/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
læg undertekster på film...
Fra : JM1989
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 16-02-07 00:14

Hey alle sammen...

Jeg har en film på min pc og har filen med underteksten på pc'en... mangler bare et program til at lægge filen ned på filmen så der ikke skal bruges noget program til at læse underteksten når filen afspilles...

nogle der kender noget jeg kan bruge???

Kommentar
Fra : dumdidum

Dato : 16-02-07 06:31

hej hvis det er en avi eller divx film skal du kalle undertext fillen det samme untagen det efter .feks
vis din film heder batmand.divx skal din under text fil hede batmand.sup

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-02-07 14:06

Prøv dette,- brug NeroVison og læg dine filer ind.
http://www.nero.com/eng/index.html
Du kan sikkert også finde noget der kan bruges her.
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 17-02-07 11:53

Hej JM1989

Smid din film i samme mappe - kald filerne det samme. F.eks. film.avi og film.srt

Hent dette program http://dvd.box.sk/ddivx.soft.link.php?rid=7627

afspil din film og underteksterne vises automatisk ;)

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : JM1989

Dato : 17-02-07 12:32

ville jeg kunne brænde filmen over på en dvd i avi format som det er nu så min dvd også kan læse underteksterne... (min dvd understøtter alle de der formater)... ved sq ikke om det er et dumt spørgsmål men har ikke forstand på det og ville ikke lige bruge alle mine skiver på det hvis det ikke virker

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 17-02-07 13:33

– Nej din dvd vil ikke kunne læse .avi-filen, så skal du som "disken" siger, igang med noget Nero tror jeg. Din avi skal konverteres til .vob filer før din dvd, kan læse den (med mindre du self har en dvd som kan afspille dvix-film?, men så har du stadig problemet med at der ikke er undertekster på)

Du kan hente programmet vobsub - bare søg efter det i google. Der kan du recode din avi-fil og så smide undertekster på, men det kræver en del teknisk snilde og en laaang tutorial at forklare hvordan. Du kan helt sikkert læse dig frem til det et sted på nettet.

(har også hørt om et program der hedder dvdsanta, som måske kan løse dit problem - måske :) )

Beklager jeg ikke kan komme med den perfekte løsning :)

Mvh. Mads

Kommentar
Fra : JM1989

Dato : 17-02-07 13:36

min dvd kan godt læse dvix... vil lige prøve det...

Kommentar
Fra : JM1989

Dato : 17-02-07 13:38

forresten, nu fylder min film ca 700 mb i avi format... hvor meget vil den fylde hvis den konveteres om til vob fil med undertekster???

Kommentar
Fra : Mads1980

Dato : 17-02-07 13:41

Det kommer an på hvor god kvalitet du vælger at re-code din fil til. Men ca. 4 gb vil jeg tror, så den kan være på en dvd-skive

Kommentar
Fra : simon15

Dato : 17-02-07 20:23

er det en film du har donwload