/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hov! Kan det nu passe?!
Fra : creamygirl
Vist : 876 gange
428 point
Dato : 13-02-07 23:22

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6101037.html

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/02/13/062240.htm

I hvert fald har jeg tænkt mig at tygge mig igennem denne rapport udfærdiget af Socialforsknings­instituttet (SFI) - selvom den godt nok er på 148 sider

Og nej, der var ikke noget konkret spørgsmål - så ingen behøver anstrenge sig for at sige noget mega klogt..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-07 23:36

Til interesserede har jeg fundet rapporten. Tag den evt. med i seng

http://www.sfi.dk/graphics/SFI/Pdf/Rapporter/2007/0702_Kontanthjaelpsmodtagerne.pdf

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-07 00:24

[quote]så ingen behøver anstrenge sig for at sige noget mega klogt..[/quote] heldig for mig ellers turde jeg ikke skrive i dit spørgsmål 148 sider du får da ikke sovet i nat og jo det skal såmænd nok passe, en påstand uden at læst endsige tænkt mig at læse rapporten Go´nunat gånuidin lille seng
o.v.n som bakser med Linux Ubuntu

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 10:12

Giv lige et kort resume, ikk´

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-02-07 10:55

Selvfølgelig er folk blevet bedre til at betale deres regninger. Der er jo ingen hjælp at hente nogen steder..
At det så går ud over så ligegyldige ting som sommerferie sammen med ungerne og tandlægebesøg, det er jo folks egen sag. De kan jo bare lade være med at lave børn. Og sørge for at børste deres tænder ordentligt.

Danmark kan jo købe hele verden. "Vi" er så rige.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-02-07 10:55

Da det er mit arbejdsområde, vil jeg gerne vende tilbage med et kort referat.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 11:18

Når ikke man må sige noget klogt? Så kan man jo prøve at sige noget dumt

De som ikke kunne betale deres husleje er nu sat på gaden og har dermed intet besvær med at betale den ..for de har ingen at betale. El og gas skal de naturligvis heller ikke længere betale for.

De som ikke kunne betale deres tandlæge regninger har ingen problemer nu ...for de har ikke flere tænder.

De som ikke kunne betale for børnepasning slipper for dette, da deres børn er tvangsfjernet.

De som ikke kunne betale deres licens ..kan stadig ikke og fortæller det selvfølgelig heller ikke, da de ellers vil blive 'knaldet' som sortseere.

De som ikke kunne betale deres telefonregning har fået lukket for forbindelsen og har dermed ikke længere denne udgift.

De som ikke kunne betale deres forsikringer, har opsagt dem.

Mange som før skulle betale for ydelser af den ene eller anden slags til kommunen, kan nu få afdragsordninger eller også bliver de trukket i kontanthjælpen FØR de får pengene at se. Nul problemer med ubetalte regninger til kommunen.

Personligt har jeg nu flere penge at gøre godt med, da jeg er blevet gældfri efter i 12 år at være blevet trukket i kontanthjælp med ca. 1.200 kr. om måneden. Bortset fra dette kan jeg ikke på nogen måde se at jeg skulle have bedre råd end før. Jeg kan stadig ikke betale for tandarbejde og mange af de udgifter jeg kunne erholde før; avis f.eks., har jeg slet ikke råd til nu, men så er det jo rart at man kan hente Metro Express eller Urban på gaden. Dermed har jeg ingen problemer med at betale min avisabonnement regning.

Der er mange måder at tolke en sådan statistik på og man får jo heller ikke at vide hvilken type kontanthjælpsmodtagere der er blevet adspurgt og efter hvilke kriterier. Alder, køn, geografisk placering osv. Det er ikke til at se om de 1.800 personer som indgår i undersøgelsen udgør et repræsentativt gennemsnit.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-07 13:25

Lige umiddelbart synes jeg at oplysningerne i rapporten er utilstrækkelige. Der mangler en masse oplysninger og statistiske beregninger for at kunne sige noget konkret om resultatet med sikkerhed.

Men faktum er i hvert fald, at tallene fra den tidligere regering (2000) er temmelig ringere end tallene fra den nuværende regering.

