/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Fastelavn !!!!
Fra : ans
Vist : 4139 gange
200 point
Dato : 13-02-07 17:37

Min søn på 23 år skal til fastelavnsfest.

Han skal se beskidt ud !!!!

Før i tiden brugte man korkpropper og sværtede sig bl.a. i ansigtet.
Korkproppen blev holdt over en flamme og kunne så bruges som sværte.

Mit spørgsmål er så:

"Er det giftigt at sværte sig på denne måde, når det er på huden ?"

Jeg ved at man kan købe forskelligt sminke, men det er jo ikke alt, der er giftfrit. Det giftfrie skal jeg nok finde, hvis korkpropperne også er giftige.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 13-02-07 18:01

Vær opmærksom på at korkpropper efterhånden er en sjældenhed. Ofte er det plast der ligner eller sammenlimet korkgranulat, og det er nok knap så sundt. Jeg kan ikke forestille mig at man skulle tage skade af at sværte sig en enkelt aften. Så var spejderne nok uddøde, med alt det brændte snobrød de spiser.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 13-02-07 18:02

Tror ikke at det er giftigt på nogen måde, men ikk tag det på tøjet

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 13-02-07 18:07

Citat
Spar på sminken -brug proppen
Hvis man skal sminkes til fastelavn, bruges de sorte sminkefarver som regel ikke så meget da disse stifter ofte skal bruges til at male overskæg, skæg, øjenbryn etc. Så er det ligeså billigt at bruge en sværteprop. Tag en korkprop fra fx en flaske rødvin, hold den over en flamme fra fx et lys, så den ene ende bliver sort. lad det køle et par sekunder, og mal så hvad er skal males sort. Det er let nok at få propsoden af - det går af med rensecreme og varmt vand!

http://www.dk-kogebogen.dk/bruger-input/fastelavn/fastelavn.php

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 18:08

Jeg har en "gammel" korkprop, som kan bruges. Den er af kork og ikke af det nye materiale.

M.h.t. tøjet, så er der taget højde for det. Det skal alligevel klippes i stykker og ikke bruges mere, når fastelavnsfesten er overstået.

Jeg var nu mere bange for eksem/allergi på huden.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 13-02-07 18:09

Med mindre han ikk har noget allergi, så skulle der nok ikk ske noget ved det

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 13-02-07 18:11

Min bror brugte det ene år, sovsekulør, det burde da i hvert tilfælde ikke være allergifremkaldende

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 13-02-07 18:12

Haah nej

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 18:14

Sovsekulør, det er noget klistret stads.
Det tror jeg nu ikke det bliver.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 13-02-07 18:15

Tror roligt du kan bruge Kork proppen

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 13-02-07 18:25

Jeg ved ikke om kulør er noget klisterstads, har alddrig prøvet at smører det i ansigtet, men sod er vel heller ikke det mest delikate at tværer på

Accepteret svar
Fra : repe1961

Modtaget 200 point
Dato : 13-02-07 19:54

Hej
Hvad med at købe ind i militærets overskudslager, jeg mener at de har nogle gode sminkestifter,og der er nok ikke giftige uden at jeg ved det 100 % men man kan da spørge.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-07 22:47

Nu er han jo 23 år så måske skulle du slippe tøjlerne? Det stof der er på en korkprop efter du har brændt den med en flamme er såmånd kul og er et organisk materiale som ikke er farligt for huden omend måske lidt besværligt at få af bag efter! Faktisk består mennesket af utroligt meget kulstof udover vand!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-07 22:48

trækul er den rigtige betegnelse, og det bruger man jo til grill med stor fornøjelse!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 22:53

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Nu er han jo 23 år så måske skulle du slippe tøjlerne?

Som mor vil jeg altid give det bedste råd med eller uden at have sluppet tøjlerne til min søn.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-02-07 22:57

Jeg ved det godt ans! Og sådan skal det være! Men hvis du ringer til ham 10 gange om dagen med gode råd om korkpropper og brænding så tror jeg bare han nogle gange kan finde på ikke at tage telefonen! Og det er vel ikke det man vil?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 23:19

tedd

Du kender hverken mig eller min søn LOOOOOOL

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-07 10:16

Ans jeg har noget sløringscreme fra militæret, hvis du er interesseret kan jeg sende det til dig, så må du bare i en privat besked, give mig din adresse, jeg skal nok sluge hele skærmen bagefter, så ingen ser den

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 14-02-07 17:48

Jeg tvivler stærkt på at den forkullede korkprop er giftig, bare brug en prop der er lavet af ét helt stykke kork og ikke de der er limet sammen af flere stykker.

Ang. de militære sløringsstifter der omtales, så fik vi altid at vide (da jeg var soldat) at de kunne spises i mangel på mad da de hovedsageligt består af fedt. Titusindevis af soldater har brugt dem igennem tiderne så de er nok også rimeligt ufarlige.

Jeg ville nok holde mig til proppen, jeg tror desuden der er flere kemikalier i en rød pølse, som han sikker spiser masser af om året.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 14-02-07 17:56

........og mascara er god til tænderne, bare tør det med en hårtørre inden han lukker munden.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 14-02-07 18:02

Til tænderne opnås det rette tandløse look da ved at klippe et stykke superpiratos ud og lime det fast på tænderne med spyt. Piratos er selvfølgelig farligere en korkpropper, men det smager godt - og den ene gang om året...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-07 20:41

Det er bare noget slemt griseri med det kork-noget og ligeldes med kul. Men ellers er det da naturens eget farvestof. Og jeg kan ikke forestille mig nogen fare ved at anvende det, udover at man smitter af.

