/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Antipiratgruppen
Fra : 1249
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 11-01-03 18:01

Hej alle

Der skrives en del om Antipiratgruppen og deres arbejde, afsløring og sagsanlæg imod personer der kopierer musik o.a. og så sælger deres produkter.
En ting som undrer mig er, hvordan er Antipiratgruppens arbejdsmetoder, hvordan opsnuser de "synderne" ??.
Er der nogen der har viden om området

hilsen

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-03 18:37

De logger på kazaa ligesom alle andre, efter hvad jeg har læst.

Så kigger de hos en bruger og ser hvad vedkommende har liggende, derefter tager de et skærmdump og gemmer dette som kopi, der printes som bevis.

Og samtidig logges ip-adressen og på :

http://www.dk-hostmaster.dk

kan man slå op hvem som ejer en ip-adresse, dermed finder de ud af om brugeren er dansk, når dette er gjort tager de kontakt til vedkommendes internet udbyder (ISP) og beder og navn og adresse.

Vil ISP'en ikke udlevere denne anlægger de en retsag og får en dommerkendelse på at ISP'en skal udlevere denne.

Herefter opsøger de vedkommende på din privat-adresse, sammen med en foged og en ransagningskendelse, for efter at have gennemsøgt dine gemmer, at tælle op og sende dig et erstatningskrav.

Alle disse informationer har jeg læst mig til primært på :

http://www.newz.dk

og

http://www.computerworld.dk

Der vil du også kunne finde de artikler, som jeg ikke kan henvise direkte til da jeg ikke kan huske deres direkte link, men søger du på ovenstående hjemmesider kan du finde mere info der.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-01-03 18:38

Hej 1249

Her kan du finde en masse om Antipiratgruppens metoder:
http://www.google.com/search?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=Antipiratgruppen&as_q=Metoder&btnG=S%F8g%A0inden+for%A0resultater

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 11-01-03 20:23

He he... nu er jeg for en gang skyld glad for mit stofanet (dynamisk ip)...

Hvis du/i er bange for pirat-gruppen... så hent og installere Stealther 2.7, så er du/i sikre... her kan du vælge en, eller flere proxy-servere som du vil køre igennem... derved kan du kun spores til denne server
eks. www.politi.dk port 80/8080, så kender jeg nogle der for en knap, så sjov overeskelse (og det er ikke dig:)

Mvh. dr_scooter

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 11-01-03 23:03

Inden I kommer for godt igang, så husk lige at at det ikke er sikrere at bruge end at folkene bag de anonyme tjenester, skal udlevere logfilerne, såfremt der stilles krav om det (med f.eks. en dommerkendelse).

Kommentar
Fra : Lequack

Dato : 11-01-03 23:05

... Forøvrigt, holder Antipiratgruppen foredrag om deres metoder (der har f.eks. lige været et i København i mandags), så hvis du er nysgerrig, er det bare at dukke op

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 11-01-03 23:09

AntiPiratGruppen har lagt stilen om: http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17275
Se tip på Kandu: http://www.kandu.dk/dk/tip/2829

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : 1249

Dato : 11-01-03 23:23

Tak zonker, det var et meget fyldestgørende svar.

m.v.h.