/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
office pro oven på works
Fra : e.c
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 15-02-07 11:24

En af mine naboer spurgte om man kan lægge Office 2000 pro ind selvom der ligger Works som stadig skal virke.
Det er ikke en opgradering, men et helt program.
For lige at være sikker, vil jeg lige høre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 11:39

100% ja

Det er 2 forskellige programmer der kan arbejde sammen på visse punkter.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 11:41

Jeg bruger selv begge da f.eks. databaseprogrammet i Works er bedre (mere simpel) end Access...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-02-07 11:42

Naboen har lavet en masse i works og vil gerne bibeholde filer og program.
Men da der også skal laves noget som office-bruger kan læse har de købt en Office 2000 som gerne skulle ligge ved siden af Works.
De to programmer behøver ikke at arbejde sammen, bare de kan være der begge to.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 11:42

Blot lige med den bemærkning at copy/paste FRA works til office kan give æøå problemer

Bare så du er opmærksom på det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 11:43

No problem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-02-07 11:43

Refi - har du dem kørende på samme styresystem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 11:44

Word dokumenter læses også af begge - det er samme word...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 11:48

Ahhrrr

Der var jeg lidt for hurtig......

Du skal gemme i doc i works for at Office kan læse den..... Works hedder standard wps

Så åbn i works og gemme i doc..... (hvis det er tidligere filer)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 11:49

Ja da - alt fungerer uden problemer......

Det gjorde det også i 95 og 98

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-02-07 11:50

Ok - hvor ligger så Office (som sikkert er lagt ind sidst) ...............bare i egen mappe under C: - eller hvad.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 11:51

Works har groft sagt INTET med Office at gøre....

Men de kommer blot fra samme firma og Works er en slags "miniudgave" af Office....

Men de blander sig ikke i hinanden uden du beder dem om det

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 15-02-07 11:54

De lægger sig begge i programmer...

Microsoft Office
Microsoft Works
Microsoft Publisher

Hvor du gemmer egne filer bestemmer du selv - der kan du godt blande

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 15-02-07 12:03

Tak for svaret refi. Det med at de lagde sig i hver sin mappe under programmer - er lige hvad jeg var i tvivl om.

Ps. Det er nemlig mig som skal rette det op igen hvis det ikke virker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 12:06

Det virker - bare rolig