/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Mine malerier
Fra : DJHolm
Vist : 677 gange
50 point
Dato : 15-02-07 22:21

Hejsa

Jeg ville bare gerne lige slå et slag for nogle af mine amatørmalerier... De kan ses her:
http://www.dubli.com/auktionsdetails.cfm?auctionID=192445
http://www.dubli.com/auktionsdetails.cfm?auctionID=192577
http://www.dubli.com/auktionsdetails.cfm?auctionID=192580
http://www.dubli.com/auktionsdetails.cfm?auctionID=192582

Hvis ikke man har en profil på handelsportalen dubli.com, kan man få en gratis her: http://my.dubli.com/0882

Jeg modtager gerne kritik på billederne

MVH

Brian

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-07 23:04

DJHolm, er der ikke noget du har misforstået:
Kandu er ikke sen salgsside, men et sted hvor der kan stilles mere elller mindre dumme spørgsmål:

Men dine evindelige salgsargumenter må da snart stoppe!!!

Hvad var det sidst du svarede på min mail:

Citat
Afsender: Brian Holm Nielsen
Modtaget: 29. januar 2007 kl. 22:05:59
Modtagere: "Ivan Christiansen" <ilc@forum.dk>
Vedhæftede:

Hej Ivan

Undskyld, det var ikke min mening at "spamme" - blot at give flest
mulige mennesker mulighed for at se vores tilbud :-)

Undskyld atter en gang.

MVH

Brian

Ivan Christiansen skrev:
> *Jeg vil godt høre, om I har en ansat der hedder D.J.Holm?*
>
> Hvis det er tilfældet, vil I så ikke godt bede ham om, at undlade at
> "Spamme" kandu's side.
>
> Det kommer aldrig til at virke som god reklame, snarere tvært imod.
>
> /Mvh
> Ivan Christiansen/

Du er muligvis en god forretningsmand - men du har ikke overbevidst mig.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-02-07 23:08

Det er godt at du udbeder dig kritik, here goes:

Det der med amatør har du da ret i, billederne har hverken kuntnerisk eller håndværksmæssig værdi.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-07 23:17

Hej Kontoverdenen,
det er da ikke helt rigtigt - jeg kan da i den mindste læse 2 tekster:
"Love" og "Peace" og det er jo, hvad vi alle har bruge for - Det er måske også hvad DJHolm har brug for.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-02-07 23:35

min datter labvede billeder flottere da hun var 5 år..i dag laver hun dem langt over det der!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-07 23:37

Hvad er prisen?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 16-02-07 08:43

Tag og gå på kursus, eller begynd at læse lidt om at lave kunst. Du har brug for at lære lidt teknik, og så skal du finde ud af med dig selv, hvad det er du brænder for. Det vigtigste er ikke at sælge dine billeder; er det alligevel det for dig, så stop det, for så for dualdrig lavet noget der er værd at se på. Du skal ville nogrt. Du skal ville lave noget der er pænt, grimt, noget der forarger, eller i det mindste siger noget. Noget du brænder for, noget du ikke kan slippe eller blive færdig med.

Gå på museer, kunstudstillinger, og til foredrag. Jo mere du ved, des bedre du kender regler og værktøjer, des nemmere kan du overskride reglerne og lave noget der er anderledes, og som du selv kan blive begejstret over på et oplyst grundlag.

Beskær dine fotos så du kun har det interessante. Få en hjemmeside hvor du kan vise dine ting. Gå evt ind på www.mingler.dk, og lav en Blog, hvor du skriver om de ting du laver, og det der falder dig ind, og ilustrer det med dine billeder, så kommer der reaktioner, og bliv så klogere af det.

Find ud af hvorfor du maler, og hvad det er for ting og universer der betyder noget for dig, det er noget af det vigtigste. Jeg siger ikke at du er talentløs, men at der ligger et stykke arbejde for dig, og at der vil være ting du gør meget anderledes om måske bare et år, hvis du går i gang.

Mvh
A.C.Rosmon

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 16-02-07 09:10

Hej Holm

Du vil gerne have kritik ?
Dårlig kritik er måske bedre end ingen.
Her er min det er en gang intet sigende bras, brug du hellere pengene og tiden på noget andet gå hellere på malekursus
Held og lykke med noget andet
MVH Valder

