/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Orgel musik
Fra : hatchi
Vist : 1761 gange
50 point
Dato : 17-02-07 00:09

Hej allesammen

Er der nogen der kender titlen paa noget "uhyggelig" orgelmusik? Maaske endda hvor man kan downloade det, hvis det er gratis.
Hvis i kender den simpsons episode hvor en eller anden gut spiller orgel i sin kaelder med en phantom of the opera maske paa, saa er det saadan noget jeg leder efter (Ikke selve phantom of the opera).

Venlig hilsen Soeren.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 17-02-07 01:52

Hej Søren.

Jeg holder meget af Orgel-musik og har meget af det. En af de mest kendte komponister der har skrevet meget musik for Orgel er J.S. Bach. Ham kender alle. En anden som jeg holder meget af er Corette.

Jeg vil anbefale dig at bruge en eftermiddag nede på biblioteket. Der er nemlig ansat en speciel Musik-bibliotekar. Hun/Han ved en masse om det og får faktisk løn for at hjælpe bl.a. sådan nogle som dig. Så kan du låne musikken med hjem og lytte til den. UKNOW?

Hilsen AJ

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 17-02-07 03:01

Mange tak for raadet.
Der er lige det problem at jeg er paa udveksling i Australien, saa jeg kan ikke gaa paa biblioteket i Danmark. De har naesten ingen noder paa biblioteket hernede, saa jeg regner ikke med at de har en ansat til den slags ting.
Er der et sted paa internettet jeg kan finde det? Nogen gange er klassisk musik gratis...
Kender du ogsaa titlen paa nogen af sangene/stykkerne?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-07 03:19

Jeg vil helst ikke komme med titler. Men selv om du befinder dig på den anden side af kloden, kan du altså stadig lære om orgelmusik på de Danske biblioteker via:

http://bibliotek.dk/

Du kan komme i kontakt med en Dansk musik-bibliotekar og få al den hjælp du har behov for.

Bare gå igang. Og hav det godt derude.

Send gerne et kort til mig, det vil jeg synes om:

Arne Jakobsen
Olufsgade 13
7400 Herning

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 17-02-07 15:15

Er det noget a la dette "scary" musik ?

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 17-02-07 18:08

Toccata and Fugue med Johan S. Bach er sikkert noget i den retning du leder efter, held og lykke.

-Ole

Godkendelse af svar
Fra : hatchi

Dato : 19-02-07 11:55

Tak for svaret arne.jakobsen.

Hvis i kommer paa flere, saa skriv lige igen! Mange tak !

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 19-02-07 12:04
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-02-07 18:27

Selvom du er på udveksling i Australien, kan du stadig gå ind i en musikforretning og tale med ekspedienten om Orgelmusik af Johan Sebastian Bach. Eksp. vil helt sikkert gerne hjælpe dig med at høre forskellige værker. Så vidt jeg ved er det heller ikke specielt dyrt at købe en Musik-CD down under. Så bare gør det.

Kommentaren fra oleeliassen

Dato : 17-02-07 18:08
er rigtig god.:

--------------------------------------------------------------------------------
Toccata and Fugue med Johan S. Bach er sikkert noget i den retning du leder efter, held og lykke.