Men skal jeg være ærlig, så var det nu mest det underholdende aspekt i at se oppositionen krympe, vride og værge sig for, at SFI for en gangs skyld kommer med noget, der modsiger deres påstande, som fik mig til at interessere mig for rapporten.

Det er altså ren humor, at høre deres rygmarvsreflekser og autopilot kommentarer til en rapport, der ikke liiige kunne fremvise de tal som var spået og forventet... Det må unægtelig være en trist rapport for dem, når nu dagligdagen går med at skælde regeringen og alle dens vælgere ud for at være onde kyniske.

Havde tallene i rapporten derimod været til oppositionens fordel, så ville det helt sikkert have ført til endnu en af de berømte anti Fogh kampagner, iscenesat af fagbevægelsen og venstrefløjen.

Og så ville rapporten selvfølgelig have været sand og ufejlbarlig..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-07 13:27

Men en oplagt mulighed for at tallene ser ud som de gør - er jo, at kontanthjælpsloftet kan have gjort det mere surt at være på kontanthjælp – og derfor har de dårlige betalere taget konsekvensen og valgt at komme i arbejde.. *LOL*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-07 13:34

Og så synes jeg da seriøst, at du molo, bør ringe ind til SFI og tilbyde dem dine analytiske evner, og påpege fejl i deres rapport

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 13:40

Ikke bande Creamy (ordet ARBEJDE ---------- gyyyyyyyyyyyyyyyys)..................

LOOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 13:43

I den lokale sprøjte søgte Pernille Juul Nielsen iøvrigt vistnok 50 medarbejdere LÆS HALVTREDS. Blandet fastansatte, løsarbejdere, sæson- og ungarbejdere. Mææææn, det er der nok nogle polske løntrykkere der render med! Eller også er stillingerne fiktive! Gad vide om det var en fiktiv bøf, vi fik serveret sidst vi spiste på en af hendes restaurationer???

LOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-07 13:45

Citat
Gad vide om det var en fiktiv bøf, vi fik serveret sidst vi spiste på en af hendes restaurationer???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 14:05

Citat
Men faktum er i hvert fald, at tallene fra den tidligere regering (2000) er temmelig ringere end tallene fra den nuværende regering.

..og så kan man jo begynde med at spekulere lidt over hvorfor?

VÆK med overflødige råd, navn og 'smagsdommere' var parolen vist fra Anders Fogh Rasmussen.

Sandheden er; at man 'afskaffede' smagsdommerne ved fyringer ..oprettede nye stllinger ..og ansatte selvfølgelig folk fra 'egne' rækker, som kunne 'dokumentere' at alt ser rosenrødt ud under siddende regerings ledelse. Aldrig har der været flere nævn, råd og udvalg end under denne regering.

Dét er et FAKTUM.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 14:20

Det undrer mig nu ikke stort at 'statistikerne' fra regeringens egne rækker når til denne 'konklussion'.

Man behøver bare at tænke på miljø-området, hvor man indsatte en vis Hr. Lomborg.

1.ste års studerende ved cand.stat. studiet på Købenshavns universitet klasker sig stadig på lårene af grin over mandens 'regnefejl' ...og alle vi andre behøver blot at tjekke den globale middeltemperaturen for sidste år for at konstatere dette.

..gad vide; hvad disse 'novicer' fra universitetet siger til denne nævnte social-statistik, når den bliver gået efter i sømmene? ..og hvor de så klasker sig?

..i røven gætter jeg på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 14:25

Godt med nogle Fakta..........................

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 14:27

Regeringen ville også gøre noget for de ældre og svage ..var en af 'garantierne'.

Ja, det skal jeg lige love for: http://nyhederne.tv2.dk/dokumentar/article.php/id-6113900.html

Flere penge til de ansatte og mindre pleje til beboerne... ser resultatet ud til at være.

Mere service for de samme midler ....min bare

..og det er desværre ikke noget enkelstående tilfælde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 14:27

Sært du ikke kan få job Molo. Du er åbenbart en fremragende statestiker, metorolog, klimaforsker, edb både det ene og det andet.......................

LOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 14:30

Mere dokumentation og fakta?

http://politiken.dk/indland/article244858.ece

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-07 14:31

Hold dig til emnet, Molo - eller opret en tråd, hvis du vil debattere Strandvænget

Eller jeg elliminerer din deltagelse her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 14:35

..men godt at vi under siddende regering har fået så godt gang i 'væksten' at vi nu må 'forkæle' udenlandske arbejdere ...istedet for at ansætte ledige danske som ikke finder sig i noget, men vil habve ordnede arbejdsvilkår: http://politiken.dk/erhverv/article244635.ece

Joeh... det går rigtigt godt i Danmark, hvor vi sender 'forældreløse' børn 'hjem' til et 'bedre' liv i Kosovo.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 14:37

Blacliste?

..for sent creamygirl ...skaden ér sket ...allerede da Fogh kom til magten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 14:39

Alt jeg prøver er; at 'dokumentere' det menneskesyn som nuværende regering 'lever' højt på:

Selvretfærdighed.

...meget relevant i forhold til diskussionen om at k0ontanthjælpsmodtagere har det 'for godt'!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-07 14:41

Hvis det er 'så fedt' at stå uden for arbejdsmarkedet, kan jeg da kun anbefale folk, at sige deres stilling op ...og leve i sus og dus på overførselsindkomst. Man kan nemt betale alle sine regninger!

Dette er jo åbentbart en lukrativ forretning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-02-07 14:46

Citat
Alt jeg prøver er; at 'dokumentere' det menneskesyn som nuværende regering 'lever' højt på:

Selvretfærdighed.

...meget relevant i forhold til diskussionen om at k0ontanthjælpsmodtagere har det 'for godt'!

Så gør det da for helvede i en tråd af dine egne. Du kan efterhånden ikke vise dit "fjæs" uden at fyre det samme og det samme pis af.. Og altid bevæger du dig væk fra de oprindelige emner - KUN for at høre på dig selv. Fy det er ulideligt at være vidne til..

You are out

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-07 14:49

Næh hvor mageløst. Så har du et par grunde mere til at fortsætte dit endeløse nasseri på det danske samfund. Hvad med at få lufferne op af lommen og komme sving med noget "RIGTIGT" arbejde? Måske det hele ikke var så væmmeligt når man så det "live" istedet for kun at have sine informationer fra"orakler" som Politiken.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-02-07 15:06

Tjah... jeg er jo førtidspensionist uden mulighed for at "få lufferne op af lommen.."

Og jeg gemmer en masse ting.

Nu har jeg lige kikket på mine papirer fra år 2000
Dengang fik jeg hver måned udbetalt ( pension og boligydelse) 10124 kr. huslejen var på 3308 kr.
Så efter at huslejen var betalt så var der 6816 kr at leve for.

Fint nok!

I 2007 får jeg udbetalt ialt 12106 kr. Men huslejen er også steget til 4673 kr.
Så i dag har jeg da 7433 kr at leve for..... --altså 617 kr mere end i år 2000. --De skal så dække prisstigninger inden for alle andre områder... (el, tv, telefon, internet, forsikringer, kost, tøj, transport osvosv...)

Det syns jeg altså ikke de gør...

ØUV, jeg er vist én af dem, der er blevet fattigere.
Og så kan jeg ikke engang tillade mig at pive. For helt galt bliver det jo først når jeg bliver "rask men bare gammel" om 8 år.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-02-07 15:22

Men det kunne da være interessant at se hvad I andre har at leve for om måneden -efter husleje. I år 2007 sammenlignet med år 2000..

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 428 point
Dato : 14-02-07 16:44

