/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hak i stempel..
Fra : kandu01
Vist : 960 gange
100 point
Dato : 16-02-07 17:17

HaaJ Allesammen .. :)
Min ven har en Fz'er han gerne vil have tunet uden det koster for mange penge så har vi hørt man kan "hakke" i stemplet ..
Hvordan gør man lige det . !

Martin //

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-02-07 17:23

Tror JEG holder MIG PÅ DYDENS vej.

Tænk hvis klamme klumme, kom og så dette.

Accepteret svar
Fra : johnni

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-07 21:43

du skal bare skære en halv centimerter af stemplet i den ende ind mod motorblokken
og lige sørge for der ikke er en skarp kant på bagefter..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-02-07 00:00

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-02-07 15:06

Du hakker ikke et stempel på en Suzuki FZ...!!!!!
Det hak man laver, det laver man på Puch maxi, fordi den så suger tidligere.
Men FZ suger igennem en membran, så det der sker hvis du hakker dit stempel, det er at det vejer 2 gram for lidt i den ene side, bagefter, og det er noget lort.

Det er smartere at tage topstykket af, og finde ud af om cylinderen har 2 eller 3 skyllekanaler.
Har den 3, så er det fint. Har den 2, så skift til en med 3.
Det bedste i kan gøre det er at skifte udstødninging og sætte en større dyse i karburatoren.
Glem alt om hjemmelavet tun, det holder ikke i længen. Hvis det overhovedet kan køre.
( banker du plumben og på en ny puch maxi cylinder, så flækker hele cylinderen ) seriøst.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-02-07 15:07
Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 17-02-07 18:02

du kan plane topstykket det skulle give lidt

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 18-02-07 13:51

Protuna er ikke det bedste sted at købe tun. køb hellere på www.scooter-dele.dk der har de ting til fz'er så vidt jeg husker.

Godkendelse af svar
Fra : kandu01

Dato : 19-02-07 19:10

Tak for svaret johnni. kanont svar