/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Videresende ir signaler
Fra : CiviC
Vist : 757 gange
200 point
Dato : 16-02-07 22:37

Hejsa.
Hvis man har sin f.eks. DVD-optager i et skab, og gerne vil kunne betjene den med fjernbetjeningen, kan man købe en som denne: http://www.koz.dk/product.asp?product=1207
Men jeg synes prisen er lige i overkanten. Er der nogen der kender noget der er billigere, eller kan lave et diagram til mig, med div. komponenter, så jeg selv kan bygge en? Og evt. pris på komponenterne, så det ikke bliver dyrere end den fra linket.

På forhånd tak
CiViC

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 22:50

Du kan ikke selvbygge for mindre end 300 kr.
Husk lige at apparater der står inde i et skab kan få svært ved at få "luft" til afkøling.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 17-02-07 00:17

Her har du et link til en god byg selv vejledning.

http://www.mitedu.freeserve.co.uk/Circuits/Interface/irext.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-02-07 00:24

Ja Transor - det ser jo rimelig enkelt ud.

Godkendelse af svar
Fra : CiviC

Dato : 17-02-07 01:13

Tak for svaret transor. Det var lige det jeg ledte efter. Smutter ud og ser på priser imorgen.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 25-02-07 01:51

Update. Alt ialt med kasse og ledninger blev prisen 150,- oveni prisen kommer en transformater, men her havde jeg en i forvejen. 12 V og 300 mA kan gøre det.
Nu har jeg bare det problem, at de ikke havde den SFH2030 og den de gav mig istedet regere åbenbart også på dagslys, men i mørke køre det perfekt
Har bestilt den rigtige andetsteds, men sne og slud har gjort leveringstiden lidt længere. Regner med at få den i næste uge, og vil lige skrive lidt feetback til den tid. evt med lidt billeder...

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 27-02-07 20:57

Så er den færdig. Nu virker den også i dagslys, dog bare ikke hvis en halogen-pære lyser direkte på den, men det er der ingen problemer med, der hvor den skal stå.

I kan se den her:

http://home22.inet.tele.dk/ostergaard/ir.html

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 12-03-07 22:32

Sorry. Virker ikke godt nok. Ved højlys dag, reagerer den en lille smule, og så skal man for tæt på med fjernbetjeningen før den kan modtage noget
Fandt en færdiglavet til 250,- kr, så jeg tror det bliver sådan en istedet. Har desværre ikke noget link til den, men den er til salg i Elektronik Lavpris i Århus ( http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/index.asp )

Mvh
CiViC