/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
hård mave
Fra : miajessen
Vist : 1817 gange
20 point
Dato : 11-01-03 22:47

HEJSA;0)
ER DER NOGLE SOM HAR ET GODT TRIX TIL HÅRD MAVE, MIN SØN ER 3 MÅNEDER GAMMEL, OG HAR MEGET HÅRD MAVE, HAN HAR FÅET LACTULOSE SIDEN HAN VAR 1 MÅNED (EFTER LÆGENS ANVISNING).. VILLE GERNE UNDGÅ DET.. HAN FÅR GUL ALLUMIN, OG VÆLLING AT SPISE..

Accepteret svar
Fra : Bofh

Modtaget 30 point
Dato : 11-01-03 23:13

Imudium (ikke sikker på stavemåden) eller youghurtstabletter kan måske hjælpe.

Jeg ved dog ikke om de må gives til små børn, men de fåes i håndkøb på apoteket.

/Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 23:02

On Sat, 11 Jan 2003 21:45:49 GMT, "miajessen"
<miajessen.news@kandu.dk> wrote:

>HEJSA;0)
>ER DER NOGLE SOM HAR ET GODT TRIX TIL HÅRD MAVE, MIN SØN ER 3 MÅNEDER
>GAMMEL, OG HAR MEGET HÅRD MAVE, HAN HAR FÅET LACTULOSE SIDEN HAN VAR 1
>MÅNED (EFTER LÆGENS ANVISNING).. VILLE GERNE UNDGÅ DET.. HAN FÅR GUL
>ALLUMIN, OG VÆLLING AT SPISE..
>
>--
>Leveret af:
>http://www.kandu.dk/
>"Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej
Tænkte lige på om han får lidt væske - fx. i form af lidt mild
kamillete - kender ikke personligt til den mad har i øvrigt spiser -
giv ham lidt væske inden et måltid - og det han selv vil ha et stykke
tid efter et måltid - så erstatter væsken ikke maden og nedsætter hans
appetit. lactulose - til så lille et barn ?? det kan jeg godt forstå
du ikke har lyst til at give ham. Spørg din sundhedsplejerske - og
eller prøv på - http://www.fogf.dk/ - Forældre & Fødsel de har en
masse medlemmer der gerne deler deres mangfoldighed af erfarriger med
andre - også hvis man har brug for et godt råd.

Kærligst Dorthe

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 12-01-03 00:28

Hej Miajessen.

Du må i hvert fald IKKE give ham Imodium det er mod AKUT DIARÉ, jeg sidder med en pakke lige ved hånden, og der står også at det ikke må gives til børn UNDER 15 år UDEN lægens anvisninger, så det er heeeelt galt det råd du har fået. Youghurt tabletter er til FOREBYGGELSE af DIARÉ.

Hvis det er meget slemt lige nu, så prøv at stikke et termometer op bagi, så kan det godt lade sig gøre at få lidt gang i processen. Ja, grin du bare, men det er ikke desto mindre rigtigt. Hvis ikke du/I selv kan klare det, så ring til lægevagten, eller tag på skadestuen.

Da han jo har haft det længe, så syntes jeg ikke (selvfølgelig kun min mening) at du/I selv skal begynde at eksperimenterer med noget. Ellers så ring til sundhedsplejersken og hør hvad hun mener du/I skal gøre, det er jo bla. sådan noget man skal bruge dem til.

Får han sødmælk???
For det kan være meget hårdt for sådan en lille mave, så som der bliver skrevet i et andet indlæg, giv ham rigeligt med væske, helst almindelig vand, men det kan være du/I skal koge det først.

Med venlig hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-03 07:25

"miajessen" <miajessen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Rf0U9.34027$Hl6.3658610@news010.worldonline.dk...
> HEJSA;0)
> ER DER NOGLE SOM HAR ET GODT TRIX TIL HÅRD MAVE, MIN SØN ER 3 MÅNEDER
> GAMMEL, OG HAR MEGET HÅRD MAVE, HAN HAR FÅET LACTULOSE SIDEN HAN VAR 1
> MÅNED (EFTER LÆGENS ANVISNING).. VILLE GERNE UNDGÅ DET.. HAN FÅR GUL
> ALLUMIN, OG VÆLLING AT SPISE..

