/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Afslutning af have
Fra : CCjunior
Vist : 1023 gange
100 point
Dato : 16-02-07 21:00

Vi mangler en afslutning på vores have. vores have ligger i en gryde, med skrænter hele vejen rundt. vi overvejer at afslutte med at banke stolper ned og ligge bjælker eller lign. imellem.

Nu kommer spørgsmålet.. hvad koster det hvis man får det yderste stykke fra en stamme?? altså det stykke med barken + 7-10cm og i 2-3 meters længde ??

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-02-07 21:04

Nu er 7 -10 cm måske lige i overkanten, kan du sætte stolperne lidt tættere og nøjes med mindre tykkelse så er det der hedder skalle brænde. Det kan afhentes på de fleste skærerier for næsten ingen penge. De er fra 0 til 10 cm.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-07 00:06

Hvis dit spørgsmål kun drejer sig om prisen på nogle specielle stolper med/uden bark, kan jeg anbefale dig at gå ind på en af de gode søgesider: KRAK - Eniro og lign. Søg på Savværker i dit område. Spørg dem om hvad de har og hvad det koster. 10-20 minutters arbejde foran skærmen kan såmænd meget hurtigt løse dit problem. Held og lykke med det. Får du problemer så sendt mig en privat besked, så skal jeg prøve at hjælpe dig lidt mere personligt.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-02-07 09:22

jeg tror, at du mener skaller. det er det yderste stykke af en træstamme, som man ikke kan bruge til noget. dem kan du købe på savværker til næsten ingen penge, men de holder altså ikke særlig længe. når der sidder bark på et stykke træ, rådner det meget hurtigt.
du kunne jo også sætte en plantekumme i beton, hele vejen rundt. det holder væsentligt bedre og ser efter min mening også bedre ud. jeg ved godt at det er en dyrere løsning, men du skal jo gå og kigge på det hele tiden, så det er vel rart at det er pænt at se på.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-02-07 16:59

jeg synes det er en forfærdelig tanke, at skulle se på sådan et hæsligt plankeværk! Er jorden virkeligt så dårlig. at der ikke kan gro en række ærtetræer eller en vildrose?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 17-02-07 22:56

Valde, hvordan slutter din have ?? Min slutter med en stejl skrænt, som har 2 mangler..
1. evnen til at holde sig selv på plads da den hovedsageligt består af sand
2. vi har gravet en hel del affald ud, og der lilger stadig lidt tilbage i kanten af skrænten. glas og gammelt metal. det har åbenbart været brugt som affaldsdepot.

Jeg har ikke lyst til at lave en stensætning hele vejen rundt, da det er et forfærdeligt arbejde..hehe.. man er vel lidt doven..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-02-07 23:27

jamen det er da perfekt til f. eks. rynket rose, hyben eller bjergfyr.
Du spurgte om hvordan min have slutter. Den slutter med en række lækre mirrabeller.
Der findes paradislbler af mange forskellige typer - og kvæder.