/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
iconer under fortrukne
Fra : Melander
Vist : 686 gange
50 point
Dato : 12-01-03 01:08

Hejsa

Jeg har nu flere gange undret mig over de små iconer der er ved linksene under fortrukne.

eks. har jeg teledanmarks logo ud for deres link, men nu er de alle samen forsvundet, og det er ikke første gang det sker, nu er der bare et explorer logo, og det er altså kedeligt, det ser federe ud med firmaernes/sidernes egne logoer.

er der nogen der ved hvordan man får dem til at blive der , og uden at fjerne den fortrukne og læg den ind igen....

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 12-01-03 01:12

Zonker's tip : http://www.kandu.dk/dk/tip/1711

Gandalf

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-01-03 01:16

øhhh. hej gandalf, hvad kan jeg lige bruge det til, det er ikke til min side(har ingen), de er de andres, dem jeg har under fortrukne

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 12-01-03 01:18

Når du lægger et favorit ikon på en hjemmeside, vil den automatisk også vises hvis siden bliver lagt i favoriter.

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 12-01-03 01:19

Ikonerne du ser i FORETRUKNE i din browser (og på adresselinien) er nogle der stammer fra det web-sted du besøger. På webstedet findes dette logo som en FAVICON.ICO. Denne lille billedfil (typisk under 400 Bytes) gemmes af din browser, sammen med dit "link" til favoritsiden. Det er en kendt sag, at især Internet Explorer kan lave fejl i denne linkning, og så forsvinder ikonet på siden.
Det eneste jeg har kunnet få til at virke, er at fjerne det gamle favoritlink, og så tilføje linket igen som nyt.
Der er også den forskel mellem browserne, at nogle af dem tjekker på webstedet, om filen stadig findes, når du besøger dem. Hvis de så har fjernet filen, fjernes den også fra dit link.

ps. Anvender du f.eks. WinXP/2K eller lignende, hvor hver bruger har sine egne foretrukne, så gemmes ikonet selvfølgelig kun ved den bruger der gemmer linket.

Håber du kan bruge det - selv om den eneste måde jeg kender til at genetablere ikonet på, er den måde du nok selv har fundet ud af (da du jo henviser til den)

mvh
Benkvist

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 12-01-03 01:22

SORRY..... Jeg var vist lidt for hurtig, det var slet ikke det du spurgte om...... Jeg smutter igen...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-01-03 01:22

øvøv, jeg lader lige spørgsmålet stå lidt, det er jo sent, og det kunne jo tænkes at der er nogle kloge hoveder der sover.......

men benkvist og gandalf tak indtil videre....

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 12-01-03 01:46

Icon-filerne på internetgenveje bliver gemt i midlertidige internetfiler - og bliver derfor slettet når filerne når aldersgrænsen man har sat i antal dage. Af en eller anden grund bliver de ikke opdateret når man er på internetsiden igen, medmindre man gemmer genvejen til siden igen.
Man kan dog gå ind og finde .ico -filerne i midlertidige internetfiler og gemme dem andetsteds på pc'en og derefter henvise genvejen til denne icon - lyder det besværligt? - det er det nok også, men alt ialt er det, det værd så man har sin egen stil...

Mvh

Kommentar
Fra : yttepigen

Dato : 12-01-03 06:57

Benkvist har leveret svaret

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 12-01-03 10:10

yttepigen
det afgør kun jeg

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 12-01-03 10:13

Hej

Jeg har en lille bemærkning til "kanjegik":
Jeg kan desværre ikke lige se en sammenhæng mellem "midlertidige filer" og "foretrukne". Jeg gemmer kun selv midlertidige filer i 3 dage - og har alt i alt kun afsat 20 BM til dem, og jeg har ingen problemer - heller ikke efter de tre dage er gået.
Mine ikoner ligger der troligt - også selv om der kan gå en md eller to mellem besøg på siden.
Du vil selvfølgelig altid kunne finde en "kopi" i midlertidige filer, da alle grafik filer med mere altid ryger i denne "kasse", og så derfra videre.

mvh.

Benkvist

Kommentar
Fra : summer

Dato : 12-01-03 10:22

yttepigen, Benkvist har ikke leveret svaret, det har kanjegik
Prøv selv at slette alle dine midlertidige filer - Temporary, så er ikonerne væk, og som kanjegik skriver, er det temmelig besværlig at forhindre.

Det er ikke en tilfældig fejl i Explorer. Dette sker HVER gang de midlertidige filer slettes. Dine automatiske Login på Kandu o.a. forsvinder jo også, så det..
Ha' en god søndag
summer

Kommentar
Fra : yttepigen

Dato : 12-01-03 13:17

Hej summer

De har vel begge ret ?

Mange hilsner
yttepigen

Accepteret svar
Fra : Random

Modtaget 50 point
Dato : 12-01-03 13:22

Hej Melander
Du kan henter programmet FavOrg, der opdaterer alle dine iconer fra serverne.
Den nyeste version 1.4 af programmet findes her:
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,169955,00.asp
Men der skal du registrere dig for at hente...

Derfor har jeg smidt programmet op her:
http://hjem.get2net.dk/enter2/favorg.zip
Det virker i øvrigt bedst, hvis du fravælger 'Do not overwrite icons'.

Tager ca. 20 - 30 sekunder for programmet at gå alle mine favoritter igennem... Og det er da lidt hurtigere end at skulle tilføje dem igen enkeltvis

Med venlig hilsen
Random

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 12-01-03 14:28

Hej igen igen...

Tja.. Nu leverede "Random" faktisk noget af svaret med hvor ikonerne ligger...

Download programmet og kør det, men gå først ind i [FILE] [GENERATE REPORT]..

Kør programmet, læs din rapport og se hvad der står... Det gjorde jeg og her er resultatet:

C:\Documents and Settings\xxx\Foretrukne\Justitsministeriet - Betænkning 1420-2002 Gennemførelse af straffesager om seksuelt misbrug af børn.url
   http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=64972
   Status : Not checked yet
   Icon Location : C:\WINNT\system32\url.dll - Index : 0

   C:\Documents and Settings\xxx\Foretrukne\Landsforeningen Barnets Ret.url
   http://baret.dk/
   Status : Not checked yet
   Icon Location : http://baret.dk/favicon.ico - Index : 1

C:\Documents and Settings\xxx\Foretrukne\kandu.dk.url
   http://www.kandu.dk/dk/spg/10062
   Status : Not checked yet
   Icon Location : http://www.kandu.dk/dk/favicon.ico - Index : 1

Læg mærke til de tre linier ICON LOCATION... Den ene peger på en fil på disken, den anden på iconfilen på webstedt.. Så hvis webstedet sletter ikonet forsvinder den fra din oversigt. Her er der måske en sammenhæng med de temporære filer, da den jo læser herfra hvis man bl.a. er off-line.

Håber at det kan hjælpe...

mvh.

BenKvist

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 12-01-03 15:21

Tak for svaret Random.

takker mange gange, det virker deleme

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-01-03 15:34

Hej jeg vil også gerne have lov til at sige tak til Random
for denne udmærkede program
har lige selv prøvet den,og den virker 100%
nu ser min fortrukne liste bare bedre ud
også tak til melander fordi du oprettede spørgsmålet,det har nemlig ireteret mig længe med de der kedelige iconer
MVH Brian