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 16-02-07 09:26

Jeg vil prøve at give dig noget konstruktiv kritik:
Dine malerier mangler "nerve", der er ingen spænding eller dynamik i nogen af dem. Man bliver ikke nysgerrig efter at se mere, når man ser på hvert enkelt billede, eftersom alt ligesom kan ses ved ét øjekast. De minder om de "kunstværker", som masseproduceres uden ånd eller noget på hjerte, som man kan købe i indkøbscentre og varehuse.
Hvis du oprigtigt ønsker at gøre dig en karriere indenfor malerkunsten, bør du, som flere har sagt, gå ud og se nogle udstillinger og gå ud og låne nogle gode kunstbøger på biblioteket. Prøv at lægge mærke til, hvilke kunstværker du selv fanges og betages af at kigge på. Hvad er det, der gør det kunstværk så spændende, så godt eller så betagende eller måske frastødende? Hvordan kan du selv skabe dette i dine malerier, så dine billeder "gør" noget, ved den der betragter?
Lige nu "gør" dine malerier desværre ikke rigtig noget ved den, der betragter. Så gå ud og søg din nerve og find ud af, hvad du brænder for og hvad dit hjerte banker for, - og forsøg at formidle det ud i dine malerier. Det værste man kan lave er ligegyldig kunst.
Du bør også tage noget maleundervisning, jeg kan varmt anbefale dig et malerkursus på ét af landets gode kunsthøjskoler. Hvis du melder dig til nu, kan du nå at få et ophold til sommer.
Langelands og Holbæks Kunsthøjskoler er 2 gode bud.

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 16-02-07 10:51

Det kan du gøre bedre. De virker som om, der bare er klasket maling på et lærrede, strukket nogle streger og skrevet lidt tekst. Ingen sjæl, intet til fantasien, de ligner mest noget du finder i børnehaven.

Det kan lyde meget voldsomt, men du beder selv om kritik og den gav jeg. Min mening er ikke at såre eller tryne dig. Men jeg ville persoligt finde en anden hobby, med mindre det giver dig noget som menneske, at du finder fred, tiden går i stå m.v. Jeg maler selv, men gør det for min egen skyld, har ikke tanker om at skulle sælge eller udstille.

Så stil dig selv spørgsmålet, hvorfor maler jeg? Og så tag det derfra.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 16-02-07 13:05

over 10.000 mennesker udstiller deres værker rundt om i landet, enten på censurerede udstillinger, separatudstillinger, eller på åbne udstillinger. alle mennesker kan købe et billigt lærred og nogle billige farver, og tvære det sammen, uden det er noget værd. Der er milioner af billeder til salg i form af billige samlebåndsmalerier,plakater og genbrugsbilleder. Hvis du skal lave billeder, skal det være fordi du ikke kan finde de billeder du kan lide, eller fordi du har brug for at udtrykke noget. S længe du ikke laver bedre ting, end du gør nu. kan du ikke engang få kostprisen hjem på dine lærreder. Dem der prøver at tjene penge på at lave kunst, sætter penge til, indtil de skipper den motivation, til fordel for noget helt andet, og selv dem der er motiveret af noget andet er indtjeningen generelt meget lille.

Jeg synes det er helt fint at andrer er kunstnere, og hjælper andre frem; til gengæld synes jeg at folk skal sætte sig ind i det de arbejder med. En af de fejl de fleste gør, er at de bruger alt for lidt tid til at [B]se[/B]! Du skal bruge dobbelt så lang tid til at se, som til at male. Prøv mentalt at springe ind i billedet, og fin nogle ting du kan se derfra, som du ikke umiddelbart kan se ved at stå udenfor billedet. Få dybde med i form af levende farver. det er ikke en vægdu maler. der skal dybde til.er fladerne for ensfarvede dør de. Du har meget ensfarvede flader med for kraftige penselstrøg du ikke anvender, som om du ikke kan lave en jævn farveflade uden struktur. Du må gerne have struktur, når det har en betydning for værket.

For mig virker det som om der ikke er overenstemmelse mellem titel og billede. Som et smart handelstriks. 2 sjæle, er ikke det samme som 2 pæle der står oven på jorden, uden at have noget med hinanden at gøre. jeg har før skildret en familie, som en samling træer, hvor nogle karakteristiske tiing er skildret ved det enkelte træ. Dine pæle er ikke sfæriske nok til at få det til at sige :"sjæle", det virker fortænkt. Det er moderne at beskæftige sig med de begreber du bruger i dine titler, og derfor fortænkt. Sid og fald ind i dig selv, inden du begynder på sådan et værk.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 09-04-07 11:48

jeg maler også selv , men har ingen intentioner om at udstille.
Familien bliver begavet alt det de vil , men jeg reklamerer ikke med det . Måske har jeg ikke selvtillid nok - hvem ved

påskehilsner )

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 09-04-07 13:21

der er en side jeg tror passer meget bedre til denne tråd, nemlig www.mingler.dk. Her kan du lave din egen blog, lige som jeg har. Her skriver jeg om min kunst, og andre ting jeg synes er interessante, og er med i et par grupper, der beskæftiger sig med kunst, og hvor et netop er legalt at uploade et par billeder, og dermed vise hvad du har gang i. Jeg begyndte min blog i år, og har på nuværende tidspunkt haft over 3.000 besøg på mine sider, det synes jeg er meget rimeligt.
Her kan du se det jeg gøhar gjort: http://www.mingler.dk/user/kunstneren/blog.

Mvh
A.C.Rosmon