/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Melodi_Grandprix?
Fra : Franksp
Vist : 904 gange
100 point
Dato : 12-02-07 22:13

Hvad synes du om valget af Melodi_grandprixet?

Hvad sýnes du om vinderen? Kan han/hun repræsentere Danmark i Finland til det internationale Grand-Prix?
Lad os få nogle meninger frem her. I følge radioen i dag, har det noget med alderen at gøre. Hvis du svarer, på denne tråd, så opgiv venligst din alder også.

Lad os høre nogle meninger.

Den jeg stemte på, fik 0 point, men jeg er også nok for gammel (61 år)

mvh
franksp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 22:23

Tja....

Jeg hørte det flygtigt i baggrunden...

Da den sidste kom sagde jeg med det samme - DEN HAR VUNDET

Troede egentlig det var en dame men hørte så et mandenavn....

Det ændrede nu ikke min opfattelse....

Selv internationalt tror jeg den har STORE chancer....

Dem jeg har hørt fra andre lande har været noget forfærdeligt bræk....

Men smag er jo forskellig

Alder - vi kan såmænd godt følges ad.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-02-07 22:37

Jeg stemte da på Peter

Da jeg i november måned 2006 læste hvem, der skulle deltage i det danske grand prix vidste jeg med det samme, at det var Peter jeg ville stemme på, hvis jeg skulle få chancen.

Jeg kendte intet til ham, men læste om de , der skulle deltage.

Han var klart min favorit.

Heick og Olsen kan godt droppe det med grand prix, de bliver ikke vindere.

Olsen har så været det i 2000, men han skulle bare hvile på sine laurbær, den tid kommer ikke igen.

Sidste år vandt Lordi, en gruppe pakket ind i kostumer. Det kunne jo være terrorister, der var i kostumerne, men det var det så ikke.

Det er nu rart med lidt forandring i det danske Melodi Grand Prix.

Jeg krydser fingre for DQ (Peter)

Og min bedømmelse har intet med min alder at gøre, det er blot min mening.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-02-07 22:38

Sagt på musikersprog, den sidder lige i skabet . Har vist hørt/set den for tiende gang her http://www.dr.dk/Melodigrandprix/forside.htm (Svært at komme igennem til videoen. Der er tryk på).

Den burde have en stor chance, men det har vi jo troet før .

Muhammed sagen spøger måske også så meget endnu, at den ikke får point efter fortjeneste .

50 år

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-07 23:27

Angående vindersangen undrede jeg mig temmelig meget over, at den ikke blev udvalgt i semifinalen...og bandede danskernes forstand på musik langt væk .......jeg havde på forhånd gættet 6 af de øvrige finalister, og havde så DQ og Aud Wilkens som de sidste to, og var noget rystet over, at min dømmekraft evt. skulle have fejlet der

Jeg troede ikke på, at Stig Rossen var kommet i finalen og heller ikke Me & My.

Var noget nervøs for om den ynkeligt brægende Jørgen Olsen skulle vinde da han også var en af dem der kom med i finalen på et wildcard, "bare fordi det gik så godt for ham sidst", men heldigvis gik det ikke sådan.

Og heldigvis vandt James Sampson heller ikke....jeg fatter ikke hvorfor folk er så vilde med ham.

DQ leverede et flot show, synger godt og det er en meget iørefaldende melodi......men om den så internationalt har chancer, ja det afhænger af hvem der stemmer og så selvfølgelig de andre landes sange.

Vi kan jo se hvordan det gik sidste år hvor Lordi vandt med en melodi der i hvert fald slet ikke var en typisk grandprix-slager, men derimod et lækkert, hårdtslående rocknummer, og en god og værdig vinder var det, i hvert fald efter min mening. (jeg tippede den godt nok kun til at blive nummer to, men alligevel, jeg gættede hvem de besatte de 6 første pladser, 1 og 2 var så bare i forkert rækkefølge

DQ's sang er så mere lig det typiske grandprixnummer, og måske er det lige det der fænger i år

Men altså, svært at sige når man slet ikke har hørt de andre landes sange endnu.

Og min alder........ja, okay da .......49

Men Frank, lad os lige høre hvem du havde håbet på som vinder.

mvh dova

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-02-07 08:37

abosolut den rigtige, der vandt. imponerende stemmepragt, kan nemt blive ørehænger. herligt, at blæsepå - kan man nu det - er spændt på, om forargelsen får noget indflydelse på stemmeafgivelserne sydfra.
selv stemte jeg på stig r. indtil jeg hørte diamond queen. så var jeg solgt.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-02-07 08:40

Absolut en god sang/melodi.

Har det lidt på fornemmelsen, at den kommer med helt i top, eller helt i bund.

