/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Søg dubletter i Outlook
Fra : Kortoververden
Vist : 671 gange
200 point
Dato : 15-02-07 09:36

Jeg har en mappe med omkring 3000 mails, hver mail indeholder bl.a. en adresse, og nu har je gfundet ud af, at flere af adresserne går igen.

Findes der en metode til at søge efter dubletter uden at skulle angive søgekriterier?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 09:49

Næh...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-07 21:22

Er det afsender adresse du snakker om?
Hvis det er tilfældet, kan du jo bare sortere i afsender rækkefølge i Outlook - d.v.s. så kommer f.eks. 5 mail's fra samme afsender.

Men bortset fra det, har du ikke gemt adresserne i dit adressekartotek?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-02-07 23:04

Det er en adresse der er skrevet i selve mailen.

Dybest set handler det om.

En virksomhed indrykker en annonce som giver respons til et marketing bureau.

Bureauet sender en mail hver gang der kommer respons, mailen indeholder navn og adresse på den person der gerne vil høre fra virkosmheden.

Virksomheden betaler bureauet for hvert navn/adresse de modtager

Og nu har je gså tilfældigvis opdaget nogle dubletter, og vil gerne have et nemt overblik over hvor mange der er tale om.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-07 23:34

Ja, hvordan kan det løses:
1: Sortere på afsender adressen - det burde give et overblik.
2: Via Export muligheden i Outlook, så gemme/exportere mails til et ande format CSV/Tab sep.
3: Indlæse den Exporterede fil i Excel, og her benytte Filter/Sortfunktionen eller søge efter "@"
4: Hvis det er mange nye mail's hver dag, evt. opbygge et script til håndtering af problemet.

Alternativt: Et fornutigt CRN-system, formodentligt med muindre tilretninger burde løse problemet, men alt afhængig af den daglige mængde.

Jeg tror ikke der er nogen enkle løsninger - en god og professionel løsning koster kroner.
Hvad tror du ellers, at EDB/IT folk lever af?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 16-02-07 00:45

De er alle sendt fra samme adresse med samme tekst i emnefeltet det er teksten i mailen der indeholder oplysningerne

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 16-02-07 19:01

Har du forsøgt at Exportere dine mails til Excel - så kan du i det mindste sortere på kolonne "'Meddelelsestekst".