/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
konfigurering af netværk
Fra : goa8
Vist : 405 gange
88 point
Dato : 13-02-07 08:49

Jeg har et finurligt problem. HAr fået bærbar stillet til rådighed af mit arbejde (m XP prof.) Den er konfigureret til at koble op med lankabel, når jeg er på arbejde. Så kan jeg arbejde med de forskellige drev osv der er der. Kommet hjem med den bøvler jeg meget med at få den koblet på trådløst - windows kan ikke se mit trådløse netværk - men det lykkes da jeg installerer IntelPRO Wireless og deaktiverer windowsstyring. Så langt så godt. Nu kan jeg i det mindst bruge maskinen på nettet hente mails osv.
Men og her kommer mit spml - jeg kan IKKE få den koblet på mit eget private netværk (to bærbare og en stationær) der koblet på en trådløs router. Den menu i (kontrolpanel netværksforbindelser) - - netværksopgaver, der på de andre (xp-home maskiner) hedder "konfigurer et hjemme- eller mindre kontornetværk" findes ikke - der er en menu der kan reparere/ændre elle skabe en ny forbindelse.
Er det min (ikke hjælpsomme) netværksadministrator der har lukket for min adgang til at lege her eller er det bare noget helt banalt, når den ene "halvdel" af mskinen er bestemt fra jobbet (jeg glemte at sige at der naturligvis er to adgange, an jobadgang og en adminstratoradgang(den jeg bruger hvor jeg har administratorrettigeheder)
Kandu? hjælpe mig??
Goa8

Kommentar
Fra : dk

Dato : 13-02-07 09:00

hvad mener du med "jeg kan IKKE få den koblet på mit eget private netværk"

for
"konfigurer et hjemme- eller mindre kontornetværk" findes ikke i Xp Home versionen

Kommentar
Fra : PhanTomY

Dato : 13-02-07 10:49

Netværksdelen i en XP home stinker. Man kan for eks. ikke gøre brug af et domæne. Det er lidt svært for mig at hjælpe dig når jeg ikke sidder ved den. Men hvorfor spørger du ikke IT gutten på dit arbejde? Det er vel ham der har sat den op?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-07 11:50

Hvis du bygger dit lokalnetværk op omkring en ipx/spx protokol burde du kunne få lokalnetværket til at virke. NWLink Netbios (ipx/spx) protokollen skal så står for lokalnetværket mens din TCP/IP protokol står for Internetopkobling.
Når man anvender NWLink er det en fordel at deaktivere netbios over TCP/IP (Egenskaber-Avanceret-Wins)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-02-07 12:18

Deaktiver lige sikkerheden et øjeblik så routeren og det nye medlem af familien får kontakt.
Og så lås igen routeren og den vil bede om krypteringskode.