Sidste års vindere (som jeg ikke syntes var god melodi), tror jeg vandt meget på deres optræden/kostumer. Her skulle Peter jo have en god chance, det er jo specielt med drag i melodi grand prix. Jeg mener ikke det er set før. Her taler alt for extra plusser til Peter.

Nu er vi jo ret frisindet her i vores del af Europa, men det er de jo ikke i feks. den katolske/stærkt relgiøse del. Her kan afvigere sagtens tabe pga holdninger, og ikke på grund af melodien.
Husk Danmark har oplevet, at stort set alle katolske lande, ikke gav os point, pga af et enkelt kys på scenen. Det var for grænseoverskridene, dengang. Hvordan så med et drag nummer i dag???

Men som sagt, syntes jeg at det er et udmærket nummer, og jeg er sikker på at Peter nok skal lave noget meget flot optræden/kostume.

Alder: 45 + lidt

MVH

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-02-07 10:53

Mon ikke valget er en demonstration i stil med rockmonstrene fra Finland ?
Jeg tager det som udtryk for, at MGP har overlevet sig selv
Men det er da meget friskt (set før - var det ikke Israel ?) og en god melodi.

Men det kan jo undre, at der mellem 200-300 indsendte bidrag ikke findes noget mere originalt end de 20 (eller var det 16) melodier, der blev udvalgt.

Det må være udvælgelseskomiteen, der er forkert sammensat. Jeg ved, at Jørgen de Umulius er en af dem, og hans MGP-smag er velkendt konservativ.

Og jer er aldersmæssigt heller ikke så lang fra spørgeren.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 13-02-07 11:53

Jeg synes han klart har fortjent at vinde selvom min musiksmag ligger langt
fra.men efter at ha hørt den i radioen op til fler gange.og børnene danser med!!!Tja,det smitter!!
Så vi er spændt på hvor han ender og gir Viskinge ret med hensyn til det religiøse
Hilsen fra Kissan(1955)

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-02-07 12:04

brokke44:
Husk lige på at når du skriver MGP, henviser det altså til børnenes melodi grandprix, som jo er noget helt andet..

Men jeg kan kun stille mig i køen af tvivlene, vedr. udvælgelsen af dem, der skal med i TV (semifinale-finale).
Jeg kendte engang et orkester, der især spillede dansktop, som indsendte (den gang) et kassette bånd, til melodi grand prix. De fik det retur, og med et afslag, selvom komite'en syntes det var en god melodi. Fint nok, men de havde med vilje, indsendt et uindspillet kassettebånd!!!!
SÅÅåååeeee.

MVH

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 13-02-07 12:09

Citat
Husk lige på at når du skriver MGP, henviser det altså til børnenes melodi grandprix, som jo er noget helt andet.

Nå - for hulen Det var jo ikke meningen - Hvad har bønder forstand på ???

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-02-07 12:12

Jeg stemte selv på nr. 3 Fly med Annika Askman og havde DQ på trediepladsen og som kissan skriver bliver den bedre og bedre hver gang jeg hører den i radioen.

Jeg har ikke set nogen af semifinalerne, så jeg hørte melodierne første gang i finalen

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-02-07 12:30

Jeg kunne også vældig godt lide den der hed Fly med Annika Askman

mvh dova

Accepteret svar
Fra : kissan

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-07 12:34

Fly var faktisk min favorit,men ak ja

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 13:09

brokke44

Citat
Men det er da meget friskt (set før - var det ikke Israel ?) og en god melodi.

Det er set før, men det blev først afsløret, da sejren var i hus

Om Peter har chancer eller ej er svært at sige, men jeg håber da at han når til finalen.

Om ikke andet, så bliver han da set af rigtig mange i semifinalen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-02-07 16:31

Melodien holder bare 100% (har den stadigvæk kørende på repeat ). Men selv om det ikke altid er de bedste melodier der vinder, så har Peter A en charme og udstråling, der rækker langt langt ud over scenekanten og skærmen, og det kan bringe ham langt. Så hvis ikke Irak krig og muhammed sag, kommer til at spille for meget ind, så tror jeg at han sparker r.. i Helsinki, og vinder .

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-07 17:23

Jeg ser ikke Melodi Grand Prix! ...

Synes faktisk det er noget værre crap - og jeg nærmer mig de 30 år

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 17:32

Så ser du vel MGP

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-07 17:44

Jeps!

Den. 16/9 2006 i Århus - med Signe og Bruno som værter..

Vil du med i 2007?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 17:52

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 13-02-07 18:49

karenD 31 år:

Jo-jow det er da en rigtig god sang og ørehængende melodi, men jeg KAN bare ikke ignorere, at "kunstnerens" påklædning ligner resultatet af en glad aften for hr. Påfugl og Frk. Papegøje....