Jeg har nu læst denne:
http://www.sfi.dk/graphics/SFI/Pdf/Rapporter/2007/0702_Kontanthjaelpsmodtagerne.pdf
som creamygirl har lagt link til.
Jeg taler nu om kontanthjælpsmodtagere.
Før den 1. januar 2006, var "man" inddelt i noget der "hed" 2.2 og 2.3 og 2.4'ere.
2.2'erne var dem ,som kun havde ledighed som problem. 2.3'erne var de som have problemer ud over ledighed.
Da nogle politikere mente, at "systemet" ikke fungerede, måtte manfinde på noget nyt. Man fik oprettet "Arbejdsmarkedsportalen", hvor alle der har med kthj (kontanthjælpsmodtager), skal skrive om de "Dårlige ting om kthj. I det gamle system skulle man skrive om de gode ting. Så er der jo også resourceprofilen, som er kommet til.
Alt i alt bliver der brugt meget - hvis ikke mere tid på pipiriet, end på borgerens problemer, men politikerne var ikke tilfredse, derfor kom de nu med et matchsystem, som alle skulle køre efter og som var lettere at kontrolere, da alle skulle skrive matchtallet i Arbejdsmarkedsportalen.
Så man blev nogenlunde enige om, at match 1, 2 og 3 var de, som ikke harve store problemer, ud over ledighed. 4'erne havde store problemer ud over ledighed og 5'erne var dem som ikke kunne være til andet end førtidspension. Ydermere er der ansat et XX antal "politibetjente" som skal kontrollere, at alt dette bliver ført, for ellers vanker der nemlig!!
Kommunerne får i dag 60% i refusion, fra stataen af dagpengene, når systemet virker, dvs, alle har ført matchen ind i Arbejdsmarkedsportalen, og "politiet" har kontroleret at det er OK. Er "bogholderiet IKKE ført, får kommunerne kun 30% i reffusin af dagpengene.

Den "lektie" på 147 sider, som linket henviser til, kan jeg kun se er for beslutningstagere, for selv os, der arbejder med kontanthjælpere til hverdag, kan vi ikke bruge det til andet end en vindpil!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 14-02-07 23:18

Citat
Men det kunne da være interessant at se hvad I andre har at leve for om måneden -efter husleje. I år 2007 sammenlignet med år 2000..

Tja, passer mit arbejde, er glad for det
Løn, ca 12000kr udbetalt
Husleje 2315kr om måneden (eget hus)
Budget på 8900kr om måneden
Dvs ca 3100kr om måneden til mad, tøj, bil osv..
Det kan sagtens lade sig gøre, har det fint
Alle regninger betalt osv..

Min holdning, man behøver ikke være rig for at have det godt
Jeg klager ikke..

- Anden

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-07 12:41

Hej And. Hvis vi skal sammenligne vores tal så må vi sige, at du får 12000 udbetalt og du betaler 2315 kr i husleje, altså har du 9685 tilbage til andre ting. Jeg går ud fra, at det er i 2007?

Hvordan så de samme tal ud i år 2000?

Man siger jo, at "vi allesammen" er blevet så meget rigere i de sidste år... Og det synes jeg ikke, at jeg er. Min "rigdomsforøgelse" på 617 kr om måneden tror jeg altså ikke dækker de almindelige prisstigninger på forbrug de sidste 6-7 år....

Jeg klarer mig da... Men rigere???

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 15-02-07 18:31

Jeg har lidt svært ved at sammenligne med år 2000, får der boede jeg hjemme ved min mor og stod i lære. Det er helt urimelige tal at sammenligne med i denne sammenhæng.

Ang min husleje.. Den er jo reelt set højere, fordi jeg selv skal sørge for vedligeholdelse af boligen, eget hus..

Men kan sagtens følge dig, mor er førtids/invalide pensionist, jeg hører hende da ofte udtale sig om det bøvl der er med det offentlige system.

Men altså, du får ca det samme som jeg tjener, det må da gå lige op på en måde
Der kan jo altid være forskel på hvordan man bruger sine penge.
Før jeg købte hus havde jeg en husleje på ca 2100kr om måneden, incl forbrug. Det var i 2001, hvor jeg ca havde 9800kr udbetalt om måneden.

Så ja, jeg er blevet "rigere", men er så at sige "nået OP på dit niveau"

- Anden

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-02-07 21:04

Hej And. Nu er vi jo forskellige steder i livet.

Jeg har flere længere uddannelser bag mig, og burde jo nok være nået op på et noget højere løntrin på nuværende tidspunkt.

DU vil sandsynligvis stige støt i løn gennem de næste mange år.

JEG vil stå på næsten samme indtægt -som jeg har gjort i en række år- selv om alle udgifter i samfundet stiger og stiger. Rimeligt??? Tjah... Jeg har jo ikke BEDT op at blive handicappet.

