/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel kursus
Fra : BjornJ
Vist : 679 gange
100 point
Dato : 17-02-07 17:05

Om ikke så længe får jeg noget tid, hvor jeg ikke kan lave andet end arbejde med computer.
Jeg har tænkt mig a sætte mig grundigt ind i "Excel", men jeg kan ikke finde ud af hvilken version jeg har.
Hvor kan jeg se det?????????????????????????????????????????????????????????
Jeg har to bøger om Excel, den enne er fra 1994 og hedder:
"Bogen om Microsof Orffice" fra 1994 og omhandler version 5.0.
Den anden hedder:
Excel 2003 for alle" og er fra 2005.
Er der nogen der har erfaring med andre bøger, der måske er bedre???????????????????
Men først og fremmes skal jeg finde ud af hvilken version jeg har.

Bjørn

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 17-02-07 17:08

Tryk oppe på hjælp

Om microsoft Excel

Der står det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 17:08

I excel selvfølgelig

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 17-02-07 17:13

På biblioteket kan du låne en bog, der hedder "Få mere hjælp ud af din computer". I den er der en vejledning i at bruge både acces og exell, outlook m.m. Den er vist mest skrevet for ældre og derfor pindet ud i detaljer, så alle kan følge med.
Du kan også købe den direkte hos forlaget. nummeret står på bogen (jeg har den). Det er 98 44 22 01. Den koster kr. 98,00.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 17:30

Til refi

""""Tryk oppe på hjælp"""
Det har jeg prøvet. Da jeg havde gjort det trykkede jeg på "Om Microsoft Excel" og fik følgende besked:
Hvor skal jeg trykke?
Dette produkt er givet i licens til Ukendt bruger Instalationen er ikke udført.

Til havdeikkeibrug

Det lyder som om det er noget for mig, men hvad version er det skrevet til?

Og så har jeg et problem, som jeg er rigtig godt træt af.
Jeg kan ikke åbne for kandu, så jeg kan svare!
Nogen gange åbnes der først efter over 10 forsøg.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-02-07 17:39

Under hjælp - om excel :

I kassen allerøverst (under den blå bjælke) står versionen!

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 17-02-07 17:40

Mit exell-program ligger i officepakken, og jeg har office 2000.
Jeg tror også bogen kan bruges til nyere versioner. De kan blot lidt mere - men det har man som regel ikke brug for som begynder.
Når man først er kommet godt i gang, finder man selv ud af at trykke på diverse knapper og se, hvad der sker, men i starten skal man jo køre med ført hånd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 17:43

Citat
Dette produkt er givet i licens til Ukendt bruger Instalationen er ikke udført

Det lyder IKKE godt - har du fusket

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 17:53

Gør lige det samme i word

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 18:01

Til refi

Ingen fusk, hvis du mener at det er et program jeg "har lånt"

Til havdeikkeibrug

Det lyder stadig som om det er noget for mig!

Jeg har lige siddet lidt med Excel 2003. Allerede på første side er mit program ikke som beskrevet.
I siden, står der at der skal være en "Opgaverude" det har jeg ikke.
Så står der at jeg kan vise og skjule opgaveruden ved at vælge komandoen Vis/ Opggaverude.
Altså jeg skal gå i Vis og der skulle jeg kunne vælge Opgaverude. Den mulighed har jeg ikke.
Det fortsætter med umuligheder på de følgende sider.
Så det er altså ikke Excel 2003 jeg har.
Nu vil jeg søge i hjælp igen efter Yssevens anvisning.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 18:09

Du kan jo ikke bruge noget som helst hvis ikke Office er installeret rigtigt....

Så må du starte med at installere det igen....

Citat
Instalationen er ikke udført

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 18:13

Så var den der.

Til alle derude!
Det er Microsoft Excel 97 det drejer sig om!!!!!!!!!!!!!!
Er der nogen der kender nogle goder vejledninger, til en gammel mand, der passer til lige netop Excel 97.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 18:17

Held og lykke - det var en gammel svend

http://www.knowware.dk/startexc97.htm

Kommentar
Fra : sion

Dato : 17-02-07 18:19

Min erfaring er, at man lærer bedst ved at prøve sig frem. Hvis man får et konkret problem, søger man hjælp på nettet - eksempelvis ved at gennemse gamle spørgsmål eller selv stille spørgsmål her på Kandu.

Jeg kan til dels følge dem, der siger, at en manual/bog kan være god, når man skal finde ud af, hvad programmet har af muligheder. Men jeg plejer dog også at sige, at EXCEL KAN ALT! Det gælder blot om at bruge sin fantasi og sin logiske sans, når man skal finde på en måde at løse et problem eller en opgave. Så kan man sammensætte Excel's mange funktioner, indtil man har en brugbar løsning.

Skal man alligevel gå lidt systematisk til værks, så mener jeg, at det er en rigtig god idé at gennemgå alle Excel's funktioner (vælg Indsæt funktion) - og husk at benytte "Hjælp til denne funktion", som forklarer detaljeret med eksempler.

