/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Internet Explorer version 7
Fra : pirt03
Vist : 536 gange
50 point
Dato : 17-02-07 13:05

Når jeg opdaterer bliver jeg foreslået at installere Internet Explorer version 7.

Nu fungerer min version 6 egentlig udmærket, så hvis der er bøvl (børnesygdomme) med version 7 gider jeg faktisk ikke.

Hvad siger I?

Gode grunde til at installere ??

Gode grunde til IKKE at installere ??

Jeg har i øvrigt ikke verdens hurtigste PC - snarere en lettere forældet model hvad angår RAM osv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-07 13:06

tag alle opdateringer først og vent med ie7 til sidst så slipper du rimeligt nemt over de vanskeligheder der var i starten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-07 13:08

ps - så kører den faktisk hurtigere - så det er jo godt for en gammel maskine (synes jeg der i hvertfald kører en oldsag)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-02-07 13:17

Nogle mener at den sidste opdatering til IE7 har løst flere problemer, bla med hastigheden.

Hos mig kører IE7 hurtigere end IE6, og jeg har ikke specielt probs med den.

Hvis du henter den, så tjek lige foropdateringer til den bagefter. Hvis du fortryder, kan du altid afinstallere den igen.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-02-07 13:24

Hmm. Gad vide om jeg alligevel fik "et eller andet" med i går da jeg hentede en stak opdateringer - PÅNÆR IE7.

I hvert fald sker der nu det mystiske, at hvis PCén passivt har stået tilkoblet nettet og jeg derefter - fx via foretrukne - vil ind på en hjemmeside, så kan den ikke umiddelbart finde den; jeg får den hvide side. Når jeg så gentager seancen eller opdaterer så kan den finde siden. Højst besynderligt, det virker som om den går i dvale når jeg ikke er aktiv og lige skal vækkes igen - hvis I forstår hvad jeg mener

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-07 13:24

første gang jeg hentede den gav den problemer( langsom som ind i -øhh der hvor der er meget varmt ) - jeg afinstallerede så - ventede en dags tid og hentede alle - også brugerdefinerede opdateringer - ventede en dag og hentede så ie7 - nul problemer derefter - så der må have været noget i de opdateringer der gjorde udslaget

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 17-02-07 13:32

hent den bare; men måske skal du deaktive din firewall under install.
du kan altid afinstallere IE7 igen og vende tilbage til IE6, hvis det går galt.
Er selv tilfreds med IE7, men har problemer med at nogle sider lukker ned. (tror det har noget med Tilføjelsesprogrammerne at gøre)
Jeg har så Firefox som alternativ browser, hvor der ingen problemer er overhovedet.
IE7 og Firefox minder efterhånden meget om hinanden rent visuelt. Dog synes jeg at Firefox er en anelse hurtigere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 13:40

Jeg får umiddelbart lidt af de samme problemer som dig pirt03...

Jeg har IE7 installeret, men bruger avant....

Bruger jeg IE7 er den ufattelig langsom i forhold til avant (den burde jo egentlig også bygge på IE7) ????

Bl.a. Åbner den hver gang et NYT vindue og ikke et nyt faneblad (det er nok min egen skyld-hvor man så end får det til at virke)

Ydermere virker den grafikmæssigt dårlig - hopper ved scroll som om billedet ikke kan følge med

Så alt ialt har jeg den - opdaterer den - men bruger den ikke.....

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 17-02-07 13:47

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 13:54

Nå det var i 6eren du havde de problemer

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-07 14:39

Jeg har de erfaringer med IE7., at den lod sig installere upåklageligt, men der skete det underlige, at når jeg efter installationen startede min Pc, gik der ligesom en slags DOS i foretagenet, så jeg skulle skrive mit password 2 gange, først på en sort skærm og så igen på den normale skærm med Window XP's logo.
Det blev dog ordnet med et råd fra Stl_s om at ændre en enhed i bios, og så har den har kørt flot siden med IE7.
Nu hvor jeg har vænnet mig til det nye udseende, synes jeg, som mirit, at den kører en hel del hurtigere en IE6. Så bare gå i gang.
God vind!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-02-07 14:55

Du har åbenbart et problem med "enterknappen"

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-07 15:00

Mirit har lagt et tip ind i dag om
Citat
en ny sårbarhed på Office 2000 og XP.

Samme hjemmeside oplyser omtaler også følgende:

Citat
En ny portal for Kommunernes Landsforening (KL) baseret på løsningen Portal Services fra it-selskabet Software Innovation går i luften i løbet af måneden.

Det sker, selvom designet vil give problemer for den voksende del af danskerne, der benytter Microsofts nye browser Internet Explorer 7.

»Vi bestræber os på at få sitet optimeret til Internet Explorer 7, men vi er nødt til at prioritere nogle andre opgaver først,« siger webkonsulent Adam Osbirk-Jensen hos KL.

Hvad skal man nu sige til det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-07 15:04

tjah maxthenothankat - sådan er der mange der ikke er fulgt med

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-07 15:18

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 17-02-07 15:38

Dette har jeg sagt før, men siger det gerne igen:

Nu er det ikke alene programmets layout som er ændret i forhold til 6'eren.

Hvis du vil kunne se internet sider som overholder kodestandarden korrekt fremover er det absolut tilrådeligt at skifte til 7'eren eller en anden browser der overholder webstandarderne, som de er anbefalet af http://w3.org/

Tidligere lavede programmører alle mulige krumspring for at websider kunne vises korrekt i IE. Dette vil de ikke længere finde nødvendigt og 'nye' sider på intenettet vil fremover komme til at se højst besynderlige ud i IE 6 (..medmindre webdesigneren har taget højde for netop denne browser).

Især fortolkning af CSS er væsentligt forbedret i IE7.

..men der er stadig 'ting' som halter:

1.) http://css-discuss.incutio.com/?page=IE7
2.) http://www.gtalbot.org/BrowserBugsSection/MSIE7Bugs/

Hvis du vil læse mere om 'problemet'? ..og hvorledes det debateres/håndteres af udviklere?

http://www.positioniseverything.net/

Den bedste løsning på IE 'problemet' finder jeg at Eric Mayer : http://meyerweb.com/eric/thoughts/2005/10/17/ie7-and-ie7/

..men næppe alle nye sider vil blive programmeret med IE6 og ældre versioner " èn mente "

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 17-03-07 11:37

Tak for svaret molokyle.