/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installering af xp sp2
Fra : hj51r
Vist : 398 gange
200 point
Dato : 12-02-07 22:38

Hvorfor går min computer i sort når jeg instalerer xp-sp2 ?

Jeg har lige startet min computer op fra bunden af med de start cder der fulgte med,derefter satte jeg den til at opdatere og alt var ok indtil jeg installerede sp2 og genstartede så var der bare en sorg skærm ,hvad gør jeg galt?
Nu kører jeg uden sp2 og der er intet ivejen.
Er sp2 så vigtigt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 22:45

Visse opdateringer er krævet INDEN du installer sp2....

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-02-07 23:52

det bedste ville være om du havde SP2 liggende klar INDEN du går på nettet efter en install af XP.
siden du så allerede har været på nettet skal du gøre følgende:
1: scan for spyware med f.eks. Ad-Aware.
2: lav en diskoprydning (Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning)
3: Download en patch fra MS som kunne genskabe min LAN-forbindelse til internettet, hvis den ryger.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
4: Update

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-02-07 23:54

og SP2 er MEGET VIGTIG, da den lukker en uhyggelig masse sikkerhedshuller.

før du starter med at installere sp2 bør du også lige få lukket DCOM
luk Dcom http://grc.com/files/DCOMbob.exe FØR DU GÅ PÅ NETTET!!
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-02-07 23:55

læs lidt mere her ang. install m.m.
særligt fra punkt. 11 og nedefter:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-07 08:00

et eller andet sted kan der være uhyggelig mange grundet til den måde du oplever lige det problem på - hcma har givet dig nogen rigtig gode bud

et lille pip herfra bliver at jeg gentagne gange ser at windows rent faktisk ikke får lov at indlæse færdigt - utålmodigheden kan ikke betale sig

Kommentar
Fra : astrup30

Dato : 21-02-07 13:25

et godt råd her - når du installerer windows xp sp1 på din computer for derefter at apdatere med sp2 så har du et problem hvis du bruger xp sp1 cd-rom`en til at reparere din windows-installation - det kan du ikke uden at ødelægge din windows-installation som jo indeholder sp2-filer - disse sp2-filer findes ikke på din installations-cd, den indeholder kun sp1-filerne. så når du har installeret windows xp sp1 for derefter at opdatere til windows xp sp2 kan du godt anskaffe dig en windows xp med service-pack 2 includeret på cd`en ellers vil du gang på gang ødelægge din installation når du forsøger med rep. konsollen på cd`en. Eller lån en, når du kun skal reparere spørger den ikke om kodenr. osv. du kan bruge en hvilken helst windows xp med service-pack på. Når du er inde i rep. konsollen skriver du chkdsk /p/r - husk mellemrum mellem k og /.

Kommentar
Fra : astrup30

Dato : 21-02-07 13:28

undskyld en skrivefejl - det skulle selvfølgelig være service-pack 2 på den du låner