Det skal lige siges, at jeg bruger Excel 2003. Men det har jo ikke den store betydning for min tilgang til læring om programmet.

Simon

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 18:20

Til refi

Som du kan se på nedenstående har jeg, på trods af at programmet angiveligt ikke er instaleret, kunnet arbejde i det.
Det er nogle primetive øvelser jeg har lavet efter bogen fra 1994.

Summeret afdelingsbudget

   Art   Oktober   November   December   4. Kvartal
Teknisk afdelng
   Lønninger   500.000   500.000   500.000   1.500.000
   Marketing   15.000   24.000   22.500   61.500
   Husleje   25.000   25.000   25.000   75.000
   Kontorforsyning   2.500   1.500   1.250   5.250
   Telefon   5.000   7.500   3.500   16.000
      547.500   558.000   552.250   1.657.750

   C,D,E, og F sammenlagt i G   10   10   10   19   49

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 18:32

Jamen hent du bare bogen i linket....

Den er gratis....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 19:04

Til refi

Overførelsen stoppede ved side 14 ud af 64 og så var det lige før helecomputeren låste, men nu har jeg fået liv i den igen ved at lukke og genstarte.
Jeg tror jeg køber, eller låner den på Bib.
Det er mærkeligt at jeg har sådan en gammel version, min computer er ikke mere end et par år gammel og køre med Windows xp.
Skulle den så ikke have nen nyere version?
Det er da også mærkeligt at jeg tilsyneladen kan arbejde i programmet uden at det er instaleret.

Bjhørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 19:09

Til Sion

Sådan har jeg også lært meget, men når jeg skal igang med noget helt nyt vil jeg gerne haven noget at læne mig op ad.
Når jeg så har forstået, lidt begynder jeg på egen hånd.
Det er utroligt hvad man ken opdage af funktioner ved at trykke forkert.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 19:12

Excel har HELT SIKKERT ikke fulgt med komputeren.....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-02-07 19:18

Excel kommer med office-pakken. I dit tilfælde office 97.

Men så længe det er til husbehov, så kan den udgave mere end sagtens klare opgaven! Så meget ny matematik er der jo ikke kommet til de seneste 10 år...

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 19:26

Til refi

Jeg må granske min hukommelse om jeg er kriminel
Ved du med sikkerhed at det ikke kan have været med Windows xp?
Er der ikke Excel i det program når man køber?
Der dukket dejligt tilbud op om at jeg kan hente nole undervisnings CDer

Folk er nu flinke her på kandu

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 19:29

Citat
Ved du med sikkerhed at det ikke kan have været med Windows xp

JA

Citat
Er der ikke Excel i det program når man køber?

Der er excel i Officepakken

Citat
Folk er nu flinke her på kandu

Ja det er vi da

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-02-07 20:03

http://www.downlaan.dk/?all=&forside=&first=3

Og det er muligt at biblioteket har excel 97 , for den er ikke til at købe hos www.libris.dk
Men du kan sikkert bruge den fra 2003 for ordrene er nogenlunde de samme.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 17-02-07 20:10

De fleste funktioner er de samme i '97 som i 2000, så prøv du bare at låne bogen på biblioteket. Jeg er sikker på, du kan få noget ud af den som nybegynder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 20:13

Hvis du ikke kunne downloade 97 fra den anden side er den her

http://www.sendspace.com/file/1g84at

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 22:56

Nu tror jeg nok at jeg satser på undervisnings CDerne som er beregnet til Excel 97.

Det er i Offices pakken at jeg har fundet Excel 97, så den må på en eller anden måde være kommet ind i min computer. Måske fra min gamle, som jeg fik noget overfør fra. Det var med hjælp udefra, så jeg ved ikke alt hvad der er sket.
Som jeg skrev var der allerede på side 1, forskelle imellem 2003 og 97.
Jeg har ikke fundet nogle forskelle imellem det i bogen fra 94 og Excel 97. Den gang gik det jo heller ikke så hurtigt.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 23:26

Jeg syntes nu du skulle hente den alligevel - så har du den

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 23:49

Til refi

Er gjort!!!!!!!!!!!!!

Jeg takker, men lukker ikke, for jeg venter på at manden med CDerne dukker op, for han skal have point hvis han samler.

Takker

Bjørn

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 18-02-07 12:04
Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 22-02-07 18:08

Hej refi

Hvordan bliver man farvorit bruger, er det noget man udnævnes til, og af hvem?

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 18:57

Hvad mener du.....

Der er ikke noget det hedder favoritbruger.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 19:05

Nå nu ved jeg hvad du mener.....

Du trykker på det icon for den bruger du vil gøre til favoritbruger....

Derefter fremkommer et nyt billede....

Der kan du foroven gøre vedkommende til favoritbruger....

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 22-02-07 23:21

Tak for svaret refi.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-07 23:29

Selv tak....