/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
SAlg af kommunale arealer
Fra : klemme2006
Vist : 460 gange
100 point
Dato : 13-02-07 15:57

Hvis en kommune vil sælge nogle ubebyggede arealer, og fremlægger et lokalplansforslag for området, er det så korrekt a) at de ikke må sælge før lokalplansforslaget er endeligt godkendt,
b) grundene skal udbydes til salg og alle må komme med bud
c) kommunen frit kan vælge mellem de indkomne bud af hensyn til de áf budgiveren fremlagte projekter

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-02-07 16:59

a) ja.
b) ja - dog kan det begrænses til kommunens borgere/beboere.
c) Nej - højest bydende køber grunden til udlagte formål

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 13-02-07 22:58

a) Nej - det vil dog være naturligt at afvente et udbud til efter, at lokalplanen er vedtaget.
b) Ja.
c) Ja - men det skal fremgå af udbudsmaterialet.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 02-03-07 12:47

Lokalplanen er kun nødvendig for 'Ændret anvendelse' - Du kan sagtens skifte ejer af et areal uden ny lokalplan

Annuller spørgsmålet
Fra : klemme2006

Dato : 11-04-07 14:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål