/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Gratis TV via sattelit??
Fra : pirt03
Vist : 1033 gange
100 point
Dato : 12-02-07 11:49

Jeg blev lidt træt af TDCs vilde priser for tv-pakker (den dyre) - så jeg er gået over til grundpakken.
Hvis jeg nu gerne vil kunne se lidt mere end de par kanaler OG ´kan få en parabol - hvilke muligheder for GRATIS TV har jeg så??

Detaljer please - er helt novice.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 12-02-07 11:50

Nå ja - der er jo også "noget med" en stueantenne. Kan det bruges til noget??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 12:11

Du "fanger" bare astra......

Der er rundt regnet 700 kanaler og 300 radiokanaler... (der er gratis)

Dog mest tyske.....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 12-02-07 12:14
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-02-07 13:04

Ja, husk bare lige på den nye media afgift. Så er der jo intet der er "gratis" mere.
Så, hvad mener du med spørgsmålet?????

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 13:06

Den nye medieafgift ændrer sgu da ikke en skid når spørgeren har fjernsyn i forvejen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 12-02-07 13:56

Viskinge:
Jeg betaler skam medieafgift.
Det jeg forestiller mig er, at jeg selv kan hente nogle programmer ned via sattelit eller antenne GRATIS; i stedet for at betale TDC i dyre domme for at sende programmer til mig gennem et kabel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 14:14

Og det er lige det du har fået.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 14:15

Dit problem er så kun om du overhovedet MÅ sætte parabol op......

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 12-02-07 14:25

den virker også fint indendørs,,,bare sæt den i vindueskarmen så kører det for dig.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 12-02-07 15:01

BarkeBillen: Hvad virker fint indendørs??

Mens jeg nu er i gang. Kan man tage Dicovery, BBC og lignende mere seriøse kananler via gratis sattelit?

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 12-02-07 15:13

en parabol,,,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 15:13

Nej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 15:15

Du kan jo se alle kanalerne i linket

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 12-02-07 15:47

kan man modtage astra fra en box og parabol fra canaldigital. ??????

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 12-02-07 15:48

Refi: Fint nok, men det er jo (som du skriver) tysk, tysk, tysk. Ikke fordi jeg har noget imod dét, men jeg kunne da godt tænke mig et par engelssprogede, eller måske de svenske.
Er Zulu og Charlie og TV3 udelukket.

NÅ ser nu at BBC World er der.

Hvilke andre sattelitter er der. (Gratis forstås)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 16:00

Citat
Er Zulu og Charlie og TV3 udelukket.

JA - Der er INGEN danske gratis (udover dem du har)

Citat
NÅ ser nu at BBC World er der.

Der er flere engelsksprogede (cnn - sky bl.a.)

Alle satelitter er gratis Det er programmerne du betaler for.....

Men Hotbird f.eks.

Sætter du en parabol op til astra vil din modtager finde de muligheder der er....

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-02-07 18:07

Du betale jo medieafgift, det er bare OK, men så er det jo lige nøjagtigt ikke gratis!!!!

Altså du har ikke mulighed for "gratis" TV.

MVH

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 12-02-07 18:11

det er da gratis hvis man ik betaler licens

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 12-02-07 18:31

Viskinge:

Der er to udgifter til TV:

1) Licens (Medieafgift)
2) Pris for signalet. Som det fremgår, har jeg betalt for TDC store programpakke. Den koster over 2000 kr om året. For de penge sender TDC et antal programmer gennem TDCs kabler til mit TV.

Jeg skal selvfølgelig betale licens, men kunne jeg blive fri for udgiften til TDC ville det være fint. Altså har jeg skiftet til TDCs grundpakke og har så tænkt mig at hente flere kanaler via antenne eller satelit.

SÅ DU HAR DA RET I AT DET IKKE ER GRATIS

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 18:48

Citat
kan man modtage astra fra en box og parabol fra canaldigital

Nu var det ikke spørgeren der spurgte - men ja....

Der skal blot et extra hoved på parabolen.....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 15-02-07 09:21

Det er da også idiotisk at monopolet har forbudt os at bruge parabolen til at gå på internettet, som man gør andre steder i verden.

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 17-03-07 11:35

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-07 11:46

Selv tak.....