/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Varmtvandsbeholder Type?
Fra : bertelFar
Vist : 621 gange
50 point
Dato : 13-02-07 19:13

Hjælp!
Lige et spørgsmål, jeg skal have fjernet et gammelt oliefyr i stuehuset og skal så have opsat en form for vandbeholder i beboelsen. jeg har et stokerfyr i et separat fyrrym ca. 15 m. fra stuehuset.
Det gamle oliefyr bliver lige nu brugt som "backup" samt til varmt brugsvand om sommeren.
Hvilken type vvb skal der bruges ?
(varmesystemet i beboelsen er et 1 strengs )

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-07 20:53

Jeg tror denne er det rigtige valg.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3057&n=20100

Jeg benytter samme slags hjemme, koblet sammen med fyret. Altså, så jeg kan tænde for den, have varmt vand om sommeren uden at fyre.

Håber det kan bruges

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : bertelFar

Dato : 14-02-07 22:15

Tak for svaret taunusanden.