/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Søger når man dobbeltklikker ?
Fra : Jesper_wood
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 12-02-07 19:15

Hej,

Når jeg dobbeltklikker på eks. en mappe hopper den ind i søgefunktionen. Den åbner ikke mappen. Dette har den ikke gjordt før, hva har jeg lavet, og hvordan kommer jeg tilbage til det alm. ?

Håber en vil hjælpe.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 12-02-07 20:04

Denne burde fixe det. Gå i Start/Kør. I søgeboxen skriver du regsvr32 /i shell32.dll (husk mellemrummet imellem regsvr32 og /) Klik OK. Der skal måske en genstart til før det får effekt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-07 20:51

stl_s sidste gang lagde du et link til Mircrosoft ind: http://support.microsoft.com/kb/321186/da om hvordan problemet løses

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-02-07 20:55

Jeps o.v.n, men fandt også den anden som er lidt nemmere, fordi man ikke skal i registreringsdatabasen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-02-07 21:14

eller:
Først checker man for at se hvad standardhandlingen for ikonet er:

Højreklik på folderen. Er Søg standardhandlingen (den med fed skrift) ?

Løsning:

Åbn registry: Start -> Kør -> skriv regedit og naviger til: [HKEY_CLASSES_ROOT\ Directory\ shell]

Med ”shell” fremhævet ændrer du ”default ” data til ”none” i højre side.

Og så skulle det være normalt igen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-02-07 21:28

hcma -> Læste du lige løsningen fra Microsoft, som o.v.n. linkede til ?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-02-07 22:26

stl_s >> nej det gjorde jeg ikke
klippet herfra: http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no41 hvor der dog også er et link til microsoft, som er laaang tid siden jeg har kigget på )

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-02-07 22:42

Det anede mig, at den også lå på din "gyldne" hjemmeside

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 12-02-07 23:46

ja - når et problem er opstået/løst adskillige gange, synes jeg det er værd at tage det ind på siden

tror lige jeg også linker til MS's danske forklaring, da jeg "kun" har den engelske i min lille vejledning (det er jo ikke alle som er så glade for engelske vejledninger)

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 13-02-07 16:44

Tak for svaret stl_s.

Virkede sku som det skulle. Og selv jeg kunne finde ud af det

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-02-07 16:48

Det var da godt det virkede . Tak for points og stjerner.