Misforstå mig ret...jeg krydser skam fingre for ham, men jeg synes nu, at det er lidt pinligt...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 13-02-07 20:27

Vi sad 3 herhjemme og fulgte med - og var lettede over, at radiolytterne havde stemt ham/hende ind igen...

Vi kunne ikke beslutte os, om Stig Rossen, James eller Peter skulle vinde: Rossen havde den bedste sang, men ikke á la melodi grand prix. James var god, også med lukkede øjne (!), hvorimod Peter var flottest, men måske lidt tynd i radioen!

Men alt i alt var vi tilfredse med udfaldet.

31, 44 og 57

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-02-07 20:35

hmm..

Kan han repræsentere os... selvfølgelig kan han det.

Påfuglesnak... tja sidste år til det internationele synes jeg nu det mest iøjnefaldende var at så mange var så lidt påklædte istedet.

Jeg synes det er en hammergod melodi.
At manden så kan synge - det gør jo ikke sangen dårligere.

Efter min mening "og også hvad vi har kunnet se i det internationale melodigrandprix de senere år" så er det sædvanlige grandprixpop "over and out".

Heick, Olsen, Rossen, Kandis og hvad de der pop sangere nu hedder. Det er tid at gå hjem og lade andre komme til med nye idéer. Fx den der country sang. Absolut ikke min smag, men dog noget andet.
Synes også James (selvom det er poppet) er et frisk pust. Han står i det mindste ikke som Rossen og Heick (junior mk) og ligner en, der allerede har vundet. Ros for hans beskedenhed trods en rigtig god stemme.

Og Haick ju8nior.... Har du ikke snart fået duk nok. Find dig en anden karriere end showbiz. Der er åbenbart ingen changrer i underholdningsbranchen du mestrer.

DQ go for it.
Rejs over og slå hele Europa og vis at rigtige mænd kan godt have kjole på.

De mænd der har det svært med at acceptere det... hmmm.... hvad er problemet for dem, det er ikke dem der skal stå i kjole foran så mange millionæer af mennesker. Sejt gået og respekt for at DQ tør. (overvejer nogle gange om dem der er så forargede, mærker det rykker et eller andet sted. Måske er de ubevidst/bevidst misundelige *GG* Bare lige et lille henkastet spørgsmål

Alder? min? 41 - Kvinde - mor til en homosexuel mand

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-02-07 22:14

Da jeg synes det er en god smalltalk, mange kommer med deres meninger, vil jeg holde tråden åben lidt endnu. Det bliver svært at vælge, hvem der skal mine point. (Lodtrækning).

Jeg har lige talt med mine børnebørn her i aften. Sofie 10 år og Nicolai 7 år. De holdt begge på DQ, så det er nok trenten fremover.

Da jeg fortalte dem hvem jeg havde stemt på, sagde de begge: "Morfar du er ved at være gammel, morfar du forstår det ikke helt rigtigt".
Jeg skal besøge dem her i week-enden, da de har vinterferie nu (Sjælland) så får jeg nok "øretæver", da jeg stadig holder på min stemme.

Jeg vil da også ønske dem held og lykke i Helsinki. Han er da også en pæn mand og familiefar til 2 børn.

Om ikke før, så vil jeg vende tilbage i maj måned, når det Internationale GrandPrix er holdt. Jeg vil henvise til denne tråd. Det bliver spændende og hvad der så er sket.

Mvh

Franksp

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 14-02-07 23:29

Vindermelodien var god nok. Jeg tror nok den skal lave positiv ravage, da vi her i Europa ikke har så mange transvetitter som f.eks Asien, hvor de både er TV oplæsere og med i film osv.
Men lad os håbe på det bedste.
Anette Heicks var dårlig, Me and My ligeledes.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-02-07 23:38

Citat
Jeg vil da også ønske dem held og lykke i Helsinki. Han er da også en pæn mand og familiefar til 2 børn.

Han er da ikke familiefar til 2 børn.

Han sprang jo "ud af skabet" for flere år siden. Og lever nu lykkeligt sammen med sin kæreste, som også er en mand.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-02-07 23:44

Til ans

Du har fuldstændig ret. Det er mig der ta'r fejl. Jeg troede det fordi jeg på DR internetside så ham med 2 små børn.

Jeg så også Godaften Danmark i aften. I øvrigt en meget pæn og sympatisk mand.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-02-07 23:48

Enten har det været søskendes børn eller venners børn.

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 15-02-07 21:25

Tak for svaret kissan.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 16-02-07 16:16

TAKKER