Jeg har i hvert fald ikke midler til at spare op til den folkepensionisttilværelse, der hastigt nærmer sig.
For MIG vil det betyde en nedgang på ca. 2000 kr om måneden... Uden at jeg bliver bedre i stand til selv at klare de ting, som jeg køber mig hjælp til i dag.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 15-02-07 22:51

Jamen jeg kan kun være enig med dig, ønsker ikke at være på tværs.

Med hensyn til uddannelse, jeg er faglært, elektronikmekaniker. Om jeg stiger væsentligt i løn, tja så skal jeg sgu nok finde et andet job, men tror jeg bliver hvor jeg er. Har det jo godt..

Grunden til jeg svarede, var at jeg ca har samme indkomst. Syntes jeg var et godt udgangspunkt, altså for at sige at jeg klarer mig fint for de penge. Selvfølgelig ville jeg gerne tjene mere, det vil de fleste af os vel

Men jo,
Citat
Rimeligt??? Tjah... Jeg har jo ikke BEDT op at blive handicappet.

det kan sgu gøre en væsentlig forskel! Ved ikke hvad dit handicap består i, men kender da flere i familie og omgangskreds, der er stor forskel på deres muligheder. Moralsk set syntes jeg at man bør hjælpe hinanden. Men hjælp udefra kommer man jo nok ikke udenom.
Citat
Uden at jeg bliver bedre i stand til selv at klare de ting, som jeg køber mig hjælp til i dag.

Jeg stemmer for mere hjælp til vore egne ældre og/eller handicappede medmennesker! Så hellere spare på kultur f.eks.. Ikke hostpitaler, skoler osv

- Anden

Kommentar
Fra : alka

Dato : 16-02-07 10:07

Min kone har heller ikke selv BEDT om, at blive handicappet, men hun havde tegnet en forsikring INDEN, så hun fik dækket sit løntab ind, således at hun stor set fik det samme udbetalt som førtidspensionist - som da hun arbejdede. Man kan tage chancer her i livet, men man kan også prioitere, og vi prioiterer alle forskelligt. Derfor er nogle tilfredse og andre utilfredse. De som livet igennem har haft en "normal arbejderløn" og har klaret alle skærene, klarer sig også som pensionist. De som livet igennem har tjent 1 kr. men brug 1,10 kr. vil også som pensionist have lommesmerter! Sådan er det bare.
NB! Jeg beskylder ingen for noget!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-02-07 14:03

Jeg kan såmænd godt klare mig for det, jeg får om måneden. Det er ikke DET, der er problemet.

Men det oprindeligt stillede spørgsmål gik på, om årsagen til at der var færre mennesker der ikke kan betale deres regninger skulle være, at vi alle er blevet rigere, -også de fattigste.

Og så påpeger jeg bare som førtidspensionist -og dermed som "middelfattig" at JEG i hvert fald IKKE er blevet rigere gennem de sidste år. For min indtægt er slet ikke steget i takt med prisstigningerne på forbrug her i Danmark.

And, jeg har en hjerneskade så jeg ikke tåler nogen form for stress. Med et stramt skema i hverdagen klarer jeg mig ok, men hvis tingene går for hurtigt har jeg kun mulighed for at købe mig til en løsning nu og her for at det hele ikke skal ramle.

Alka, det er ikke alle forundt at prioritere. Eller i hvert fald føler jeg ikke, at jeg har haft den mulighed. Det var ikke så almindeligt da jeg var ung i tresserne og halvfjerdserne at spare op til pension. Jo, min ex sparede op via en tvungen tjenestemandspension selv om vi ikke havde ret mange penge... Og han gjorde meget ud af at få den ubeskåret med ud af vores ægteskab.
På DET tidspunkt skulle jeg måske have prioriteret anderledes. Jeg foretrak en stille skilsmisse med så lidt splid som muligt af hensyn til børnene. Jeg havde et godt job. Og jeg kunne jo ikke forudse, at jeg to år senere skulle være handicappet for resten af livet. --Også på DET dspunkt "prioriterede" jeg. Jeg kunne have kæmpet for at få omstødt kendelsen om at jeg skulle have hustrubidrag i en kort årrække. Juridisk ville jeg kunne have fået bidraget tilkendt indtil pensionsalderen og også pensionen kunne jeg have fået del i. Men det ville have medført enormt stress, der i sig selv kunne have invalideret mig yderligere. Og jeg havde ingen som helt lyst til at leve af min ex. penge i ubestemt tid. Da slet ikke efter at vores handicappede søn var flyttet hjemmefra!

