/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windovs oem
Fra : ultra2
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 16-02-07 16:21

måske et dumt spørgsmål

hvis jeg har 2 stk pc køber en oem xp eller vista
så forstår jeg det sådan at man kun kan instalere det på den ene
og hvis det er rigtig så skulle man jo tro at pcen genskriver til skiven så den ikke kan instaleres på den anden eller er det noget vrøvl.ellers kan man jo instalere på mange maskiner
så frem med

Accepteret svar
Fra : pag24

Modtaget 110 point
Dato : 16-02-07 16:34

Hej
Den genskriver ikke på din cd...
Må nok sige at jeg ikke er helt inde i hvordan microsoft kontrollere hvor mange pc'er deres windows er på... Måske er det dit netkorts mac adresse? dunno.
Du kan sagtens installere windows på flere pc'er, MEN du risikere at microsoft lukker for din version af windows så du ikke kan installere opdateringer mere.
Jeg ringede til dem, da jeg havde i tankerne om at købe en stationær uden windows, og ville høre om jeg kunne købe 2 licenser. Nixen biksen, jeg skulle ud og købe en windows mere.

Så du må hellere lade være.
Håber du kan bruge svaret

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 16:39

Cd'en er ligeglad om du installerer på flere computere, men når du skal aktivere eller hente opdateringer, bliver det controlleret om den udgave med det nummer har været der før.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 16-02-07 16:54

så henter man da bare og gemmer opdateringerne og flytter dem

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 16-02-07 16:57

det er jo samme internet forbindelse

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-02-07 17:09

Kan kun sige - køber du et NYT bundkort, er der ingen problemer.
Men ANDEN GANG du installere noget på samme budkort, ligger
der rester af den første installation.

Blev selv overrasket, over at jeg kunne installere en XP HOME,
uden at den skulle aktiveres PR TLF...

Men anden gang, FREM MED KNOGLEN til MS.

SURT, men der ligger rester af din install på dit bundkort/ RAM

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 17:32

Med programmet Drive Image eller Norton Ghost kan der køres paralleldrift på to ens computere.
Efter opdatering kopieres hele styresystemet over på den anden comp. (lidt besværligt men muligt)
Alle filer og dokumenter skal så ligge på en anden partition.
Meeeeeeeen det er vist ikke lovligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-07 17:35

Citat
Med programmet Drive Image eller Norton Ghost kan der køres paralleldrift

Og så mangler vi lige nogle nørder der også prøver det med vista

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-02-07 17:37

er det den GAMLE XP HOME, tvivler jeg stærkt på at MS DK
ORKER/ de er næsten ligeglad, så kør den på begge maskiner.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-02-07 17:38

VISTA -???? hvad er det.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-02-07 17:39

Venter på en opgrardering til min gamle 3.1

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 17:52

Jammen Refi............et image er et image..........ligemeget hvilke data det indeholder.
Men jeg kommer aldrig til at teste, for jeg nægter at købe et skodprogram.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-07 17:58

Jaaaa

Medmindre de har taget højde for den slags i vista

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-02-07 18:05

Citat
et image er et image

Kommer vel lidt an´´´på, hvem der fremkalder billedet...

Du har RET, nu tænkte jeg på Acronis_____IGEN
SORRY

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 18:27

Jeg har en gratis prøveversion - registreret og det hele............en dag inden den udløber vil jeg afprøve min teori.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 16-02-07 18:30

acronis er noget skrammel

jeg kører xp home på 3 maskiner altså den samme xp

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 16-02-07 18:41

Tak for svaret pag24.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-02-07 18:49

Drive Image er vist ikke udviklet til Vista - ved ikke rigtigt med Ghost; har ikke prøvet, da jeg stadig kører WinXP og bliver ved med det i det næste ½ år (bare indtil de værste børnesygdomme er overstået (bl.a. kompatibilitetsproblemer))

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-02-07 18:54

Jeg kører Drive Image fra disketter og så er det bare en NTFS partition som skal spejles - tror jeg nok.