Hvorfor vil du gerne undgå dette? ???
Gul alomin kan altså godt skyldes den hård mave, men det er altså min
tanke...
Har prøvet 3 forskellige modermælkserstatnings produgter...
syrnet alomin
Nan1
Nan2
Gul Alomin

Nan1 og Nan 2 blev brugt til mit første barn der nu er 1½ ...hvor han så fik
Gul Alomin til natten og om natten hvis han vågnede da ikke kunne sove ret
længe på nannen

Syrnet alomin brugte jeg til min ynste søn som nu er 11 mdr.
Han led af hør mave. Det skal lige siges han er født 2 mdr for tidligt, og
lægerne sagde at det ville hjælpe ham af med hans hårde mave...men han fik
også laktulose...så slemt var det...
Så forstår altså ikke hvorfor du vil af med lactulose, vil da helst have at
min søn kunne komme af med hans afføring i stedet for at skal rande til
vagtlæge og deslige ...
Eller snak med din læge eller sundhedsplejeske, de er de nærmeste til at
vejlede dig.
Og bare rolig din søn skal nok stoppe med lactulosen..og du er ikke i tvivl
når du skal trappe ned ;)
Min ynsget søn er gået over til nan1 også da jeg en dag ikke havde andet i
huset..så måtte han få noget af det..og det ville han gerne have...

K.h.

Britta Larsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-03 19:16

"miajessen" <miajessen.news@kandu.dk> wrote in message
news:Rf0U9.34027$Hl6.3658610@news010.worldonline.dk...
> HEJSA;0)
> ER DER NOGLE SOM HAR ET GODT TRIX TIL HÅRD MAVE, MIN SØN ER 3 MÅNEDER
> GAMMEL, OG HAR MEGET HÅRD MAVE, HAN HAR FÅET LACTULOSE SIDEN HAN VAR 1
> MÅNED (EFTER LÆGENS ANVISNING).. VILLE GERNE UNDGÅ DET.. HAN FÅR GUL
> ALLUMIN, OG VÆLLING AT SPISE..
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Hej!
Min datter havde det samme problem med ondt i maven og afføring ca. en gang
om ugen, da hun var tre mdr.
Jeg fik anbefalet at gå til zoneterapeut, og det virkede bare rigtig godt.
Vi var derhenne en gang, hvor hun blev masseret under fødderne ca. 20 min.Da
vi kom hjem lavede hun en masse i bleen, og herefter sov hun næsten uafbrudt
i 2 dage. Så var det faktisk overstået med hendes maveproblemer.
Det kostede vist 250 kr.
Venlig hilsen Christel.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-03 20:03

> Hvis det er meget slemt lige nu, så prøv at stikke et termometer op
> bagi, så kan det godt lade sig gøre at få lidt gang i processen.

Dette advares der mod at gøre flere steder. Min læge kan fortælle nogle
grimme ting om børn som har fået et termometer op for at hjælpe med
afføringen.
Anja

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-03 22:52

"miajessen" <miajessen.news@kandu.dk> skrev...

> ER DER NOGLE SOM HAR ET GODT TRIX TIL HÅRD MAVE, MIN SØN ER 3 MÅNEDER
> GAMMEL, OG HAR MEGET HÅRD MAVE, HAN HAR FÅET LACTULOSE SIDEN HAN VAR 1
> MÅNED (EFTER LÆGENS ANVISNING).. VILLE GERNE UNDGÅ DET.. HAN FÅR GUL
> ALLUMIN, OG VÆLLING AT SPISE..

Hvis jeg var dig, ville jeg holde en pause med vællingen, til han er 4
måneder gammel. Det anbefales, at de kære små ikke får andet end
modermælk/modermælkserstatning indtil 4 måneders alderen, så det kan
sagtens tænkes, at vællingen er medvirkende faktor.
I øvrigt får han væsentlig mere næring af mælk end næring - det er jo
bare tynd grød.

Da vi startede med vælling til vores søn (ved de 4 måneder - nu, i dag
præcis faktisk, er han 6 måneder) fik han også en periode med hård mave,
men det gik over efter en tid, hvor vi kun gav ham en flaske hver anden
dag.

Men som sagt - først vælling efter de 4 måneder.

KH,
Christina

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-03 23:10

Kære Chirstina

Jeg har en søn på 4 år. Han havde det første ca ½ år problemer med sin
afføring og meget hård mave. Smerter og skrigen i timer. Vi gik til en
kiropraktikker , en klinik i lyngby storcenter hos en ældre kvinde der har
speciale indenfor det felt. Jeg kan desværre ikke huske hendes navn, men hun
udførte rene mirakler på min søn. Han faldt altid i søvn efter at have været
hos hende, og der var ingen afførings problemer i ( i starten et par dage) .
Han var hos hende ialt 6 behandlinger, så var det ingen problemer mere.

