/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
lån
Fra : Tr4nE
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 12-02-07 23:12

hej jeg ville hører om der var nogen der viste hvor man kan låne penge selvom man er noteret i RKi.!?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 23:25

Familie og venner.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 23:28

Citat
Hej jeg er en frisk ung nørd på 19

Det var sandelig tidligt at komme i RKI

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 12-02-07 23:33

ja det ved jeg skam godt jeg skylder for en tlf regning og så ville jeg meget gerne have den betalt.. så hvis der er nogen som kender et pengeinstitut jeg kan prøve ville jeg værer meget taknemlig..

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-02-07 23:56

Det nemmeste er da at låne fra det pågældende telefonselskab. Det vil sige at du indgår enaftale med dem om at betale det skyldige i passende små rater, som du kan overkomme.
Med sådan en aftale er de, så længe du overholder den, ikke i stand til at pålægge rykkergebyr, hive dig i fogetretten eller lignende.
Når du er noteret i Ribers har du jo en passende dokumentation for at de ikke kan forvente penge på anden måde, og så vil de nok gå ind på sådan en aftale. Men lad være med at aftale noget om ekstra gebyrer eller beløb, som du ikke kan overholde. I så fald er fogedretten at foretrække.

Hold dig fra andet lånemarked, det bringer dig bare længere ud i uføret.

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 12-02-07 23:59

tjaa det kan der jo så være noget om.. iih totalt trist at jeg ikke har fået den betalt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 00:07

Den må jo så have været i fogedretten ellers var du ikke i RKI....

Så du undgår ikke omkostningerne....

Havde du ikke tilbudt en afdragsordning i retten ??????

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-02-07 10:09

Tag en tur på Google. Der er masser der higer efter at låne penge ud- uden sikkerhed, men renterne er også derefter!

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 13-02-07 13:47

jamen jeg har været inde på google og så mange er der sakm heller ikke der låner ud..

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 13-02-07 13:50

jo jeg havde fået tilbudt en afdrag´s ordning, men gik ikke.. og jeg har ikke været i fogedretten, men jeg modtog et brev fra RKI hvor der stod at jeg var blevet noteret, som reglt mener jeg da også man skal i fogedretten før man kommer i Rki, men det syntes de åbenbart ikk at jeg skulle..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 13:54

Du har på en eller anden måde accepteret at du skylder pengene...

Et frivillig forlig en en indkaldelse til retten (som du ikke behøvede at møde på).....

Du kommer IKKE i RKI bare fordi firmaet siger du skylder dem penge...

Citat
Der er masser der higer efter at låne penge ud- uden sikkerhed

Med RKI registrering går den ikke UANSET hvad de lokker med....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 13:55

Citat
en en

eller en

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 13-02-07 13:58

hmm ja selvfølgelig har jeg accepteret at jeg skylder dem pengene jeg kan jo lige som ikke løbe for regningen.. men vil det så sige at jeg har mulighed for at få hjælp nogle steder..!?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 14:01

Jo - da

Familie og venner.....

Så stort et beløb er det vel heller ikke....

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 13-02-07 14:06

nej ikke rigtig.. men det har jeg prøvet så der er åbenbart ikke andre ud veje...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 14:07

Dine forældre kan vel hjælpe dig

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 13-02-07 14:09

desværre de er på ferie..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 14:17

De kommer vel hjem igen......

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-02-07 14:26

Her er masser af muligheder - også når man står i Ribers!

http://www.laane-guiden.dk/laane-guiden-sitemap.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 14:41

alka

De holder som sagt IKKE en meter.....

De vil kun lokke folk til - evt. BETALER du et eller andet for at "de undersøger sagen"

Resultat

DESVÆRRE

Kigger du under mulighederne hvis man er RKIregistreret er der hellert ikke nævnt ET ENESTE sted....

Men det KAN ikke være rigtigt at man skal på lånemarkedet for at betale en telefonregning...

Der må omgangskredsen kunne træde til....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 14:43

Det er da bare at få skidtet betalt om det så varer et halvt eller et helt år....

Der er ingen ide i af få endnu flere registreringer......

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 13-02-07 16:47

ja det er selvfølgelig rigtigt nok, men det hjælper mig ikke lige nu og her, men jeg prøver bare at snakke med dem når de en gang får taget sig sammen og kommer hjem..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 16:54

Hvorfor hjælper det ikke her og nu.....

Så meget haster det vel heller ikke.....

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 17-02-07 02:45

tjoo jeg vil bare gerne ud af det.. så man kan komme lidt videre..

Annuller spørgsmålet
Fra : Tr4nE

Dato : 17-02-07 02:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål sorry dude´s