/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS Office/Excel
Fra : BSUPPORTER
Vist : 656 gange
50 point
Dato : 11-01-03 23:53

Hey

Jeg søger et sted hvor jeg kan købe en ny eller nyere version af Excel eller hele office pakken, gerne brugt, til en fair pris da jeg ikke skal bruge det så pokkers meget vil jeg ikke ud og betale fuld pris i en pc forretning

Skal mest bruge det resultat beregning og opdatering på nettet, da jeg roder med et par online racer serier..........for eksempel kig på www.esrl.de

Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh
BSUPPORTER

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 12-01-03 00:18

Hvorfor ikke bruge et gratisprogram som OpenOffice: http://www.openoffice.org/dev_docs/source/1.0.1/index.html ??

Mvh

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 12-01-03 13:13

Prøv på dba.dk - der er tit mulighed for en meget billig original version ...

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 50 point
Dato : 12-01-03 14:24

Hej Bsupporter!

Havde lagt en kommentar ind til i nat; men er åbenbart forsvundet. Underligt fordi da jeg sidst kiggede var den der! Gu ved hvor mange ande af mine kommentarer der er forsvundet?

Nå men her er llink til Den Blå Avis
http://www.dba.dk/asp/main/main_logoff.htm?favorit=0¬esblok=0

Søg under Computer og Telfoni med tekst "MS Office" og du vil se at du kan købe originale versioner fra ca. kr. 300.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : BSUPPORTER

Dato : 12-01-03 16:59

Tak for svaret Bjarne_H.

Angående OpenOffice.....er den 100% kompatibel med Excel?

Kommentar
Fra : BSUPPORTER

Dato : 12-01-03 17:02

Hey KANJEGIK

Er OpenOffice 100% kompatibelt med excel, da jeg skal arbejde ud fra et excel ark jeg har fået til sendt?

BSUPPORTER

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-01-03 04:28

Hej igen Bsupporter!

Selv tak - jeg kender en del til forskellige regneark et af de første hed Visicalc, så kom Supercalc, så Multiplan, og et dansk Danplan, Lotus 123, Symphony, Works regneark og så Excel (rækkefølgen er ikke helt rigtig og der er også flere). Endvidere er der så kommet flere større kontorpakker så som Open Office - alle regnearksprogrammer er stort set bygget op på den samme måde, der er bare mindre forskelle om hvordan rækker, kolonner angives.
Der er større forskelle m.h.t. til at lave formler og macroer og mere indviklede funktioner og her er der forskelle som jeg ikke tror at nogen er 100% lig Excel så hvis du skal bruge det til at lære andre noget og videregive modeller og beregninger - ja så ville jeg bruge / købe EXcel også fordi det nok er det mest udbredte og andvendte til virksomhedsbrug.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BSUPPORTER

Dato : 13-01-03 23:26

Hej Igen Bjarne_H

Jeg tænkte nok det var sådan angående excel og programmets beregninger og det er meget vigtigt at de passer sammen da jeg skal bruge det til at opdatere resultater inden for en online racerliga, hvor jeg har fået et skema til beregnelse af point, omgangstider osv. hvis du vil se et eksempel så kig på www.ersl.de og ind under V8SRS også results and standings.
Så nu vil jeg til at overvåge www.dba.dk for at se om der snart kommer lidt der

mvh
BSUPPORTER