/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunden lugter grimt!!!
Fra : SandraFalk
Vist : 5727 gange
50 point
Dato : 17-02-07 11:21

Vores 9 mdr. tæve er kommet i sin første løbetid - hun bløder stadig(tror det er 7-dagen..) Hun er begyndt at lugte MEGET grimt synes jeg. En kvalmende lugt.. Er det fordi hun bløder eller hvad?

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 60 point
Dato : 17-02-07 11:52

Ja helt klart. Der er fart på hormonerne lige nu. Tag det roligt lugten forsvinder igen.

Hvis hun levede i naturen, skulle hun jo gerne have en chance for og fortælle hanhundene, at hun eksisterede og da er naturen indrettet sådan at hannerne går efter dufte.

Du kan evt. prøve med Klorofyltabeletter, de kan tage noget af duften. købes på apoteket

Hun er ved og nærme sig højdepunktet i sin løbetid, 10-12 dagene, den tid hvor hun vil modtage hanhunden, så det er nu du skal passe godt på hende.

Hygge til jer

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 17-02-07 11:54

ps. Du har jo også nok lagt mærke til, at hunde altid hilser på hinanden ved og snuse hinanden bagi

Hanhundene kan lugte ligepræcis, hvornår hun er klar til en parring.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 17-02-07 12:59

ok tak hi hi, var lidt bange for at hun havde noget betændelse eller noget..
Men når man tænker over det, ja så er det jo klart at hun lugter sådan Vi passer godt på hende så..

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 17-02-07 12:59

Tak for svaret knh15.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-02-07 13:02

--Det kan godt være noget overvældende hvis man har en god næse... Men det er helt normalt. Så du skal ikke være bekymret. Om et par uger kan du vaske hende, -især bagpartiet. Så er hun næsten fri for lugt igen.
Du kan godt begrænse lugten med klorofyltabletter, og det kan også hjælpe meget at skylle hende bagi hver dag med telefonbruseren. Men vent med shampoo til hun er færdig med løbetiden.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 17-02-07 14:11

Det var da så lidt. Forsat god hanhundefri Weekend til jer

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 18-02-07 08:45

Jeg har nu aldrig oplevet at tæverne lugter voldsomt når de er i løbetid, så jeg ville også få en tanke på om der kunne være en betændelsessituation samtidig. Se om situatinen ændrer sig, og hvis du er i tvivl så tag et besøg hos dyrlægen.

Til din orientering, så bløder tæven i hele sin løbetidsperiode på 21 dage. På ca 14 dagen bliver blodet lysere, det er her hun kan parres. I den første løbetid er tæven ikke særlig god til at holde sig ren og sviner meget i omgivelserne. Ved de fleste tæver mindskes dette, og enkelte kan holde sig så ren, at man næsten ikke opdager de er i løbetid.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 18-02-07 10:20

Ok.. Jeg er gravid, så det er nok derfor jeg har "en ekstra"god næse !!!!!
Min kæreste kan ingenting lugte -heldigt for ham!
Hun gør sig ren, men det er slet ikke nok! Nogle dage bløder hun kun ganske lidt(altså på gulvet) og andre dage så når hun rejser sig/løber/hopper så vælter det simpelthen ud!!!!
Havde tænkt på at købe sådan en hundebuks med bind til, til næste gang, men det lyder da rart at hun kommer til at bløde mindre næste gang/holder sig mere ren..
Tusind tak for svarene..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-02-07 13:02

qfha, det er forskelligt, hvor følsom en næse vi har. Det er dels afhængig af alder og af rygevaner, men der er sikkert også individuelle forskelle på vores "evner" i den retning. Selv synes jeg, at tæven lugter mest op til løbetiden begynder og derefter i den sidste del at løbetiden.. Hunde er også forskellige. Silke lugter af løbetid flere måneder før det starter. Til gengæld stopper lugten temmelig brat så snart hun ikke er højløbsk mere.

Sandra, -din graviditet har helt klart noget med din følsomme næse at gøre... -eller omvendt

--OG SÅ ubehagelig er lugten altså heller ikke, -bare speciel. Ligesom babylort og gylp har deres specielle lugte..

Nu må du da snart skulle nedkomme. Bliver det i marts?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 18-02-07 14:03

Jeg havde to tæver på en gang, den ene kunne jeg lugte og hun tiltrak hanhunde enormt, selv uden for løbetiden og hun blev også altid falsk gravid.
Den anden opdagede jeg kun løbetiden ved, at hun var hævet bagi og hanhundne var på det nærmeste ligeglad med hende.

Da jeg selv var gravid, den ene gang. Var det mine samgssanser der var meget skærpet. Noget jeg elskede kunne jeg ikke fordrage og omvendt.

Lykke til jer med barnet også

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 19-02-07 13:35

Mange tak Jeg har termin om 12 dage (3/3), så ja, det kan være hvert øjeblik nu- det bliver skøøøønt!!!!
Hunden er viiiildt hævet omme bagi, og hun går som om hun har gigantiske nosser hi hi..
Hund bløder heldigvis en del mindre nu, for jeg kan næsten ik bukke mig ned og tørre op med den store mave
Glæder mig hendes løbetid er overstået, og til jeg har født, så vi kan komme ud og gå tur

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-07 14:36

Pas nu godt på hende... Også lige i de dage, hvor du føder. --For der kan det være, at hun er allermest vild efter "drengene"... Og det er vist lige meget nok med baby og hvalpe på én gang..

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-02-07 11:52

Selvfølgelig er vore sanser forskellige, ja Birgitta alderen begynder også at trykke, men med cigaretterne må jeg melde hus forbi . Der er også meget forskel på hvad vi oplever som grim lugt.(ikke mindst når man er gravid).
Det er helt naturligt, at hun (hunden altså) er hævet bag til.

Held og lyke med fødslen. Lad os høre resultatet.

mvh
qfha