/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Gennemsigtigt billede
Fra : Kortoververden
Vist : 1566 gange
300 point
Dato : 14-02-07 12:37

Hvordan er det nu lige, at je ggør et billede med hvid baggrund gennemsigtigt?

Det handler om et logo som je gskal bruge på andre baggrunde, og derfor skal jeg have gjort den hvide baggrund transparent.

Jeg bruger Photoshop elements 4.0

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-02-07 12:44

Jeg har Photoshop 8, og her fritlægger jeg ved at markere enten med 'tryllestaven' eller 'magnetlassoen', højreklikker på det markerede og vælger 'nyt lag ved klip'.

Ved ikke, om det kan være noget lignende i Elements.
Har desværre aldrig set det program!

Hanne

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 310 point
Dato : 14-02-07 12:44

Kopier laget så du har 2 ens lag.
marker baggrunden på dit kopilag og tryk delete. slet så dit originallag.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-02-07 12:49

Så sker der det, at je gfår en baggrund med en farve defineret som baggrundsfarve, hvordan definerer je gden som transparent?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-02-07 13:01

gem til web som gif-fil

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-02-07 13:01

lad os lige se billedet
bare mail det til mig, så vil jeg uploade det, så alle kan deltage.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-02-07 13:02

Med tryllestaven markere du det der SKAL være gennemsigtigt.

Så klikker du på "HJÆLP" og "Eksporter gennemsigtigt billed", og følger vejledningen derfra. Sådan er det ihvertfald i 8.0

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 14-02-07 13:03

Vælg det lag, du vil gøre gennemsigtigt. I lagpaletten er der i øverst højre hjørje en lille firkant, der hedder "opacitet", hvilket betyder gennemsigtighed. Træk i den lille skyder, indtil du har den ønskede virkning.
Kan kun gøres med hele laget. Hvis du vil have dele af et lag gjort gennemsigtige, må du først markere/fritlægge de elementer, der er tale om og placere dem i et nyt lag, hvor du så gør dem gennemsigtige. Derefter kan du sammensmelte de to lag og fortsætte.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-07 13:45

Se nu er det lige, at jeg igen husker hvorfor jeg bruger PhotoFiltre hvor man laver gennemsigtige billeder med et par enkelte klik.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-02-07 13:59

og det gør man også i Photoshop

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-02-07 13:59

Tak for svaret hcma.

>Undskyld den lange svartid, jeg blev ramt af en frokostpause

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-07 14:01

anbefalelses værdigt er det gratis photo filter og måske mere overskueligt

http://www.pensionistedb.dk/photofiltre.htm

bortset fra det har du så ikke mulighed for at vælge baggrunden som transparent ?? og ydermere er der ikke et vidskelæder du kan fjerne baggrunden med ??

(kender ikke photoshop elements)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-07 14:02

man skal ikke tale i telefon og glemme at opdatere siden hehe

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-02-07 14:42

Jeg forstår ikke spørgsmålet.
Et billed og et logo er 2 forskellige ting.
Hvis det er et streg logo så er det bedre at bruge f.eks. illustrator og tegne det op istedet for photoshop.

Men der er jo kommet mange sjove forslag.

Med venlig hilsen
hawaii7