/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
CENCUR !
Fra : molokyle
Vist : 877 gange
50 point
Dato : 14-02-07 14:55

Lukker siddende regering munden på politiske modstandere?

Tjaeh... deres 'støtter' gør i hver fald: http://www.kandu.dk/spg100441.aspx

Svært at føre en offentlig debat, når man ikke må komme til orde

Ønsker DU også en politisk pendant til kandu's blacklistningsfunktion velkommen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 15:01

Citat
Ønsker DU også en politisk pendant til kandu's blacklistningsfunktion velkommen

I visse tilfælde

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 15:23

Hvorfor lægger du indlæg et sted hvor du kun bliver lukket ind for at man kan lukke af for dig igen.

Lad da presse og liberalister svælge i den slags rapporter, der tager udgangspunkt i visse forudsætninger hvilket er helt normalt da det skal være sådan for at kunne accepteres videnskabeligt/akademisk.

Vi andre kan jo godt regne ud at hvis:
Kontanthjælpen ikke er steget
Skatten ikke er faldet
Priserne ikke er faldet (varer husleje mm)

..så vil der heller ikke være mere at betale regninger af og slet ikke da omkostningerne reelt er steget en smule for lavindkomstgrupperne på grund af priser og afgifter.

Der er sikkert kommet flere kontantshjælpere i arejde, men så er de forhåbentligikke længere kontantshjælpsmodtagere.

Nå, men det havde mere med linket end dit spørgsmål at gøre.

Lad os bare "skændes" lidt for jeg får alligevel skyld for at angribe dig. Slemme mig!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-02-07 15:26

Citat
Svært at føre en offentlig debat, når man ikke må komme til orde

Det synes jeg nu ikke, at du generelt er besværet af MOLO.
Citat
Lukker siddende regering munden på politiske modstandere?

Det ville være ren ønsketænkning. Så blev vi fri for at høre på evindelige vås fra oppositionen, hvis medlemmer går i totalt selvsving med deres talecenter på auto.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 16:30

Nå ja. Du blev som sædvanligt bedt om at holde dig til emnet og lade være med at tåge rundt. Hvis ikke, ville du ryge uden for døren. Du ville ikke lade være.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 16:31

Citat
Hold dig til emnet, Molo - eller opret en tråd, hvis du vil debattere Strandvænget

Eller jeg elliminerer din deltagelse her

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 16:32

Citat
Så gør det da for helvede i en tråd af dine egne. Du kan efterhånden ikke vise dit "fjæs" uden at fyre det samme og det samme pis af.. Og altid bevæger du dig væk fra de oprindelige emner - KUN for at høre på dig selv. Fy det er ulideligt at være vidne til..

You are out [Sur]

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 16:46

Hvad kunne man vente andet fra en af Ram2's gamle fidibusser!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 16:51

Næh, vel BjarneDobbelt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 16:52

...øhhhh seksDobbelt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 17:26

Der regnes og regnes og resultatet er altid forkert.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 17:39

Hmmmmmmmm

Så er der nok bare en masse Bjarne'r på kandu, der sjovt nok logger på sammen med en anden Bjarne. Bruger samme retorik. Piller i i de samme tråde. Men de andre Bjarne'r er kun aktive med kommentarer. Mærkeligt ikke!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 17:40

Vinger af her. Så kan i debattere med jer selv (især alle Bjarne'rne).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 17:49

Der er 'nogen', som er glade for FAKTA, så tillad mig med at komme med et par af slagsen

EMNET ...som det jo så fint hedder er : http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20606

..som sagt: POLITIK.

Har jeg ikke holdt mig til emnet?

brokke44 ->

Citat
Det synes jeg nu ikke, at du generelt er besværet af MOLO.

..ikke generelt ...deri har du foretaget en korrekt observation!

..men 'ind imellem' ...hvilket også gælder andre debatører på kandu, har jeg belæg for at påstå

3773 -> Dette citat:
Citat
Så gør det da for helvede i en tråd af dine egne.

..er hvad jeg gør nu, men bemærk venligtst, at jeg også lader opportunister komme til orde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 17:51

Ps. EMNER kan findes til venstre under Kandu rubrikken:
Citat
Emnevisning

Kategorier

Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi

..hvoraf : POLITIK er en underkategori af 'Interesser'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 18:48

Åh, det sølle blacklistende pjok.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 19:00