Såehhh, ikke noget med at jagte prinsesser i hvidt!!!!!

LOOOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-07 20:44

....ellers skal jeg spørge min søn på otte. Han ser ofte noget beskidt ud. Og han har slet ikke rørt ved noget!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-07 20:45

Grafit (også en art kul), fra blyanter, kan også bruges.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-07 20:46

Når jeg har lavet bil, har hænderne den rette kulør, men olie er vist ikke godt for helbredet!

Kommentar
Fra : repe1961

Dato : 15-02-07 20:53

Ha i disse tider hvor vi snart ikke har mere olie ville jeg ikke bruge det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-07 21:54

Det endte med at jeg købte "sminke" i et overskudslager. 19 kr. for 1 tube, så det var til at overkomme

Nordstedt1

Var den der sløringscreme fra den gang du selv var "Lotte" i Lottekorpset

Men jeg betragter dit indlæg som en joke. Du ved jo godt at jeg ikke vil acceptere et indlæg fra en PB. At skulle oplyse min adresse til dig, det ville jeg jo på intet tidspunkt gøre. Det havde nu været mere rimeligt, at du i en PB havde oplyst din adresse. Så kunne jeg jo selv hente "cremen" og du havde sparet porto medmindre du havde sendt den pr. efterkrav

Nå nu må jeg vel lukke dette spørgsmål, da hele udstyret nu er købt ind.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 15-02-07 22:03

Ans, helt ærligt, jeg synes det er for dårligt af en voksen person som dig skal nedrakke på Nordsted1 efter at hun venligt tilbyder dig noget som hun egentlig kunne være fuldkommen ligeglad med. At du så også vælger ikke at ville stole på hende, det synes jeg er for barnligt af dig... og ja, det kommer fra en på SEKSTEN år, men der er vel nogen her som skal håndhæve hvordan man burde takke for den hjælp som folk stiller til rådighed??

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 15-02-07 22:04

for at sige det lige ud, velkommen til verdenen arne.jakobsen - lookalike...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-07 22:09

ME.alexander

Der ligger noget til baggrund for udtalelserne dels fra Nordsted1 og undertegnede.

Men når du bliver voksen vil du måske kunne forstå det

Godt forsøg

Citat
og ja, det kommer fra en på SEKSTEN år, men der er vel nogen her som skal håndhæve hvordan man burde takke for den hjælp som folk stiller til rådighed??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-02-07 22:16

Ja ME.alexander - Selvfølgelig er det alm. høflighed at takke for hjælp, når man har bedt om den. Men ind i mellem modtager man osse forsøg på hjælp, som man på ingen måde har bedt om.

Desuden er det helt afsporet, når denne hjælp kræver at man bryder sin fuldt berettigede anonymitet på Kandu. Der er for mange på Kandu der pludselig i misforstået venlighed og meningen med kandu kører over på PB. Det er osse efter min mening en uskik, og stoppes bedst som Ans gør det.... siger tingene lige ud

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-02-07 00:26

Ja jeg kan stadig forbavses.

Her gik jeg og var sikker på, at min søn ville komme og sige, at han ville udklædes som Zorro, Zombie, samurai - eller noget andet sejt.

Og så vil han sq være præst

Gud ved om det er noget der holder?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-02-07 04:02

Glæd dig.....

Om 6-8 år vil han være gynækolog

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-07 04:05

Tror da fanden med den påvirkning

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-07 12:04

creamy

Hvis han skal være præst, så kan jo passende døbe sin lillesøster. Så du kan se frem til en hjemmedåb på søndag LOOL

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-02-07 13:44

Citat
Fra : tedd Dato : 16-02-07 04:05

Tror da fanden med den påvirkning

Lidt sjovt, at du både ved hvorledes min påvirkning af mine børn er, samt hvor mange gange Ans ringer til sine børn.

DU har en lidt for veludviklet analytisk sans kammerat – og hvis jeg besvarede dine inkvisitoriske "spørgsmål", og dermed gik med på dén leg, så ville samtalen fortsætte ad dét spor, uden at du skulle stå til regnskab for dine.. skal vi kalde det "digteriske friheder" - Og så ville du måske aldrig lære denne vigtige lektie for livet: At diskussion, hvis den skal være ægte, indebærer en vis vederhæftighed.

Sorry, men min desværre nu afdøde perserkat har mere intellekt end dig, og har det også stadigt - i sin nuværende tilstand

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-02-07 14:00

Citat
Fra : ans Dato : 16-02-07 12:04

creamy

Hvis han skal være præst, så kan jo passende døbe sin lillesøster. Så du kan se frem til en hjemmedåb på søndag LOOL

Det havde jeg faktisk ikke tænkt på Ans. Med den vinkel er det egentlig logisk hvorfra ideen til præst kommer fra. Det er da den kommende barnedåb, der har givet ham ideen..

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 17-02-07 13:53

Tak for svaret repe1961.

Det endte jo med, at det var det jeg gjorde.

God weekend