Windows XP hurtigt og stabilt og være forberedt til Vista

Skal kunne køre MS Officepakken men også tungere programmer som Illustrator, Photoshop, Dreamweaver og InDesign

Skal desuden kunne køre MSN messenger, web cam, skype, Windows Media Player osv.

Jeg spiller ikke store spil, hverken lokalt eller online, så her er der ikke de store krav

CD ROM drev

CD / DVD brænder

Have lavt energiforbrug

Være støjsvag

Den skal have CD / DVD brænder

Windows XP Proffesional eller Vista skal være med (og installeret), når jeg køber computeren

Jeg prioriterer kvalitet frem for design

Jeg regner med at kunne bruge den skærm og printer jeg har

Jeg har bl.a. kigget lidt hos:

www.midtdata.dk
(har spurgt hos dem, og de mener, at Home eller business under @-serien nok vil passe til mine behov.)

www.dell.dk
(bliver det ikke hurtigt dyrt hos dem, eller er det bare min fordom?)

www.fcomputer.dk

Kan nogen her foreslå en forhandler der har en computer-model, der opfylder
ovenstående krav, og som ikke overstiger 6000 kr. i alt?

Er der noget jeg overser?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 18-02-07 17:02

Hejsa

Du kan selv sidde og kigge og samle efter hjemmesiden hos

www.shg.dk

nemme at snakke med og ok service

Ellers en lille privat, og god forhandler der gerne råder dig

ring til ham

www.inkotek.dk

Begge sender direkte til dig og alt er samler og klar til bug

/Henrik

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-02-07 17:08
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-02-07 18:30

Den er lidt dyrerere, men giver meget for pengene http://qw.geeksnet.org/?page=forum&s=read&threadid=12353

Jeg har selv en af forgængerne, og den kører perfekt.

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 21-02-07 19:46

Hej

Tak for jeres indlæg.

Jeg synes umiddelbart det er lettest at overskue på midtdata.dk.
Jeg tænker på at prøve at holde mig til deres @-serie og så evt.
prøve at konfigurere en Home eller Business model.

Hvis jeg f.eks. kigger på den under Business der hedder 4111,
er det så f.eks. en god nok processor der er med som standard, eller
bør jeg vælge en bedre?

/Martin