/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
tørklædestativ - øh
Fra : aasenissum
Vist : 1502 gange
500 point
Dato : 14-02-07 21:13

på onsdag skal der være tøseaften i det lokale forsamlingshus.
mannequinopvisning, let traktement, forskellige stande med bl.a. gallakjoler, børnetøj, smart tøj i store størrelser OG TØRKLÆDER - mine.
bordet er 180 x 70 og der kan ikke slåes søm o.lign i vægge og loft.

hvordan præsenterer jeg mine tørklæder flottest. HJÆÆÆÆLP. det må ikke være vanskeligt at fremstille, mine hænder lystrer ikke altid.
har adgang til et mindre træværksted.

tingesten skal være glat, da garnerne nemt hænger i og trækker løkker.
havde tænkt at dissekere en paraly, men naaaaajh....
hjælp søges hos alle i kreative kandisser.
...aase

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-07 21:22

skrå plade på bordet - og klemmer til at holde dem på plads - så kan du drapere nedad den skrå plade og ingenting hænger i

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-07 21:23

læg en ensfarvet dug eller noget stof under - rest - billigt køb - for eks nervøs velour

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 510 point
Dato : 14-02-07 21:30

Jeg syntes ideen med brug af en paraply lyder rigtig god, hvorfor er du gået bort fra den??Måske en paraply er for lille, men så kan du da bruge en parasol

Hva med stumtjenere eller noget med tørresnore??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-02-07 21:33

Hvis du må bruge gulvet, kan du sætte et tøjstativ op og sætte tørklæderne fast på bøjlerne med klemmer eller hænge dem over stangen.

Hanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-07 22:12

tag alle venner og bekendte med og draper tørklæderne på dem

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-02-07 22:26

Hvad med de der små tørrestativer til ophængning....

http://www.campingpriser.dk/acatalog/toerrestativ.jpg

Måske de kan bruges til noget fornuftigt?

Ellers kan et magnetisk whiteboard måske bruges? Så kan du jo spænde tørklæderne op med små magneter

Whiteboard'et kan så stilles på skrå - dér må fingerfærdigheden så stå sin prøve - eller også kan et par billige bordstaffelier måske klare opgaven.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-02-07 22:44

Eller et par lave træ-bukke med snor og klemmer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 22:45

2 skrivebordslamper (dem til at skrue fast på bordpladen) med en snor imellem.....

Så er der samtidig SPOT på tørklæderne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-02-07 23:46

Få fat i nogen papkasser i forskellige størrelser og højder (kan hentes i supermarkedet).
"Byg" dem op på bordet i forskellige niveauer.
Dæk/drapér det med noget billigt metervare. evt. velour og arranger/drapér/hæng tørklæderne derpå, evt. med nogen enkle små planter eller stager med fyrfadslys ind imellem.

Få evt. fat i nogen fikse nåle af en slags til at holde tørklæderne på plads.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-02-07 04:08

Pak dekorationskasserne ind i smart matchende gavepapir og bånd.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 15-02-07 07:35

nordsted: jeg gik fra parasollen/plyen (næsten da) , for så skal malerpenslen frem og ligeså skal jeg finde noget at sætte den fast i. ikke et skrummel af parasolfod, som selvf. også kan dækkes over med velour.

kasseopstillingenhar jeg afprøvet og jeg har masser af velour bl.a. 11 mtr. lila/aubergine.

white board lyder dyrt og jeg mener ikke at magneterne et stærke nok.

skrivebordslamper - uden spots. nul stikkonakter.

nåle - helst ikke, da jeg risikerer, at folk gerne vil prøve/mærke, ser ikke nålene og hiver til. æv

tørrestativer - hænges op i hvad? de er nu heller ikke specielt kønne.

var på genbrug og minsandten om ikke en møg k...... snuppede et kortbenet tøjstativ lige for snuden af mor her. det ville ha passet fint at sætte op på bordet.

piger hæng i med fantasien. har også tænkt på en midterstamme, bore huller i og stik løse hvaderdetnudehedderpinde i, jow rundstokke i forkellige længde, så de korteste nederst. færdigmonteret skal se se ud som en trekant på spidsen. er I med? på den måde overdækker de ikke hinanden. det inderste bare stykke kunne evt. få et nøgle garn trukket på . tjae

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-02-07 08:49

Ja jeg kan godt se, at en parasol kan blive noget værre slæberi, men ellers syntes jeg stadig din ide er god.

Hva med nogle stiger, alm. og winerstiger??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-02-07 08:52

Sådan nogle træbukke kan vel også stå på bordet?

Så pakker du de vandrette flader ind i noget, tørklæderne kan tåle, og så hænger de dér på skrævs, og er pæne.

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 26-02-07 12:22

Tak for svaret Nordsted1.
vi lavede et stativ i træ. fod med hul til tyk pind med 3 huller. 3 tyndere pinde i forsk. længde til 3 huller i tyk pind.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-02-07 12:23

stor tak til alle besvarelser. det har været en fornøjelse.
aase

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-07 16:51

Selv tak - fik du solgt noget??