Åh ja BjarneBræk. Hvor mange var det lige du havde blacklistet, indtil det blev offentligt, din skinhellige rad. Læg mærke til at jeg kun har blacklistet dig, Molo, Tedd og Arne. Du er dog noget af det mest kvalme og dobbeltmoralske menneske jeg længe har mødt. Molo står trods alt ved hans dobbeltprofiler. Det gør du sgu ikke engang. At Molo er BL'et hos mig skyldes dyb politisk uenighed og grusom tendens til selvcentreret resonans hos førbemeldte. Men han tør trods alt så ved sine dobbeltprofiler, modsat dig, dit pjok. Du tror dig derimod godt skjult og anvender dem blandt andet til at punke Molo. Det er simpelthen for ækelt, at en der kalder sig voksen, sidder og laver den slags åndsvagheder. Som børnene ville have sagt. Du er simpelthen for klam.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 19:11

nummer 3773: Jeg punker ikke Molokyle vi diskuterer ÅBENTog indædt og det er herligt.
Og jeg blacklistede dig og et par andre fordi I havde blacklistet mig, men da jeg sjældent stiller spørgsmål kan det jo være lige meget.
Du er så småt kørende at du ikke kan tåle at nogen gør det samme som du og du skælder voldsomt ud hvis jeg eller andre du ikke kan lide skulle kommentere nogen eller noget, men du har ingen skrupler imod at gå ind i spørgsmål bare for at nedgøre en eller anden. Tag dog dine mindreværdskomplekser et andet sted hen eller hold dig til dem du agerer fidibus for!
Hver gang du kommer med dine barnlige kommentarer kan jeg jo bare glæde mig over at du latterliggør dig selv. Synd at du ikke kan blacklist emig i Molokyles tråd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 19:21

Åha BjarneNul.

Tror du selv på den der prædike. Den skinhellighed vil åbenbart ingen grænser tage. Du lyver hurtigere end en hest kan rende, og kan ikke huske hvad du laver med hvilke profiler. Igen udmærker du dig ved at fordreje tingene så det basker. F. eks. i denne tråd hedder mine første indlæg at Molo ryger udenfor døren, fordi han ikke vil lystre trådejeren - og to citater derfra. SÅ kommer "den eviggyldige sandsiger" på banen, med et gylp, hvor jeg åbenbart skal slås i hartkorn med RAM2. Du er simpelthen for latterlig BjarneNul komma Nul Nul.

PS Uklogt at anvende retorik og øgenavne under navnet BjarneNul, som du i din visdom har udtænkt medens du brugte andre profiler. Nogenlunde lige så uklogt som at underskrive sig med Bjarne, når man bruger andre profiler. Men der er vel også kun dig selv, der opfatter dig som klog!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 19:24

Dribler af, så kan du fortsætte navlepillerierne med dig selv og dine.

PS Molo, et godt råd. Stol IKKE på Bjarne. Og selvom vi ikke er enige, er min respekt for dig trods alt noget større end for den knold. Jeg vil ikke sætte en faktor på, idet 0 ganget med et eller andet giver 0.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 20:35

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 22:21

Jeg er ofte uening med BjarneD og om muligt endnu oftere uenig med 3773. Alligevel kunne det aldrig falde mig ind at blackliste nogen pga. politisk uenighed, da et sådant tiltag er at betragte som CENSUR.

Jeg har forståelse for at 'nogen' ikke ønsker at 'nogen andre' skal komme til orde, hvis det drejer sig om decideret personforfølgelse af spørgmålsstilleren, men at udelukke nogen fra en debat på grund af meningsforskelle undergraver hele idéen med at føre en dialog og dialog er nu en gang præmisserne for at føre en politisk diskussion. Kan man ikke forlige sig med dette? Så bør man i mine øjne helt afholde sig fra offentligt, at bringe politiske betragtninger til torvs.

Jeg mener derfor at personager som 3773, Klumme og creamygirl, som udelukker modstanderes deltagelse med ord som: Nu kommer du i skammekrogen. Jeg eliminerer din deltagelse osv. burde have frataget retten til at ytre sig i kandu kategorien POLITIK overhovedet.

Dette ville ikke være CENSUR, men KONSEKVENS. I det 'virkelige' liv ville en sådan opførsel nemlig være grænsende til strafbart i et offentligt rum og man ville kalde det; redaktionel FORSKELSBEHANDLING eller rettere: DISKRIMINATION af anderledes tænkende.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 22:30

Se nu fandt du noget vi kan være enige om, meeeen det sker da heldigvis ofte.
Vi kunne jo aftale at lade være med at diskutere rygning, religion og bilisme, men på den anden side set ville det nok være kedeligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 22:34

BjarneD -> Du glemte ungdomshuse, men du har ret : Hva' fa'en sku' vi så skændes om?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 22:36

CYKLISTER

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 22:38

OK, cyklister og ungdomshuse nupper vi også. Glimrende emner!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 22:43

Nå ikke mere drilleri......

Håber på evig tilgivelse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 22:45

Kun til næste gang

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 22:53

I 2 refi og BjarneD bli'r hverken tilgivet ...eller blacklistede

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 22:58

Pyh, jeg var nervøs et øjeblik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 23:10

ØV

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-07 00:03

Nu igen molokyle, den blacklist er et udmærket instrument, for eksempel når du går i selvsving, du skrev vel 2/3 af indlæggene, indtil du blev udlukket, kald det censur eller hvad du vil, her i forummet er der mulighed for at udlukke en bruger, når man ikke gider mere og du var advaret

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-07 00:09

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 01:33

o.v.n. -> ...og? Det er stadigvæk CENSUR. Der findes ingen forretningsorden her på kandu som sætter grænser for, hvor mange indlæg man må afsende. Ej heller hvilke politiske meninger man må give udtryk for (..inden for lovens rammer selvfølgelig).

