/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
php, mssql, unix
Fra : leifnel
Vist : 637 gange
50 point
Dato : 28-08-01 09:08

Fungerer mssql-funktionerne kun under win?
Jeg ville gerne connecte til en MS-SQL server fra unix, men får bare Fatal error:
Call to undefined function: mssql_connect()

Der er ingen --with-mssql eller lignende i configure scriptet.

php 4.0.6
redhat
MS-SQL på w2k-server

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-01 09:51

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:EoHi7.18643$3q.626034@news010.worldonline.dk...
> Fungerer mssql-funktionerne kun under win?

Ja, det tror jeg.

> Jeg ville gerne connecte til en MS-SQL server fra unix, men får bare
> Fatal error:
> Call to undefined function: mssql_connect()
>
> Der er ingen --with-mssql eller lignende i configure scriptet.
>

Hej,

Prøv at kigge på php-sybase_ct pakken fra http://rpms.arvin.dk/php/ - den
skulle være optimeret for brug mod MS SQL.
(Så skal du bare bruge sybase_* funktionerne i stedet).

Alternativt kan du jo prøve at sætte unixODBC eller lign. op, jeg har ingen
erfaringer vedr. performance på det, dog.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-08-01 11:20

On Tue, 28 Aug 2001 10:51:10 +0200, "Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk>
wrote:

> Prøv at kigge på php-sybase_ct pakken fra http://rpms.arvin.dk/php/ -
> den skulle være optimeret for brug mod MS SQL. (Så skal du bare bruge
> sybase_* funktionerne i stedet).

Jeg tror, at mssql_ og sybase_ funktionerne faktisk blot er synonyme,
hvis en TDS-agtig PHP extension er aktiv.

I øvrigt vil jeg gerne advare lidt imod ovennævnte php-sybase_ct
udvidelse: Den er fin til rene SELECTs, men så snart der kommer en
INSERT ind over, skal man efterfølgende udføre en ny CONNECT. Det er
tilsyneladende en fejl i FreeTDS, men det er aldrig lykkedes mig at
fange/omgå/fixe den.

--
Greetings from Troels Arvin, Copenhagen, Denmark

Kommentar
Fra : MarcusB

Dato : 03-01-02 23:39

Fra php.net's manual:
"The MSSQL extension is available on Win32 systems only. You can use the Sybase extension to connect to MSSQL databases from other platforms."

Du skal derfor bruge Sybase funktionerne i stedet, og derfor kompilere med Sybase understøttelse; ./compile --with-sybase-ct=STI, hvor STI er stien, hvor du har installeret den passende RPM fra http://rpms.arvin.dk/php/ - men pas på; mange folk har haft problemer med disconnects ved inserts - det må du om nødvendigt huske i din PHP kode, altså at reconnecte efter et INSERT. :)

Held og lykke!

- Marcus Brofeldt

Accepteret svar
Fra : MarcusB

Modtaget 50 point
Dato : 03-01-02 23:40

Fra php.net's manual:
"The MSSQL extension is available on Win32 systems only. You can use the Sybase extension to connect to MSSQL databases from other platforms."

Du skal derfor bruge Sybase funktionerne i stedet, og derfor kompilere med Sybase understøttelse; ./compile --with-sybase-ct=STI, hvor STI er stien, hvor du har installeret den passende RPM fra http://rpms.arvin.dk/php/ - men pas på; mange folk har haft problemer med disconnects ved inserts - det må du om nødvendigt huske i din PHP kode, altså at reconnecte efter et INSERT. :)

Held og lykke!

- Marcus Brofeldt

Kommentar
Fra : rabol

Dato : 16-07-02 00:43

Hej

Du kunne også installere en ODBC driver eks http://www.iodbc.org/
Mvh
Steen

Godkendelse af svar
Fra : leifnel

Dato : 16-07-02 01:40

Jeg kan ikke vurdere dit svar, da jeg ikke har problemet nu. Derfor får du kun een stjerne