/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
bump, når jeg bakker.
Fra : danniesol
Vist : 646 gange
200 point
Dato : 12-02-07 15:40

Når jeg bakker med min bil, Kia Sephia, siger den tit et "Bump" bagfra. Det lyder som om, lyden kommer fra baghullene. Det er tit, når den har holdt stille. Man har fornemmelse af at kører noget over, sådan er lyden, men det gør man selvfølgelig ikke. Hvad kan det være?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 12-02-07 15:59

Det lyder som om det er den ene bremse der hænger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 16:08

Hvis det er fra baghjulene er det en bremsebakke/klods der hænger

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:12

Det kan være flere ting så start med ovenstående, men udeluk ikke at udstødningen kan slå på eller at det kan være slidte bøsninger ved baghjulsophæng/støddæmpere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:13

Hvis bremserne hænger kan du mærke det hvis du skubber bilen i fregear og uden håndbremse på plan vej. Den skal rulle forholdsvis let.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 16:26

Citat
men udeluk ikke at udstødningen kan slå på

Nej INTET skal da udelukkes.....

Men hvorfor skulle den slå på når der bakkes og ikke når du kører frem....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-02-07 16:40

Det kan meget vel være en bagstøddæmper der er defekt eller ikke er spændt prdentlig fast.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-07 16:49

Refi, hvis du havde praktisk erfaring ville du vide hvorfor udstødningen kan slå på når man bakker.
Hvis motorophæng og stabilisator er blevet lidt bløde eller slidte kan motoren vippe og når man køre baglæns vipper den modsat vej og dette kan skubbe en smule på udstødningen så når den sidder lidt tæt på karosseri kan den ramme osv......................................

Der er flere muligheder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 12-02-07 16:51

Har du talt børnene for nyeligt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-02-07 18:05

Det er underdrevet at sige at motoren kan vippe. Det vilden altid gøre når der trækkes på hjulen. Men mere jo blødere ophænget er. Så hvis lyden ikke skyldes en af naboens rollinger er dert meget sandsynligt at det er motor eller lyddæmper som slår mog karossen.

Accepteret svar
Fra : BarkeBillen

Modtaget 200 point
Dato : 12-02-07 19:50

det er dine bremseklodser der flytter sig et par mm,og forklaringen på at de kun gør det når du bakker er,,,da du stillede bilen kørte du forlæns,derfor siger de "klunk" når du bakker...prøv at bakke bilen på plads,så siger de "klunk" når du kører frem.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 12-02-07 19:52

Det er måske et meget stort egern der hopper med rundt??

Godkendelse af svar
Fra : danniesol

Dato : 19-02-07 17:43

Tak for svaret BarkeBillen.