Ønsker man ikke at andre skal kommentere på de spørgsmål man stiller, bør man holde snotten langt væk fra offentlige fora eller vælge nogen, hvor en 'uvildig' moderator kan sortere det værste skrammel fra.

Jeg var advaret. Javel ..om at mine synspunkter ikke var vellidt af spørgmålsstilleren, men effekten af dette burde have været debat/diskussion ..ikke bortvisning.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 02:08

Jeg deltog i omtalte spørgsmål i en sober tone og fik hældt den af 3773 nævnte kommentar ( http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=100461#1120927 ) i hovedet og blev samtidig afskåret fra at kommentere yderligere. Ikke at det undre mig stort, når det kommer fra en person som før om minperson har udtalt:

Citat
..du er ligeså klistret/fedtet som en hundelort under skoen (og ligeså ækel) – og nu skraber jeg dig ud i WC’et …

..og som bryster sig af at arbejde i et socialt regi, hvor dialog 'burde' være fornæmste værktøj frem for sanktioner.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 50 point
Dato : 16-02-07 12:11

Citat
molokyle Dato : 14-02-07 17:49

Har jeg ikke holdt mig til emnet?

Næ, det har du ikke – og derfor røg du ud! ….egentlig ret simpelt!

Det du lavede her: http://www.kandu.dk/spg100441.aspx#1120853 svarer til, at du havde trampet ind i en tråd i kategorien håndarbejde, hvor der debatteres en bestemt strikkeopskrift – og du i stedet for at holde dig til emnet - havde kværnet løs om akvariefisk, javascript og rusmidler.

Citat
molokyle Dato : 29-08-06 22:13

Personligt ønske jeg som udgangspunkt ikke at deltage i debatter hvor ytringfriheden er knægtet.

Derfor efterlyser jeg blot en måde at se om et spørgsmål er åbent for alle synspunkter eller forbeholdt en udvalgt skare brugere.

Ovenstående er hvad du selv tidligere har udtrykt vedrørende DIN ytringsfrihed sammenholdt med kandus blacklistningsfunktion. Men selv efter, at du fik dit ønske opfyldt - og på nuværende tidspunkt blot ved et par tastetryk kan afgøre om en tråd er åben for alle - kan du ikke finde ud af det.

Det synes jeg er synd for dig - så du bliver hermed blacklistet permanent hos mig.

Problem solved - i hvert fald for mit vedkommende ....

Jeg er selvføgelig klar over det ikke løser noget for dig. Men ved du hvad?!

I don't give a flying fuck

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-02-07 12:20

Citat
I don't give a flying fuck

Sproget - Lillemor !!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-07 15:06

Hvad jeg har lavet hos 'Strikkeopskrifter' vedkommer ikke rigtigt sagen

creamygirl ->

..og? ....at du har svært ved at forstå vendingen:
Citat
..som udgangspunkt

..kan jeg næppe klandres for

..og at du desuden ikke kan overskue en tre-fire eksempler og retoriske udsagn illustreret ved links , koblet og sammenfattet til en konklussion:
Citat
Alt jeg prøver er; at 'dokumentere' det menneskesyn som nuværende regering 'lever' højt på:

Selvretfærdighed.

...meget relevant i forhold til diskussionen om at kontanthjælpsmodtagere har det 'for godt'!

</MOLOKYLE>

Så? Tjaeh.... tja tja bom bom...

Meningen var jo at fremstillen en regering og presse, som med en sådan underlødighed 'tromler' de svageste ned, men med 'smagsdommerne' i ryggen. Med mine eksempler ville jeg sandsynliggøre dette 'liberale' flertal går højere op i, at rose sig selv end at sætte sig ind i problemstillingerne.

Sorry hvis jeg 'hægtede' dig af i min argumentation, men så kunne du jo have spurgt ind til 'meningen, i stedet for at udøve 'magt' og sanktioner i din tråd.

Som jeg opfatter det; kommer vores uoverensstemmelser af vor forskellige opfattelser og begreber som demokrati og ytringsfrihed.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-07 09:10

creamygirl ->
Citat
..du bliver hermed blacklistet permanent hos mig.

Jamen, du skal da have point for så eklatant at have misforstået hvad debat, dialog og ytringsfrihed betyder i et demokratisk samfund.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-07 09:11

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-07 16:00

Hér er 'emnet' iflg. spørgsmålsstilleren:
Citat
Og nej, der var ikke noget konkret spørgsmål - så ingen behøver anstrenge sig for at sige noget mega klogt..

</MOLOKYLE>