/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Drømmefanger
Fra : tinah
Vist : 4718 gange
200 point
Dato : 15-02-07 13:03

Er her nogen der ved hvad en drømmefanger er (hvordan sådan en ser ud) og om man selv laver den eller køber den og hvor? Gerne I Nærheden af Hellerup

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-02-07 13:08
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-02-07 13:11
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-02-07 13:35

Mere læsestof og et flot billede http://en.wikipedia.org/wiki/Dreamcatcher_%28Native_American%29

Har du blot en smule fingersnilde, fremstiller du selv et smukt eksemplar

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 15-02-07 13:37

balcanard er kommet med links der stort set fortæller hvad du vil vide

jeg har et lille ps til det - drømmefangeren skal meget gerne have et udseende der ikke ved sovetid får barnets fantasi til at danne mønstre der kan virke ubehagelige tænk lidt over det - det har ikke noget andet at sige end at et barn uden videre udleder alt muligt udfra mønstre - så en drømmefanger der er rimelig "glad" at se på og ikke danner mystisk skygger og former for barnet er at foretrække.

dette fordi du sætter spørgsmålet under kategorien børn

ps.. på vejen ned mod mod hellerup station har man før kunnet få drømmefangere - husker ikke navnet på butikken men den handler med lidt antikt - kunst osv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-07 13:44

I kan sagtens selv lave en drømmefanger, vores søn fik en i konfirmationsgave, lavet af en pige på ti år

En drømmesfanges vigtigste "ingrediens" er perler, fjer og snore

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-07 13:48

Her kan du købe materialerne for ca kr. 60, hvis linket ikke virker så bare skriv drømmefanger i søgefeltet.

http://www.dalegro.dk/index.php

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 13:53

hvis du bruger for eks google til at søge på drømmefangere - dreamcatchers - får du mange eksempler

her er dog en lille side hvor du kan læse dig til forskellige betydninger:

http://livetstrae.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=51

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 15-02-07 14:11

Du kan købe dem online mange steder. De er ikke så dyre, og det må da være spændende at have en original Indiansk håndlavet dreamcatcher i hjemmet.

https://dreamcatcher.com/home.php

så vupti - bestil en fra usa online

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-07 15:34

i dette link, er der både nogle historier om drømmefangerne og en vejledning i selv at lave dem

http://livetstrae.dk/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=65

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 16:49

nordsted altså - du linker jo til samme side som jeg gør

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-07 17:48

miritdk.... ups det gør jeg da næsten også- sikke noget sjusk- undskyld

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 17:50

nordsted du er tilgivet - drik så den kaffe

Godkendelse af svar
Fra : tinah

Dato : 15-02-07 19:16

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-07 19:26

velbekomme - håber du finder eller laver en der passer godt