Venlig hilsen Eva

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev i en meddelelse
news:avsnu9$ems$1@sunsite.dk...
> "miajessen" <miajessen.news@kandu.dk> skrev...
>
> > ER DER NOGLE SOM HAR ET GODT TRIX TIL HÅRD MAVE, MIN SØN ER 3 MÅNEDER
> > GAMMEL, OG HAR MEGET HÅRD MAVE, HAN HAR FÅET LACTULOSE SIDEN HAN VAR 1
> > MÅNED (EFTER LÆGENS ANVISNING).. VILLE GERNE UNDGÅ DET.. HAN FÅR GUL
> > ALLUMIN, OG VÆLLING AT SPISE..
>
> Hvis jeg var dig, ville jeg holde en pause med vællingen, til han er 4
> måneder gammel. Det anbefales, at de kære små ikke får andet end
> modermælk/modermælkserstatning indtil 4 måneders alderen, så det kan
> sagtens tænkes, at vællingen er medvirkende faktor.
> I øvrigt får han væsentlig mere næring af mælk end næring - det er jo
> bare tynd grød.
>
> Da vi startede med vælling til vores søn (ved de 4 måneder - nu, i dag
> præcis faktisk, er han 6 måneder) fik han også en periode med hård mave,
> men det gik over efter en tid, hvor vi kun gav ham en flaske hver anden
> dag.
>
> Men som sagt - først vælling efter de 4 måneder.
>
> KH,
> Christina
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-01-03 11:40

Hej

Et råd en diættist har give mig. Knus en kalktablet og giv den til dig søn.
Det virker utoligt godt og det er ikke noget som han kan tage skade af.

Hilsen Louise
"miajessen" <miajessen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Rf0U9.34027$Hl6.3658610@news010.worldonline.dk...
> HEJSA;0)
> ER DER NOGLE SOM HAR ET GODT TRIX TIL HÅRD MAVE, MIN SØN ER 3 MÅNEDER
> GAMMEL, OG HAR MEGET HÅRD MAVE, HAN HAR FÅET LACTULOSE SIDEN HAN VAR 1
> MÅNED (EFTER LÆGENS ANVISNING).. VILLE GERNE UNDGÅ DET.. HAN FÅR GUL
> ALLUMIN, OG VÆLLING AT SPISE..
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-03 01:20

Havde samme laktulose "misbrug" med min datter indtil hun var ca. 1 år.
Løsningen: ZONETERAPI!!!
Havde egentlig ikke nogen fidus til det, men alt skulle prøves. Hun havde jo
bare såå ondt når hun skulle af med noget.
Det virkede allerede efter første gang og efter ca. 5 behandlinger fungerede
hendes mave perfekt og det har den gjort lige siden.

Mvh. Bettina

"miajessen" <miajessen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Rf0U9.34027$Hl6.3658610@news010.worldonline.dk...
> HEJSA;0)
> ER DER NOGLE SOM HAR ET GODT TRIX TIL HÅRD MAVE, MIN SØN ER 3 MÅNEDER
> GAMMEL, OG HAR MEGET HÅRD MAVE, HAN HAR FÅET LACTULOSE SIDEN HAN VAR 1
> MÅNED (EFTER LÆGENS ANVISNING).. VILLE GERNE UNDGÅ DET.. HAN FÅR GUL
> ALLUMIN, OG VÆLLING AT SPISE..
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-01-03 16:21

Eva Hagen wrote:
> Kære Chirstina
>
> Jeg har en søn på 4 år. Han havde det første ca ½ år problemer med sin
> afføring og meget hård mave. Smerter og skrigen i timer. Vi gik til en
> kiropraktikker , en klinik i lyngby storcenter hos en ældre kvinde der har
> speciale indenfor det felt. Jeg kan desværre ikke huske hendes navn, men hun
> udførte rene mirakler på min søn. Han faldt altid i søvn efter at have været
> hos hende, og der var ingen afførings problemer i ( i starten et par dage) .
> Han var hos hende ialt 6 behandlinger, så var det ingen problemer mere.
>

Hej Eva

Kunne du ikke forklare mig hvordan en kiropraktor og hård mave hænger
sammen?
Jeg er helt vildt nysgerrig efter at høre sammenhængen, da jeg altid har
troet at en kiropraktor kunne hjælpe med smertende led og lignende.
Hvad gjorde hun? Hvilke mirakler? Fortæl fortæl

mvh
Brian