Jeg klarer mig fint nok i dag. MEN jeg håber altså, at vi får en anden regering før jeg er blevet så fattig... eller tingene er blevet så dyre... at det ikke mere kan løbe rundt med den indtægt, jeg har nu.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-02-07 14:43

Citat
Jeg klarer mig fint nok i dag. MEN jeg håber altså, at vi får en anden regering før jeg er blevet så fattig... eller tingene er blevet så dyre... at det ikke mere kan løbe rundt med den indtægt, jeg har nu.

Tak Birgitta. Det er et glimrende eksempel på, at Velfærdsstaten i Danmark har ændret folks mentalitet. Det er ikke længere godt nok, at have det fint

Så ja Birgitta - du læner dig bare tilbage og venter på, at S, SF og R (selvom R siger de ikke er tilhængere af gaveboder) får formøblet overskuddet, sætter økonomien over styr, så du kan sikres velfærdsgoder - uden tanke på, hvor værditilvæksten skal komme fra.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-02-07 17:09

Selvfølgelig syntes jeg også at dem der har arbejdet gennem hele livet fortjener at have det godt.

Ja, at undgå at blive presset, have (for) meget at se til her i livet er sgu svært. Og "stress" er virkelig blevet en folkesygdom, så det er blevet sværere at se dem der virkelig har problemet.

Jeg ønsker, for dig Birgitta, at du får det nemmere, også økonomisk, her i livet. Dig og mange andre, får slag her gennem, som man ofte ikke fortjener.

Og helt klart, det er ikke altid dem der fortjener pengene at de når frem til..

- Anden

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-02-07 17:21

Næ, jeg synes bare at velfærdsgoderne skal fordeles mere rimeligt, creamygirl!

And, jeg får det næppe nemmere økonomisk. Tværtimod. Men heldigvis har materielle goder aldrig været væsentlige for mig. Jeg har hverken brug for penge til bil, ferierejser, modetøj, gæster, gå i byen, drikkevarer eller røg. Det eneste, jeg har brug for lidt ekstra til, det er min hund. Og DEN er det slut med, når jeg bliver folkepensionist.

DET gruer jeg for. Men der er heldigvis 8 år til endnu..

I hører nok om det til den tid..

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-02-07 13:43

Okay, bilen kan jeg ikke undvære
Jeg bor ude på landet, så skal jo hente halm og sådan indimellem
Jeg har 3 herlige geder, som ikke er den store udgift
Tøj og i byen.. Ja, jeg er ikke mærke/mode-dyr, så bruger ikke mange penge på tøj. Men med i byen, det skal jeg da indimellem, er jo "kun" 26 Men by ture koster ikke, drikker meget sjældent.
Luksus, tja.. Fornøjelsen af godt selvskab, at hjælpe andre og omvendt, at passe de små kræ og andre efter min mening andre dejlige ting/goder, så som at kigge ind på Kandu, det gør livet værd at leve

Som sagt, jeg mener ikke man skal være rig for at have det godt

- Anden

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-02-07 14:03

Næ, heldigvis!

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 18-02-07 13:46

Der skydes lige lidt ekstra point ind her. Selvfølgelig mest fordi at svaret er et kompetent og forventet svar

Citat
Den "lektie" på 147 sider, som linket henviser til, kan jeg kun se er for beslutningstagere, for selv os, der arbejder med kontanthjælpere til hverdag, kan vi ikke bruge det til andet end en vindpil!

Men også fordi, at jeg ved at have et pænt rundt antal ledige point nemmere kan holde øje med, om der snydes med de ledige point, som jeg har "hørt" at der snydes med superpoint

Tak for svaret alka.