/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Lydhørhed/lydighed?
Fra : asbjoren
Vist : 608 gange
44 point
Dato : 11-01-03 17:08

Hej liste

måske et lidt underligt spørgsmål...
Men...
Vores nye hankat på 7 mdr. nu (har haft ham i lidt over 2 mdr)
reagerer slet ikke når man kalder, taler til ham osv. Ved godt han
ikke er så gammel, men han virker nærmest døv. Det ved jeg dog han
IKKE er, for han kommer hurtigere end lynet når jeg finder madskålen
frem
Vores hunkat på snart 2 år. Lystrede os fra dag 2, oven i købet på
hendes nye navn. Vi brugte hendes gamle navn som test, det reagerede
hun ikke på, så kunne vi lige så godt kalde hende det vi ville have.
Selv om hun ligger og små sover, så kigger hun op når vi snakker til
hende.
Gizmo reagerer overhovedet ikke. Når vi sidder med ham og kæler,
siger vi hans navn mange gange, så han forbinder det med noget godt.

Måske er det bare hans unge alder?

Er der andre der har erfaringer med lydhørhed/lydighed? eller mangel
på samme?

Eller er det meget specielt at Mio reagerer? (Hun er næsten mere
hund end kat sommetider *GGG*)

God weekend

/B.

Accepteret svar
Fra : yttepigen

Modtaget 54 point
Dato : 11-01-03 17:16

Hmmm, det lyder da som om den faktisk er døv. Den kan jo godt reagere på mad i køkkenet, fordi den ser I går derud, eller fordi der er bestemte rystelser i gulvet, når I bevæger jer rundt deruder, åbner skabe osv.
Det virker i hvert fald meget mystisk at kræet ikke reagerer på lyde, så måske skulle I prøve at få den undersøgt hos en dyrlæge.

Mange hilsner
yttepigen

Godkendelse af svar
Fra : asbjoren

Dato : 11-01-03 17:53

Tak for svaret yttepigen.

Tror ikke han er døv, for han lytter da når man siger pssst eller andre lyde.
Klapper i hænderne, når han er på bordet osv.
Han reagerede også på de første nytårs brag der kom i løbet af december.

Mvh B.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-01-03 17:58

Jeg er ganske enig med yttepigen: I må til dyrlægen med katten!
Den måde, jeres hunkat reagerer på, er helt normal for en kat.

Piet Heins gruk:

[citat]
Lille kat, lille kat,
lille kat på vejen,
hvis er du, hvis er du?
Jeg er sgu min egen!
[/code]

...passer kun et stykke ad vejen, om jeg så må sige.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 11-01-03 18:01

Okay, asbjoren, først nu ser jeg din kommentar til yttepigen.
Men hvis katten ikke er døv, er den èn af de meget få katte,
som lever 100 % op til Piet Heins signalemant.

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 11-01-03 19:27

Hejza

Jeg ved ikke hvad der er med din kat, men jeg vil lige fortælle om mine. Når de lystrer et kald er det ikke fordi de kender deres navn. De kommer hvis jeg har noget interessant. Dvs. hvis jeg har mad, legetøj, sammenrullet papir eller lignene. Jeg tror det ligger i kaldet. De kan høre at jeg kalder på dem, ligesom jeg gjorde sidste gang jeg havde mad, legetøjosv. Ville bare lige dele mine oplevelser med jer, så i ikke bliver alt for bekymrede for katten. Jeg tror nemlig ikke den er døv - jeg tror bare den er sin egen =)

/dortedyg