/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Siena/Toscana/Italien
Fra : AnnLou
Vist : 658 gange
50 point
Dato : 11-01-03 20:18

Hej allesammen,
Vi skal en tur til Italien i påsken og ville gerne finde en hytte/lejlighed/hotel i nærheden af Siena eller en anden hyggelig by i Toscana. Har i nogle gode tips eller erfaringer?
Det må gerne være noget "rustikt og originalt", det er moar der betaler, så der skal ikke være for meget gang i den.....
Vi starter turen i Venedig skal også være et par dage i Rom, så det ville være fedt hvis i også havde et godt tip med et billigt hotel e.l. i en god beliggenhed.
Generelt ville jeg blive glad for nogle gode tip, for at gøre turen så god som muligt.
Tak, på forhånd, Ann Lou

Kommentar
Fra : Hanne_And

Dato : 21-01-03 22:12

Hej Ann Lou, hvad med at se om I kan få fat i caminghytter, via http://www.friferie.dk/
hilsen Hanne

Kommentar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 08-04-03 20:01

hej...er lige kommet tilbage fra Toscana i dag..Boede i Figline, 25 km fra Firenze...Camping Girasole...rigtigt hyggeligt og godt prisniveau...prøv det

Kommentar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 08-04-03 20:02

hej...er lige kommet tilbage fra Toscana i dag..Boede i Figline, 25 km fra Firenze...Camping Girasole...rigtigt hyggeligt og godt prisniveau...prøv det

Kommentar
Fra : Hanne_And

Dato : 17-04-03 01:49

Det glæder mig at I havde en god Ferie.

Er der nogen der har været på campingferie i Istrien med børn, vil Jeg ger høre om det er nogle gode campingpladser i Pula eller Porec
Hilsen Hanne_And

Kommentar
Fra : jetk

Dato : 08-06-03 14:33

Jeg var i 2001 i Porec 14 dage med konen, vi boede 14 dage på campingpladsen Bijela Uvala, vi havde valgt en kør-selv-ferie gennem: http://www.vacansoleil.com/dk/index.htm, hvor vi havde valgt et mobilhome (KÆÆÆMPE-campingvogn),
der er fast installeret, den var med 2 soveværelser, badeværelse/ WC, stor stue m. sovepladser ogkøkken m. 4 blus og køleskab m. lille frys.
Servicen var fin, der er mulighed for mange aktiviteter: minigolf, vandsport m.m.
Der er gode indkøbsmuligheder både på pladsen og nabopladsen samt i Porec
Porec er en gammel italiensk by med masser af charme, ligesom der er mange udflugtsmuligheder på istrien,
se: http://www.istra.com/index.asp
Alt i alt et meget anbefalingsværdigt sted, især med børn

mvh. Jens

PS: hvis i vil have en stor oplevelse så besøg Plitvicesøerne selv om turen er lang, se:
http://www.mobilixnet.dk/~mob93105/

Kommentar
Fra : Hanne_And

Dato : 10-06-03 00:16

Hej jetk

Min kæreste og jeg tar til Istrien den 20.juni og har netop valgt denne campingplads, jeg vil kopiere dit indlæg og vise det til min kæreste.
Er der nogen boldbane der, hvor drenge kan spille lidt fodbold ???
jeg kommer tilbage med et indlæg til dig efter ferien
Hilsen Hanne

Kommentar
Fra : jetk

Dato : 10-06-03 09:52

Hej Hanne.

Jeg ved ikke om der er en decideret fodboldbane, pladsen er så stor, at konen og jeg ikke nåede at se hele pladsen, men med den indretning der er, skulle det undre mig om der ikke var et sted de kunne spille fodbold, jeg så ihvertfald et par tennisbaner.

Jeg glæder mig til at høre om dine indtryk af pladsen og Istrien.

NB. på havnen i Porec kan man tage på endags-ture med forskellige større og mindre både ned langs Istriens kyst, konen og jeg tog med Dolphin, der var frokost med i prisen, selv om vi afbrød turen p.gr. dårligt vejr, var det en oplevelse og selvom frokosten var simpel var den utroligt velsmagende (med vin ad libitum )

MVH. Jens

Kommentar
Fra : Hanne_And

Dato : 10-06-03 22:50

Hej Jens
Kan du gi´et lille tip om hvad det koster for en sådan endagstur til Dolphin, det kunne jo være at det ville være en spændende oplevelse, og vi kan jo håbe på at vejrguderne er med os.
Hvor skal I så hen i år ????

Mvh
Hanne

Kommentar
Fra : jetk

Dato : 11-06-03 07:37

Hej Hannne

Jeg kan ikke lige huske den nøjagtige pris, men jeg mener det var noget med 150,- pr. person.

I år skal vi med vores 2 voksne drenge + 1 svigerdatter til Desenzano i sydenden af Gardasøen, hvor vi har lejet en ferielejlighed.

MVH. Jens

Kommentar
Fra : jetk

Dato : 11-06-03 07:48

Hej Hanne

Du kan evt. skrive til denne adresse for yderligere information

tic@istra.com

MVH. Jens

Kommentar
Fra : jetk

Dato : 10-08-03 22:40

Hej Hanne.

Hvordan gik turen til Porec?

MVH JEns