/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Til Refi
Fra : Franksp
Vist : 559 gange
200 point
Dato : 15-02-07 23:50

Her er dine velfortjente extra point. Jeg ved godt du ikke er point-rytter, men du skal alligevel ha' dem.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-07 23:54

Hej Frank,

er det til refi eler er det til mig?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-02-07 00:06

Det er til refi. Jeg har sendt dig dine point.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 16-02-07 09:08

Takker - men læs lige denne alligevel

http://www.netexplorer.dk/MICROSOFT/ms-04.php

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 16-02-07 11:36

Tak for svaret refi.

Tak for det tilsendte link, det gør forståelsen lettere. Jeg har aldrig rigtigt vist hvad forskellen er.

Men stadig, når jeg formaterer et eller andet kan jeg vælge mellem FAT og FAT32.

Grunden til alt dette er, at jeg modtog dette private indlæg.

Citat
Har du en kort læser i din PC - intern eller ekstern?
Hvis du har - kontroller Egenskaber for kortet...
- jeg har pt. et 1 GB SD kort til rådighed, og det viser følgende:
kapacitet 970 MB, - filsystem FAT

Uden at kende Garmin's krav, vil jeg tro at den også benytter FAT formatet.
Hvis dit kort viser et andet format, ville jeg omformatere det.
Med henvisning til TIP sker der ofte det, at folk overfører deres billeder til PC'en via en kortlæset, og dereter formatterer de på PC'en - og så kan de nemt vælge et forkert format (f.eks. FAT32), og det er ikke sikkert, at kamera eller GPS kan benytte dette format.

Hvis jeg f.eks. ønsker at flytte MP3 filer til SD kort, gør jeg der via PC og Stifinder.

Så umiddelbart villle jeg gøre følgende:
1: Sætte kortet i en PC.
2: Kontrollere størrelsen via egenskaber.
3: Kontrollere fil-format (FAT)
4: Evt. formattere med FAT.
5: Igen kontrollere størrelse og format
- Hvis den så ikke viser ca. 19,4 MB og FAT, har du enten gjort noget galt eller der evt. er en defekt på dit kort - så kan din forhandler prøve det samme.
6: Så kan du evt. fylde dit SD-kort op med MP3 filer
7: Og så se, om Garmin kan se dem???
8: Der var evt. også nogen der nævnte, at der kan være begrænsninger i - hvad Garmin kan håndtere - men jeg synes, at det lyder mærkeligt.

Men som du ser, ingen løsning - men yderligere test/spørgsmål.

Håber det bringer dig videre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-02-07 11:51

Ja - ok

De hedder alle FAT formater, men tallet bag er vigtigt......

Ellers kan de ikke læses af alle styresystemer....

Citat
hvad Garmin kan håndtere - men jeg synes, at det lyder mærkeligt

Det er såmænd ikke så mærkeligt....

Visse afspillere kan kun "vise" et bestemt antal - resten er der - men kommer først frem når de første er afspillet....

Blot kig i din "stationære" cdafspiller i stereoanlæget - de fleste kan "kun" vise 20 numre....

Det var det jeg mente med begrænsning i Garminen.....